MENU

Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Autor: Krzysztof Kania

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 35,50 zł
30,53
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych

W organizacji, dla której procesy są osią działania, problem doskonalenia i usprawniania procesów oraz problem dopasowania biznes-ICT zawsze występują łącznie. Niniejsza praca jest zatem próbą spojrzenia na organizację procesową jednocześnie z dwóch perspektyw: doskonalenia procesów i zarządzania nimi oraz dopasowania informatyki do potrzeb biznesowych. Z tej syntezy wyłania się teza główna pracy: Sformalizowanie i połączenie wiedzy o doskonaleniu procesów, zawartej w modelach dojrzałości, z wiedzą o technologiach informacyjno-komunikacyjnych stanowi podstawę do metodycznego i wspólnego – przez menedżerów i informatyków – rozwiązywania problemów doskonalenia procesów i zarządzania nim oraz dopasowania biznes-ICT. Celem głównym pracy jest zatem rozwiązanie wybranych problemów komunikacji i wymiany wiedzy występujących na styku sfery ICT i sfery biznesu, poprzez opracowanie metodyki budowy i wykorzystania inteligentnego środowiska wspomagającego usprawnianie procesów biznesowych oraz dopasowanie do nich ICT, na podstawie modeli dojrzałości.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP	9

1. ZARZĄDZANIE PROCESAMI I ORGANIZACJA PROCESOWA	19

1.1. Istota i charakterystyka procesów biznesowych	20
1.1.1. Pojęcie procesu biznesowego	20
1.1.2. Charakterystyka procesów biznesowych	22
1.2. Zarządzanie procesami biznesowymi	26
1.2.1. Ewolucja koncepcji zarządzania procesami	26
1.2.2. Zarządzanie w cyklu życia procesu biznesowego	31
1.2.3. Dynamiczne zarządzanie procesami biznesowymi	39
1.3. Transformacja organizacji tradycyjnej do organizacji procesowej	41
1.3.1. Podejście procesowe w zarządzaniu	43
1.3.2. Potrzeba doskonalenia procesów i zarządzania nimi	45
1.3.3. Charakterystyka organizacji procesowej	49
1.3.4. Korzyści podejścia procesowego	52
1.3.5. Czynniki sukcesu wdrażania podejścia procesowego w organizacji	56
1.3.6. Trudności wdrażania podejścia procesowego	61
1.3.7. Ocena wdrożenia podejścia procesowego	63
1.4. Rola ICT w dynamicznym zarządzaniu procesami	65
1.4.1. Potrzeba wykorzystania ICT w podejściu procesowym	66
1.4.2. Rozwiązania ICT w dynamicznym zarządzaniu procesami	68
1.4.3. Potrzeba zarządzania informatyką w podejściu procesowym	72

2. MODELE DOJRZAŁOŚCI W DOSKONALENIU ZARZĄDZANIA PROCESAMI BIZNESOWYMI	75

2.1. Geneza i istota modeli dojrzałości	75
2.1.1. Powstanie modeli dojrzałości	76
2.1.2. Korzyści wykorzystania modeli dojrzałości	81
2.1.3. Potrzeba osiągania dojrzałości procesowej	83
2.1.4. Ocena dojrzałości procesowej	85
2.1.5. Krytyka modeli dojrzałości	87
2.2. Model dojrzałości procesów biznesowych – BPMM	89
2.2.1. Struktura BPMM	91
2.2.2. Wykorzystanie BPMM w organizacji	94
2.3. Modele dojrzałości na tle innych podejść projakościowych	96
2.3.1. Total Quality Management	96
2.3.2. Normy ISO	97
2.3.3. Lean Six Sigma	99
2.3.4. Współzależność podejść projakościowych	101
2.3.5. Trudności informatycznego wsparcia realizacji programów projakościowych	106
2.4. Podstawy metodologiczne tworzenia modeli dojrzałości	109
2.4.1. Uzupełnienie i/lub modyfikacja modelu referencyjnego	112
2.4.2. Budowanie nowego modelu	113

