MENU

Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Grzegorz Materna

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zmowy przetargowe w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym

Monografia zawiera omówienie uregulowań służących przeciwdziałaniu zmowom przetargowym w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym. W publikacji przedstawiona jest krytyczna analiza przyjętego w polskim systemie prawnym modelu wielotorowej odpowiedzialności - antymonopolowej i karnej - za zmowy przetargowe. Autor, opowiadając się zasadniczo za utrzymaniem tego modelu, uzasadnia potrzebę zmian zapewniających respektowanie zasady niedublowania się postępowań i odpowiedzialności tego samego podmiotu za ten sam czyn (ne bis in idem) oraz zasady proporcjonalności.



W opracowaniu zawarto m.in.:

porównanie zakresu zastosowania zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i w prawie karnym,
wskazówki dotyczące interpretacji problematycznych pojęć,
wnioski de lege ferenda,
aktualne krajowe i unijne orzecznictwo sądowe i administracyjne.


Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla pracowników UOKiK i pracowników innych służb, do których kompetencji należy przeciwdziałanie zmowom, a także sędziów oraz arbitrów KIO, którzy w swojej działalności orzeczniczej poszukują zarówno teoretycznych wyjaśnień, jak i praktycznych wskazówek na temat sposobu oceny określonych zjawisk gospodarczych. Monografia zainteresuje również prawników praktyków oraz pracowników naukowych specjalizujących się w problematyce prawa gospodarczego publicznego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  | str. 17

Wprowadzenie  | str. 21

Rozdział I
Znaczenie konkurencyjnych przetargów dla obrotu gospodarczego  | str. 43
1. Wprowadzenie  | str. 43
2. Przetarg w obrocie gospodarczym  | str. 45
2.1. Wprowadzenie  | str. 45
2.2. Przetarg jako tryb zawierania umów w świetle przepisów prawa cywilnego  | str. 45
2.3. Przetarg jako mechanizm realizacji zadań publicznych  | str. 47
2.3.1. Przepisy o zamówieniach publicznych  | str. 48
2.3.2. Wybrane inne źródła przetargów  | str. 49
3. Znaczenie (uczciwej) konkurencji dla realizacji celów przetargów  | str. 54
3.1. Wprowadzenie  | str. 54
3.2. Konkurencyjność przetargu w świetle kodeksu cywilnego  | str. 55
3.3. Uczciwa konkurencja jako ogólna zasada prawa zamówień publicznych  | str. 57
3.3.1. Prawo Unii Europejskiej  | str. 60
3.3.2. Prawo polskie  | str. 63
3.4. Konkurencja jako uzasadnienie procedur przetargowych przewidzianych w innych przepisach prawa publicznego  | str. 76
4. Ograniczenie konkurencji w przetargach jako aktualny problem dla prawidłowego obrotu gospodarczego w Polsce  | str. 78
5. Wnioski  | str. 92

Rozdział II
Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 95
1. Wprowadzenie  | str. 95
2. Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji  | str. 96
2.1. Główny cel prawa ochrony konkurencji  | str. 96
2.2. Inne cele realizowane przez prawo ochrony konkurencji  | str. 98
2.3. Sprzeczność zmów przetargowych z celami prawa ochrony konkurencji  | str. 100
3. Przedmiot ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie karnym  | str. 100
3.1. Rodzajowy przedmiot ochrony  | str. 100
3.2. Indywidualny przedmiot ochrony  | str. 103
4. Porównanie przedmiotów ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 104
4.1. Podobieństwa przedmiotów ochrony  | str. 105
4.2. Różnice przedmiotów ochrony  | str. 107
5. Wnioski  | str. 109
5.1. Częściowa zbieżność przedmiotu ochrony w sprawach zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 109
5.2. Konsekwencje zbieżności przedmiotu ochrony między prawem ochrony konkurencji i prawem karnym dla interpretacji art. 305 k.k.  | str. 110
5.3. Potrzeba modyfikacji znamion bezprawności w art. 305 k.k.  | str. 112

