Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Domeny internetowe(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2009

  • Seria / cykl: Krótko i na temat

  • Autor: Maciej Dutko

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 19,90 zł
13,93
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,97 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Domeny internetowe

Każdego dnia przez internetowe (i nie tylko) aukcje i giełdy przewijają się tysiące domen. Mówi się wręcz, że ich rynek rozgrzany jest do czerwoności. Czym tak naprawdę jest domena internetowa? Jak zdobyć własny adres w Sieci? Czy na handlu domenami można zbić majątek, i jak to zrobić? Kto i dlaczego jest w stanie zapłacić kilkanaście milionów dolarów za jeden wirtualny adres? Wreszcie: jak skutecznie walczyć z "porywaczami domen" i odzyskać skradziony adres? Na te i szereg innych pytań odpowiada niniejsza publikacja. Domeny internetowe to pierwsza książka w nowej serii KRÓTKO I NA TEMAT, a zarazem pierwsza w Polsce publikacja w tak wyczerpujący sposób przedstawiająca najważniejsze zagadnienia dotyczące adresów internetowych. Jest to źródło wiedzy niezbędnej dla każdego właściciela strony WWW, webmastera i internauty, a także dla tych wszystkich, którzy – ulegając "gorączce domenowego złota" – chcą dzięki handlowi domenami z dnia na dzień zdobyć fortunę.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorze	7
Wstęp	9
Rozdział 1. Domena – własny adres w Sieci	11
	1.1. Czym jest domena internetowa?	11
	1.2. Budowa adresu domenowego	13
		1.2.1. Nazwa firmy	14
		1.2.2. Imię i nazwisko	15
		1.2.3. Słowa kluczowe	16
		1.2.4. Skróty i skrótowce	18
		1.2.5. Pojęcia abstrakcyjne, metaforyczne, dźwiękonaśladowcze i neologizmy	20
		1.2.6. Przymiotniki, czasowniki i inne części mowy 21	21
	1.3. Polskie znaki w adresach	22
	1.4. Kwestie techniczne	24
Rozdział 2. Typy domen, czyli osiołkowi w żłoby dano	25
	2.1. Domeny funkcjonalne	25
	2.2. Domeny krajowe	28
	2.3. Subdomeny i domeny regionalne	31
	2.4. Nadchodzą nowe domeny	33
Rozdział 3. Rejestrowanie domeny krok po kroku	37
	3.1. Kto kontroluje świat domen?	37
	3.2. Rejestratorzy w Polsce – trudny wybór	39
	3.3. Rejestracja domeny krok po kroku	44
	3.4. Krajowe domeny zagraniczne	49
Rozdział 4. Tajemnicze operacje na domenach	55
	4.1. Przekierowanie	55
	4.2. Parkowanie	58
	4.3. Transfer domeny, czyli zmiana operatora	63
	4.4. Cesja	65
Rozdział 5. Dobra domena – podstawą marketingu	67
	5.1. Kiedy domena jest „dobra”?	67
	5.2. Adres strony a pozycja w wyszukiwarkach	76
	5.3. Domena w działaniach PR i w budowaniu corporate identity	79
	5.4. Domena a zmiana nazwy firmy	85
Rozdział 6. Spekulanci, czyli kup pan domenę	89
	6.1. Cybersquatting, typosquatting i inne sposoby na łatwy zysk	90
		6.1.1. Cybersquatterzy i wirtualne pustostany	90
		6.1.2. Typosquatting – domeny modyfikowane genetycznie	95
		6.1.3. Królowie Sieci	98
	6.2. Najdroższe domeny świata	101
	6.3. Polowanie na domenę	104
	6.4. Co na to prawo?	106
		6.4.1. Oddajcie moją domenę!	107
		6.4.2. Czy warto walczyć?	110
		6.4.3. Podstawy prawne i przykłady orzeczeń	111
	6.5. Gdzie sprzedać, gdzie kupić?	115
Zakończenie	127
Dodatek A: FAQ – najczęściej zadawane pytania	129
Dodatek B: Ważne adresy	135
Warto poczytać	139
Skorowidz	141
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Maciej Dutko

Szkoleniowiec i doradca w zakresie e-biznesu i funkcjonalności stron internetowych. Redaktor, copywriter, wykładowca akademicki (doktorat na Uniwersytecie Wrocławskim). Autor publikacji poświęconych nowym mediom (zwłaszcza Internetowi). Od 2007 szkoleniowiec współpracujący z Allegro.pl.

