Zachowania konsumpcyjne ludzi w wieku starszym
Głównym celem pracy jest ocena zachowań konsumpcyjnych ludzi w wieku starszym. Podjęty problem badawczy zrealizowano na podstawie danych pozyskanych z badań bezpośrednich (ilościowych i jakościowych). Podmiotem badania stali się konsumenci indywidualni, którzy ukończyli 60. rok życia. W badaniu skoncentrowano się na preferencjach nabywczych i postawach ludzi starszych wobec różnych dóbr i usług konsumpcyjnych. Zbadano także sytuację społeczną seniorów oraz oceniono ich subiektywny stan zdrowia, a także sprawność fizyczną i intelektualną. Jednym z celów badania było poznanie opinii respondentów na temat przeobrażeń na rynku oraz zdobycie informacji o wpływie narzędzi marketingowych na ich zachowania. Ważnym zadaniem badawczym była także ocena sytuacji materialnej, struktury miesięcznych wydatków budżetowych oraz przebiegu procesu decyzyjnego. Dzięki badaniom psychologicznym stworzono psychospołeczny profil starszych konsumentów.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-7246-639-6
- ISBN druku: 978-83-7246-639-6
- Liczba stron: 201
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 7 ROZDZIAŁ I RYNKOWE ZACHOWANIA KONSUMENTÓW ISTOTA, ZAKRES, DETERMINANTY 1. Zachowania konsumpcyjne jako przedmiot badań w naukach ekonomiczno-społecznych 11 2. Potrzeby i motywy zachowań nabywczych 18 3. Proces decyzyjny i jego elementy 29 4. Ekonomiczne determinanty aktywności nabywczej konsumentów 37 5. Społeczno-demograficzne wyznaczniki decyzji zakupowych 47 6. Psychologiczne uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych 54 ROZDZIAŁ II METODYKA BADAŃ ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW 1. Konsument w wieku starszym jako podmiot badań 65 2. Podstawowe problemy metodologiczne badania zachowań konsumpcyjnych ludzi starszych 73 3. Wybrane metody i techniki zbierania danych o zachowaniach konsumpcyjnych 83 4. Organizacja badań własnych i charakterystyka próby badawczej 92 ROZDZIAŁ III CHARAKTERYSTYKA DETERMINANT I DECYZJI NABYWCZYCH STARSZYCH KONSUMENTÓW 1. Czynniki ekonomiczne i ich wpływ na zachowania starszych konsumentów 104 2. Determinanty społeczne i ocena jakości życia badanych seniorów 117 3. Wpływ komunikacji marketingowej na decyzje rynkowe starszych konsumentów 127 4. Proces podejmowania decyzji zakupu przez starszych konsumentów 135 ROZDZIAŁ IV WYBRANE ASPEKTY ZACHOWAŃ KONSUMPCYJNYCH LUDZI W WIEKU STARSZYM 1. Zwyczaje i preferencje zakupowe starszych konsumentów 148 2. Świadomość praw konsumenckich i umiejętność ich egzekwowania przez ludzi starszych 161 3. Psychologiczny profil konsumentów w wieku starszym 169 PODSUMOWANIE 181 ZAŁĄCZNIK 187 BIBLIOGRAFIA 189 SPIS RYSUNKÓW 197 SPIS TABEL 200