Rozdział III
Pojęcia przetargu i przetargu publicznego na gruncie prawa ochrony konkurencji i prawa karnego  | str. 116
1. Wprowadzenie  | str. 116
2. Przetarg i przetarg publiczny w przepisach prawa  | str. 117
3. Znaczenie pojęcia przetargu dla zakresu zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji  | str. 121
3.1. Pojęcie przetargu  | str. 121
3.2. Przetarg a inne sposoby wyboru oferty w doktrynie i orzecznictwie  | str. 122
3.3. Przetarg a inne sposoby wyboru oferty - stanowisko własne  | str. 125
3.3.1. Aukcja  | str. 125
3.3.2. Licytacja elektroniczna  | str. 127
3.3.3. Zapytanie o cenę  | str. 128
3.3.4. Dialog konkurencyjny  | str. 129
3.3.5. Negocjacje z ogłoszeniem oraz bez ogłoszenia  | str. 129
3.3.6. Zamówienia z wolnej ręki  | str. 131
3.3.7. Partnerstwo innowacyjne  | str. 132
3.3.8. Podsumowanie  | str. 134
4. Znaczenie pojęcia przetargu publicznego dla zakresu karalności zmów przetargowych w prawie karnym  | str. 135
4.1. Pojęcie przetargu  | str. 135
4.2. Pojęcie przetargu publicznego  | str. 137
4.3. Pojęcie przetargu publicznego - stanowisko własne  | str. 141
5. Wnioski  | str. 143
5.1. Wnioski dotyczące pojęcia przetargu w prawie ochrony konkurencji  | str. 144
5.1.1. Postulat interpretacyjny  | str. 144
5.1.2. Wnioski de lege ferenda  | str. 145
5.2. Wnioski dotyczące pojęcia przetargu publicznego w prawie karnym  | str. 146
5.2.1. Postulat interpretacyjny  | str. 146
5.2.2. Wnioski de lege ferenda  | str. 146
5.2.3. Zakres kryminalizacji zmów przetargowych a przetargi prywatne  | str. 149

Rozdział IV
Zachowania objęte zakresem zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 151
1. Wprowadzenie  | str. 151
2. Zawarcie porozumienia ograniczającego konkurencję jako znamię zmowy przetargowej w prawie ochrony konkurencji  | str. 152
2.1. Wprowadzenie  | str. 152
2.2. Porozumienie  | str. 154
2.3. Porozumienia ograniczające konkurencję  | str. 160
2.3.1. Ograniczenie konkurencji na rynku właściwym  | str. 160
2.3.2. Ograniczenie konkurencji a relacje wewnątrzorganizacyjne  | str. 165
2.3.3. Cel lub skutek ograniczenia konkurencji  | str. 167
2.3.4. Wyłączenia spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję  | str. 175
2.4. Zmowa przetargowa w świetle zakazu porozumień ograniczających konkurencję  | str. 180
2.4.1. "Kartelowe" zmowy przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 183
2.4.2. "Wertykalne" zmowy przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 190
2.4.3. "Kooperacyjne" porozumienia przetargowe w świetle art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 193
2.4.3.1. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia  | str. 194
2.4.3.2. Podwykonawstwo  | str. 197
2.4.3.3. Korzystanie z potencjału (zasobów) osoby trzeciej  | str. 199
2.4.3.4. Antymonopolowa ocena "kooperacyjnych" porozumień przetargowych  | str. 203
2.4.4. Inne niż art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k. podstawy kwalifikacji zakazanych porozumień przetargowych  | str. 218
2.4.4.1. Prawo polskie  | str. 218
2.4.4.2. Prawo Unii Europejskiej  | str. 220
2.4.5. Ocena aktualnego podejścia do zmów przetargowych w świetle zakazu porozumień ograniczających konkurencję - ograniczenie konkurencji ze względu na cel czy skutek?  | str. 230
2.4.5.1. Uzgodnienia przetargowe niepowodujące ograniczenia konkurencji  | str. 236
2.4.5.2. Uzgodnienia przetargowe ograniczające konkurencję ze względu na cel  | str. 240
2.4.5.3. Uzgodnienia przetargowe ograniczające konkurencję ze względu na skutek  | str. 247
2.4.5.4. Porozumienia ograniczające konkurencję podlegające wyłączeniu spod zakazu  | str. 248
3. Wejście w porozumienie na szkodę beneficjenta przetargu jako znamię zmowy przetargowej w prawie karnym  | str. 250
3.1. Wprowadzenie  | str. 250
3.2. Wejście w porozumienie  | str. 253
3.2.1. Wejście w porozumienie a współsprawstwo  | str. 253
3.2.2. Wejście w porozumienie jako dokonanie uzgodnień  | str. 256
3.2.3. Brak wymogów co do formy zawarcia porozumienia  | str. 257
3.3. Treść porozumienia  | str. 259
3.3.1. Różnice między znamionami zmowy przetargowej w art. 305 § 1 i 2 k.k.  | str. 259
3.3.2. Przebieg przetargu jako przedmiot porozumienia  | str. 260
3.3.3. Treść porozumienia a rodzaje uczestników porozumienia  | str. 260
3.3.4. Treść porozumienia a inne typy przestępstw określone w art. 305 k.k.  | str. 262
3.3.5. Trudności w ustaleniu treści bezprawnego porozumienia przetargowego  | str. 264
3.3.6. Rola regulacji pozakarnych w odtwarzaniu zakresu kryminalizacji zmów przetargowych  | str. 266
3.4. Przesłanka działania na szkodę beneficjenta przetargu  | str. 273
3.4.1. Pojęcie szkody  | str. 273
3.4.2. Charakter i rozmiar szkody  | str. 274
3.4.3. Działanie na szkodę podmiotów innych niż beneficjent przetargu  | str. 276
3.4.4. Przesłanka działania na szkodę beneficjenta przetargu a wyrządzenie szkody  | str. 277
4. Zachowania objęte zakresem zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym - podobieństwa i różnice  | str. 281
4.1. Pojęcie porozumienia  | str. 281
4.2. Treść porozumienia  | str. 283
4.3. Cel porozumienia  | str. 286
5. Wnioski  | str. 286