W latach 2002-2006 redaktor naczelny i wydawca Telegazety i serwisów internetowych w TVP Wrocław. Autor książki Domeny internetowe oraz artykułów dla miesięcznika Wydawca.

Inni Klienci oglądali również

7,50 zł

Cyberprzestrzeń jako nowy wymiar rywalizacji i współpracy państw - 06 Rozdz. 4, cz. 3. Cyberprzestrzeń jako nowy...: Przestrzeń teleinformatyczna jako nowa domena rywalizacji na Półwyspie Koreańskim; Cyberwojna w stosunkach amerykańsko-chińskich

Prezentowana praca stanowi próbę omówienia skuteczności środków teleinformatycznych jako instrumentów polityki zagranicznej państw. W przeprowadzonej analizie, biorącej pod uwagę zarówno aspekty rywalizacji, jak i wsp...
8,00 zł

Powrót książek "zakazanych" do współczesnych odbiorców (wybrane zagadnienia) - 04 Rozdz. 7-8. Współczesna sytuacja książek "zakazanych" w bibliotekach i księgarniach (tradycyjnych i internetowych); Badanie czytelnictwa i odbioru książek "zakazanych"

Książka jest próbą wykazania, czy teksty pisarzy najpopularniejszych w okresie dwudziestolecia międzywojennego, którzy tworzyli z myślą o adresacie dziecięcym i młodzieżowym, istnieją nadal w obiegu wydawniczym i czytelniczym. Zbadano czy...
9,00 zł

Przestępstwa w bankowości elektronicznej w Polsce. Próba oceny z perspektywy prawno-kryminalistycznej - Bankowość internetowa

Celem opracowania Przestępstwa w bankowości elektronicznej. Próba oceny z perspektywy prawno-kryminalistycznej jest zaprezentowanie przestępstw gospodarczych związanych z bankowością elektroniczną i omówienie bankowości elektronicznej na ...
21,90 zł

Aukcje internetowe... i co dalej?

Z roku na rok coraz więcej osób kupuje w internecie. Czy wiesz, jak do nich dotrzeć i wykorzystać swoją szansę? Liczba internautów dokonujących zakupów w sieci rośnie z roku na rok. W Polsce apogeum tego procesu zostanie osiągnięte...

Polski język motoryzacyjny początku XXI wieku (na materiale portali hobbystycznych) - 04 Cz. 4.2. Charakterystyka leksyki dotyczącej socjolektu motoryzacyjnego na podstawie portali internetowych: Tematyka samochodowa i motocyklowa; Animizacje i antropomor

Książka zawiera językoznawczą analizę portali motoryzacyjnych będących przykładem hobbystycznych serwisów internetowych. Oglądowi badawczemu poddano dwa typy portali: ogólne (stereotypowo adresowane do mężczyzn) oraz portale dla kobiet. D...
59,00 zł

Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0

Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0. Autorzy książki przedstawiają najistotniejs...

Wartościowanie w internetowych komentarzach do artykułów prasowych dotyczących stosunków niemiecko-polskich - 04 Wnioski końcowe; Bibliografia

Publikacja jest interdyscyplinarną, osadzoną w językoznawstwie pracą nad zagadnieniem wartościowania w języku i przy jego pomocy. Jej celem jest przedstawienie strategii wyrażania etnicznych sądów wartościujących na przykładzie stosunków ...

Prawo karne wobec oszustw i innych związanych z nimi przestępstw w handlu internetowym oraz bankowości elektronicznej

Prezentowana książka jest w polskiej literaturze przedmiotu jedynym monograficznym opracowaniem poświęconym oszustwom i innym związanymi z nimi przestępstwom w handlu internetowym oraz bankowości elektronicznej. Monografia składa się z czterech rozdzia...

Public Relations i marketing w sektorze publicznym - Marta Więckiewicz: Odkrywany czy odkryty potencjał komunikacyjny? O wykorzystaniu mikroblogu jako narzędzia internetowego public relations w sektorze publicznym

Niniejsza książka jest próbą refleksji nad problematyką marketingu i public relations organizacji zaliczanych do szeroko rozumianego sektora publicznego. Przynosi Czytelnikowi studia i szkice, których autorzy opisują wyzwania i możliwości...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!