3. DOPASOWANIE TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH I INFORMACYJNYCH DO POTRZEB BIZNESU W ORGANIZACJI PROCESOWEJ	121

3.1. Problem dopasowania biznes-ICT	122
3.1.1. Istota dopasowania biznes-ICT	122
3.1.2. Potrzeba dopasowania biznes-ICT	126
3.2. Modele dopasowania ICT do potrzeb organizacji procesowej	128
3.2.1. Model dopasowania strategicznego Hendersona i Venkatramana	129
3.2.2. Architektura korporacyjna	133
3.2.3. Podejście COBIT	138
3.2.4. Dobór rozwiązań informatycznych do wymagań biznesu	140
3.3. Ocena dopasowania ICT do wymagań organizacji procesowej	143
3.3.1. Model dojrzałości dopasowania strategicznego Luftmana	145
3.3.2. Model dojrzałości dopasowania Instytutu Gartnera	148
3.4. Trudności dopasowania biznes-ICT w organizacji procesowej	149
3.4.1. Krytyczne czynniki sukcesu wprowadzania rozwiązań informatycznych do organizacji procesowej	150
3.4.2. Czynniki sprzyjające osiąganiu dopasowania biznes-ICT	152
3.4.3. Modele dojrzałości jako narzędzia doboru rozwiązań ICT	157

4. METODYKA DOSKONALENIA ZARZĄDZANIA PROCESAMI Z WYKORZYSTANIEM MODELI DOJRZAŁOŚCI I SYSTEMU EKSPERTOWEGO	163

4.1. Założenia metodyki i środowiska doskonalenia procesów oraz osiągania dopasowania biznes-ICT z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji	164
4.1.1. Założenia konstrukcji, działania i wykorzystania środowiska IBPIF	164
4.1.2. Metodyka budowy i wykorzystania środowiska IBPIF	169
4.1.3. Przepływy informacyjne i mechanizm działania środowiska IBPIF	174
4.1.4. Składowe IBPIF	178
4.1.5. Zakres wnioskowania	182
4.1.6. Ilościowy pomiar dopasowania	184
4.2. Weryfikacja metodyki na przykładzie procesów wspierających dydaktykę w szkole wyższej	185
4.2.1. Uwarunkowania inicjatyw projakościowych w uczelniach wyższych	186
4.2.2. Założenia budowy modelu dojrzałości procesów wsparcia dydaktyki	190
4.2.3. Weryfikacja modelu dojrzałości procesów wsparcia dydaktyki	193
4.2.4. Weryfikacja działania środowiska IBPIF	195
4.3. Kierunki rozwoju metodyki i środowiska	203
4.3.1. Połączenie modeli dojrzałości i wiedzy o ICT z ontologią organizacji	204
4.3.2. Udostępnienie IBPIF w portalu doskonalenia procesów	205

ZAKOŃCZENIE	209

Aneks	213

A1. Model dojrzałości procesów wsparcia dydaktyki	215
A1.1. Ogólny opis poziomów dojrzałości	216
A1.2. Szczegółowy opis modelu	218
A2. Przegląd współczesnych ICT wspomagających dynamiczne zarządzanie i realizację procesów biznesowych	239
A2.1. Zarządzanie danymi i metadanymi w organizacji procesowej	240
A2.1.1 Procesowe hurtownie danych	242
A2.1.2  Portale korporacyjne	243
A2.1.3. Zarządzanie danymi kluczowymi	247
A2.1.4. Przetwarzanie strumieni zdarzeń	249
A2.2. Systemy zarządzania procesami biznesowymi	254
A2.2.1. Zadania BPMS	254
A2.2.2. Architektura BPMS	256
A2.3. Procesowo zorientowane systemy Business Intelligence	258
A2.4. Technologie Web 2.0 i aplikacje społecznościowe w zarządzaniu procesami biznesowymi	264
A2.4.1. Korzyści wykorzystania technologii Web 2.0 w zarządzaniu procesami	265
A2.4.2. Warunki wykorzystania technologii Web 2.0 w zarządzaniu procesami	267
A2.5. Wykorzystanie architektury usługowej w zarządzaniu procesami biznesowymi	269
A2.6. Aplikacje semantyczne w systemach zarządzania procesami biznesowymi	272
A3. Szczegółowy opis składników IBPIF	278
A3.1. Bazy wiedzy	278
A3.2. Reguły dodatkowe	283
A3.3. Bazy faktów	285
A3.4. Aplikacje wspomagające	285