Rozdział V
Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 295
1. Wprowadzenie / 295
2. Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji  | str. 296
2.1. Przedsiębiorca jako podmiot odpowiedzialności antymonopolowej  | str. 296
2.2. Odpowiedzialność przedsiębiorców za działania osób fizycznych będących ich reprezentantami  | str. 303
2.3. Odpowiedzialność antymonopolowa uczestników i organizatorów przetargu  | str. 304
2.4. Odpowiedzialność antymonopolowa a powiązania między przedsiębiorcami  | str. 307
2.5. Osoba zarządzająca jako podmiot odpowiedzialności antymonopolowej  | str. 313
3. Zakres podmiotowy zakazu zmów przetargowych w prawie karnym  | str. 317
3.1. Osoba fizyczna jako podmiot odpowiedzialności prawnokarnej  | str. 318
3.2. Różnorodność ról pełnionych w związku z przetargiem przez podmioty odpowiedzialności karnej z tytułu zmowy przetargowej  | str. 319
3.3. Problem porozumień zawieranych przez reprezentantów przedsiębiorców lub innych podmiotów mogących oddziaływać na przebieg przetargu  | str. 321
3.4. Podmiot zbiorowy jako podmiot odpowiedzialności za czyny zabronione pod groźbą kary  | str. 323
4. Podobieństwa i różnice zakresów podmiotowych zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i w prawie karnym  | str. 328
4.1. Udział w porozumieniu podmiotów niebędących przedsiębiorcami  | str. 328
4.2. Udział w porozumieniu osób fizycznych będących przedsiębiorcami  | str. 329
4.3. Udział w porozumieniu osób fizycznych działających na rzecz przedsiębiorców  | str. 330
4.4. Udział w porozumieniu organizatora przetargu  | str. 331
4.5. Udział w porozumieniu osób nieuczestniczących w przetargu  | str. 332
4.6. Porozumienia "wewnątrzorganizacyjne"  | str. 333
4.7. Problem odpowiedzialności następczej podmiotów zbiorowych  | str. 334
5. Wnioski  | str. 335
5.1. Ujęcie podmiotu naruszenia w prawie ochrony konkurencji  | str. 335
5.2. Ujęcie podmiotu naruszenia w prawie karnym  | str. 337
5.3. Konsekwencje podobieństwa podmiotowych zakresów zakazu zmów przetargowych w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 338

Rozdział VI
Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie ochrony konkurencji i prawie karnym  | str. 340
1. Wprowadzenie  | str. 340
2. Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie ochrony konkurencji  | str. 341
2.1. Obiektywny charakter odpowiedzialności przedsiębiorcy z tytułu naruszenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję  | str. 341
2.2. Co najmniej nieumyślne naruszenie jako warunek nałożenia na przedsiębiorcę kary pieniężnej z tytułu naruszenia zakazu praktyk ograniczających konkurencję  | str. 342
2.3. Umyślność jako warunek antymonopolowej odpowiedzialności osoby zarządzającej  | str. 344
2.4. Ujęcie strony podmiotowej w unijnym prawie ochrony konkurencji  | str. 346
3. Subiektywne przesłanki odpowiedzialności za zmowę przetargową w prawie karnym  | str. 347
3.1. Umyślność lub nieumyślność jako znamiona charakteryzujące stronę podmiotową czynu zabronionego w prawie karnym  | str. 347
3.2. Znamiona charakteryzujące stronę podmiotową zmowy przetargowej w prawie karnym  | str. 349
3.3. Przesłanki odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary  | str. 351
4. Wnioski  | str. 353