Literatura	289
Spis rysunków	315
Spis tabel	319
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,15 zł
14,30 zł

Procesy o czary w Polsce w wiekach XV - XVII

Oferowana praca jest pierwszą syntezą dziejów prześladowania czarownic po blisko 60 latach. Poza czarownicami głównym bohaterem pracy jest wspólnota lokalna i jej przedstawiciele, którzy sprawują na danym terenie sprawiedliw...
49,56 zł
59,00 zł

Leksykon organizacji i ruchów islamistycznych

W „Leksykonie organizacji i ruchów islamistycznych” scharakteryzowano zdecydowaną większość znaczących ruchów muzułmańskich oraz ugrupowań fundamentalistycznych i ekstremistycznych, poświęcając każdemu kilka lub kilkanaście st...
12,90 zł
15,00 zł

Wykorzystanie granulometrii obrazowej w klasyfikacji treści zdjęć satelitarnych. Zeszyt "Geodezja" nr 55

W pracy przedstawiono nową metodę klasyfikacji treści zdjęć satelitarnych, opartą na wykorzystaniu granulometrycznej analizy tekstury obrazu. Opisano podstawy teoretyczne zaprezentowanej metody oraz zbadano jej dokładność, w zależności od wybranych par...
33,54 zł
39,00 zł

Technologie agentowe w organizacjach opartych na wiedzy

Nowoczesne organizacje, w szczególności organizacje oparte na wiedzy, poszukują nowych rozwiązań informatycznych wspomagających i doskonalących realizowane przez nie procesy biznesowe oraz procesy zarządzania wiedzą. Jednym z takich rozwiązań, k...
41,25 zł
55,00 zł

Inwestycje rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw. Perspektywa cyklu rozwoju organizacji i kapitału całkowitego

Dynamiczne zmiany występujące na rynkach powodują, że zarządzanie firmami z sektora MŚP jest w wielu przypadkach procesem ciągłego dostosowywania się do nowych warunków funkcjonowania i pokonywaniem pojawiających się zagrożeń. Osiągnięcie sukces...
18,90 zł
21,00 zł

Pieniądz, kapitał i nieruchomości w procesie finansjeryzacji

Historia ludzkości nierozerwalnie związana jest z doskonaleniem możliwości zaspokajania potrzeb poszczególnych jednostek oraz różnych grup społecznych. Dążenie do zaspokajania tych potrzeb prowadziło między innymi do zwiększania zasobu po...
68,40 zł
76,00 zł

Proces karny

W książce kompleksowo omówiono obszerną problematykę prawa karnego procesowego, obejmującą zagadnienia teorii procesu karnego i wymiaru sprawiedliwości oraz przebiegu postępowania karnego we wszystkich odmianach i trybach.Szczegółow...
18,50 zł
24,67 zł

Metody badania jakości usług w procesie zarządzania rynkiem ubezpieczeń majątkowych

Celem niniejszej monografii jest poznanie i analiza procesów doskonalenia jakości usług ubezpieczeń majątkowych. Natomiast, celem metodologicznym jest stworzenie narzędzia pomiaru jakości usług majątkowych. Zatem, istota książki sprowadza się do...
15,38 zł
20,50 zł

Doskonalenie umiejętności interpersonalnych w pracy wychowawczej. Metody i techniki pracy z dziećmi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Umiejętności interpersonalne są̨ w dzisiejszych czasach równie ważne jak wiedza specjalistyczna. Zdolność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi ludźmi to bardzo istotna cecha, która pomaga nam poruszać się w sytuacjach spo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!