Rozdział VII
Wielość podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem oraz zasady proporcjonalności  | str. 355
1. Wprowadzenie  | str. 355
2. Źródła zasady ne bis in idem w świetle prawa międzynarodowego i krajowego  | str. 356
2.1. Prawnomiędzynarodowe źródła zasady ne bis in idem  | str. 357
2.2. Źródła zasady ne bis in idem w prawie Unii Europejskiej  | str. 358
2.3. Źródła zasady ne bis in idem w prawie polskim  | str. 362
3. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem  | str. 364
3.1. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w świetle europejskiej konwencji praw człowieka i podstawowych wolności  | str. 364
3.2. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w świetle prawa Unii Europejskiej  | str. 369
3.3. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem jako polskiej zasady konstytucyjnej  | str. 371
3.4. Zakres zastosowania zasady ne bis in idem w odniesieniu do mechanizmów ochrony przed zmowami przetargowymi  | str. 375
4. Treść zasady ne bis in idem  | str. 381
4.1. Znaczenie pojęcia idem  | str. 382
4.2. Znaczenie pojęcia bis  | str. 385
5. Zbieg podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem  | str. 386
5.1. Warianty dublowania odpowiedzialności wskutek zastosowania przepisów krajowych  | str. 388
5.1.1. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorców niebędących osobami fizycznymi  | str. 388
5.1.2. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorców będących osobami fizycznymi  | str. 390
5.1.3. Dublowanie odpowiedzialności osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą, mającej status osoby zarządzającej w rozumieniu art. 4 pkt 3a u.o.k.k.  | str. 393
5.2. Warianty dublowania odpowiedzialności wskutek zastosowania przepisów prawa Unii Europejskiej  | str. 394
5.2.1. Dublowanie odpowiedzialności jednostek organizacyjnych mających status podmiotu zbiorowego oraz przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 101 TFUE  | str. 394
5.2.2. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE będących osobami fizycznymi  | str. 395
5.2.3. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE mających również status przedsiębiorcy w świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów  | str. 396
5.2.4. Dublowanie odpowiedzialności przedsiębiorstw w rozumieniu art. 101 TFUE wskutek zastosowania wyłącznie przepisów unijnego prawa konkurencji  | str. 397
5.3. Obszary, w których nie dochodzi do dublowania odpowiedzialności  | str. 404
5.4. Kwalifikacja zbiegu podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady ne bis in idem  | str. 406
6. Zbieg podstaw odpowiedzialności za zmowy przetargowe w świetle zasady proporcjonalności  | str. 408
7. Eliminacja niekonstytucyjnego zbiegu podstaw odpowiedzialności w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego oraz propozycji doktryny i projektów legislacyjnych  | str. 411
7.1. Orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego  | str. 411
7.2. Propozycje doktryny i projekty legislacyjne  | str. 415
8. Wnioski  | str. 423
8.1. Wnioski z rozważań dotyczących wielości podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych  | str. 423
8.2. Eliminacja zbiegu podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych - uwagi de lege ferenda i wnioski de lege lata  | str. 428
8.2.1. Założenia proponowanych zmian  | str. 428
8.2.2. Propozycje zmian legislacyjnych i wnioski de lege lata  | str. 432

Rozdział VIII
Podsumowanie - wnioski oraz propozycje interpretacyjne i legislacyjne  | str. 448
1. Wprowadzenie  | str. 448
1.1. Waga problematyki zmów przetargowych oraz prawnych instrumentów przeciwdziałania tym praktykom  | str. 448
1.2. Wielotorowość prawnej interwencji służącej przeciwdziałaniu zmowom przetargowym  | str. 450
2. Zakres odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych  | str. 451
2.1. Wnioski z analizy zagadnienia  | str. 452
2.2. Propozycje interpretacyjne i legislacyjne  | str. 457
2.2.1. Pojęcie przetargu na gruncie art. 6 ust. 1 pkt 7 u.o.k.k.  | str. 459
2.2.2. Pojęcie przetargu publicznego na gruncie art. 305 k.k.  | str. 460
2.2.3. Konstrukcja przestępnej zmowy przetargowej  | str. 462
2.2.4. Przesłanka narażenia na szkodę beneficjenta przetargu publicznego na gruncie art. 305 k.k.  | str. 463
2.2.5. Sposób oceny zmów przetargowych na gruncie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów  | str. 464
3. Wielość podstaw odpowiedzialności z tytułu zmów przetargowych  | str. 469
3.1. Wnioski z analizy zagadnienia  | str. 469
3.2. Propozycje interpretacyjne i legislacyjne  | str. 472
3.2.1. Założenia formułowanych propozycji  | str. 472
3.2.2. Zbieg odpowiedzialności antymonopolowej z odpowiedzialnością karną lub odpowiedzialnością podmiotów zbiorowych  | str. 473
3.2.3. Artykuł 6 u.o.p.z.  | str. 475
3.2.4. Zbieg odpowiedzialności tzw. osób zarządzających  | str. 475
3.2.5. Zbieg odpowiedzialności przy stosowaniu prawa Unii Europejskiej  | str. 476
4. Wniosek końcowy  | str. 477

Bibliografia  | str. 479

Orzecznictwo  | str. 495
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

17,20 zł
20,00 zł

Kościelne prawo małżeńskie

Praca adresowana jest przede wszystkim do studentów prawa. Stanowi komentarz do Kodeksu Prawa Kanonicznego, uwzględnia także prawo partykularne Kościoła w Polsce. w omawianiu poszczególnych zagadnień zachowano systematykę kodeksową, a każdy rozdział ro...
14,70 zł
21,00 zł

Ewolucja prawa prywatnego

Niniejsza publikacja stanowi zbiór artykułów autorstwa przedstawicieli doktryny szeroko pojętego prawa prywatnego. W dużej mierze stanowi nowe spojrzenie na ewolucję prawa prywatnego, przede wszystkim w zakresie prawa zobowiązań oraz praw...
222,30 zł
247,00 zł

Prawo zamówień publicznych. Komentarz

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE pod lupą ekspertów Najnowsze wydanie popularnego komentarza to wyczerpujące omówienie zmian w przepisach prawa zamówień publicznych. Dzięki temu publikacja stanowi obowiązkową pozycję dla osób zaj...
191,70 zł
213,00 zł

Prawo restrukturyzacyjne. Komentarz

Komentarz do przepisów ustawy - Prawo restrukturyzacyjne został przygotowany na podstawie aktualnej praktyki stosowania tej regulacji. Prezentowane są w nim doświadczenia sędziów upadłościowych, doradców restrukturyzacyjnych ...
31,12 zł
39,90 zł

Proces karny w diagramach 2021

Jak zdać egzamin z KPK w pierwszym terminie i nie osiwieć Podczas powtórki z Kodeksu postępowania karnego nie musisz czuć się niczym pokrzywdzony w rozumieniu przepisów art. 49–52 k.p.k. Możesz zamiast tego w...
45,00 zł
50,00 zł

Siła prawa zamiast prawa siły

Nie ulega wątpliwości, że wyczerpujące omówienie całości dorobku naukowego oraz biografii tak wielowymiarowej postaci, jaką był Ludwik Ehrlich należy do zadań wyjątkowo skomplikowanych i przekracza objętość jednego tomu. Niniejsza pozycja stanow...
230,40 zł
256,00 zł

System Prawa Pracy. TOM IX. Międzynarodowe publiczne prawo pracy. Standardy globalne

Tom IX Systemu Prawa Pracy w sposób kompleksowy prezentuje globalne standardy w międzynarodowym publicznym prawie pracy. Po raz pierwszy na rynku wydawniczym autorzy podjęli się określenia poziomu implementacji tych standardów do polskieg...
117,00 zł
130,00 zł

Wołanie o prawo i sprawiedliwość.

„Wołanie o prawo i sprawiedliwość” to głos setek pokoleń ludzi skazanych ze swej natury na życie we wspólnocie. Z racji swej struktury człowiek nie jest samowystarczalny, do pełnego rozwoju potrzebni mu są inni ludzie, potrzebna jest...
49,56 zł
59,00 zł

Prawo urzędnicze. Wydanie 3

W podręczniku omówiono polskie regulacje prawne odnoszące się do statusu zawodowego osób zatrudnionych w administracji państwowej na stanowiskach urzędniczych. W doktrynie normy prawne z tego zakresu określa się mianem prawa urzędniczego....

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!