Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Mądry prezent na święta »
MENU

Edukacja europejska - od wielokulturowości do międzykulturowości(eBook)

Koncepcje edukacji wielokulturowej i międzykulturowej w kontekście europejskim ze szczególnym uwzględnieniem środowiska frankofońskiego

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2008

  • Autor: Przemysław Paweł Grzybowski

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Edukacja europejska - od wielokulturowości do międzykulturowości

        Książka ukazuje problemy edukacji europejskiej w perspektywie zróżnicowania kulturowego. Wykorzystane w niej źródła pochodzą przede wszystkim z obszaru francuskojęzycznego. Jej przedmiotem są koncepcje edukacji europejskiej, głównie te, które mają na celu wspieranie integracji społeczno-kulturowej, zawierają treści dotyczące tożsamości, obywatelskości i wspólnotowości europejskiej oraz zakładają formalną i nieformalną współpracę międzynarodową w dziedzinie edukacji.

        Autor podejmuje m.in. kwestie komunikacji, dyskryminacji i integracji kultur, wyróżnianych na podstawie narodowości, rasy, płci, religii, orientacji seksualnej, sytuacji socjalnej. Najistotniejsze kategorie pojęciowe to: Inni i Obcy, wielokulturowość, międzykulturowość, pogranicze oraz edukacja wielokulturowa, międzykulturowa, regionalna i obywatelska.

        Wielostronne przedstawienie okoliczności integracji europejskiej, związanych z nią zagadnień edukacyjnych, spis około 200 instytucji i organizacji międzynarodowych oraz zamieszczenie bogatego wyboru literatury przedmiotu czynią z książki swoisty przewodnik, przydatny badaczom problematyki europejskiej, nauczycielom, uczniom i studentom oraz osobom zainteresowanym zróżnicowaniem kulturowym w różnych kontekstach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
1. Założenia metodologiczne	15
	1.1. Przedmiot i cele badań	15
	1.2. Charakterystyka procedury badawczej i problemy badawcze	17
2. Zróżnicowanie kulturowe a edukacja	25
	2.1. Zróżnicowanie kulturowe	37
		2.1.1. Wielokulturowość	41
		2.1.2. Międzykulturowość	46
		2.1.3. Granice i pogranicza	56
	2.2. Edukacja w warunkach zróżnicowania kulturowego	65
		2.2.1. Edukacja wielokulturowa	68
		2.2.2. Edukacja międzykulturowa	76
		2.2.3. Edukacja regionalna	90
		2.2.4. Edukacja obywatelska	102
		2.2.5. Człowiek pogranicza i tożsamość międzykulturowa	108
	2.3. Pedagogika międzykulturowa – od pedagogii do poddyscypliny pedagogicznej	116
3. Okoliczności powstania koncepcji edukacji europejskiej	127
	3.1. Tożsamość i kultura europejska	127
	3.2. Źródła zróżnicowania społeczeństw Europy	132
	3.3. Następstwa zróżnicowania społeczeństw Europy	153
	3.4. Historyczne przesłanki i perspektywy społeczno-kulturowej integracji europejskiej	157
	3.5. Szkoła w Europie wobec problemów zróżnicowania kulturowego	180
4. Zróżnicowanie kulturowe europejskiego kręgu kultury francuskiej a edukacja	193
	4.1. Społeczność frankofońska w Europie	193
	4.2. Zróżnicowanie kulturowe społeczeństwa francuskiego	199
		4.2.1. Współczesna tożsamość mieszkańców Francji	201
		4.2.2. Społeczne następstwa zróżnicowania kulturowego	207
	4.3. Oświata francuska wobec problemów zróżnicowania kulturowego	227
		4.3.1. Zasada świeckości oświaty	235
5. Problemy edukacji w działalności europejskich instytucji i organizacji międzynarodowych	247
	5.1. UNESCO	250
	5.2. Rada Europy	255
	5.3. Unia Europejska	262
	5.4. Inne instytucje i organizacje	270
	5.5. Współpraca europejska w dziedzinie pedagogiki międzykulturowej	279
6. Ideologiczne i aksjologiczne podstawy koncepcji edukacji europejskiej	289
	6.1. Podstawy ideologiczne – europejski wymiar edukacji	289
	6.2. Podstawy aksjologiczne	298
7. Typologia koncepcji edukacji europejskiej	309
	7.1. Kryterium I – usytuowanie w kontekście etnicznym, narodowym lub ponadnarodowym	311
	7.2. Kryterium II – usytuowanie w ideologii społecznej właściwej środowisku	312
	7.3. Kryterium III – usytuowanie w określonym obszarze aktywności społecznej	313
	7.4. Kryterium IV – uprzywilejowanie i preferowanie określonych rozwiązań metodycznych	315
	7.5. Kryterium V – aktualność, elastyczność, postępowość i zdolność dostosowania do zmieniających się okoliczności	317
8. Treści koncepcji edukacji europejskiej oraz cele i zadania realizujących je podmiotów	319
	8.1. Koncepcje jednostkowo-rodzinne	323
	8.2. Koncepcje lokalno-regionalne	327
	8.3. Koncepcje narodowo-państwowe	333
	8.4. Koncepcje ponadnarodowe	337
9. Formy realizacji koncepcji edukacji europejskiej	341
	9.1. Międzynarodowe programy instytucji i organizacji europejskich	341
	9.2. Wymiany międzynarodowe osób	344
	9.3. Współpraca przygraniczna i międzyregionalna	345
	9.4. Języki obce i poszukiwanie języka międzynarodowego	348
	9.5. Multimedialne środki komunikowania	351
	9.6. Integracja z Innymi i Obcymi	356
	9.7. Przeciwdziałanie wykluczaniu, marginalizacji oraz agresji wobec Innych i Obcych	360
	9.8. Kultura, sztuka i wspólne dziedzictwo cywilizacyjne	364
	9.9. Inicjatywy sportowe	369
10. Problemy i perspektywy realizacji koncepcji edukacji europejskiej	373
	10.1. Niejasność idei europejskiego wymiaru edukacji	373
	10.2. Banalizacja i folkloryzacja zróżnicowania kulturowego	377
	10.3. Nieuwzględnianie efektu pogranicza	378
	10.4. Napięcia w sferze religijnej i światopoglądowej	380
	10.5. Stereotypowe treści materiałów dydaktycznych	383
	10.6. Sprzeczności między założeniami a realizacją koncepcji edukacji	384
	10.7. Ukryty program polityki oświatowej	388
	10.8. Wielość paradygmatów refleksji pedagogicznej i praktyki edukacyjnej	390
	10.9. Poszukiwanie wartości uniwersalnych	396
	10.10. Różnice w pojmowaniu obywatelskości i edukacji obywatelskiej	398
	10.11. Problemy w nauczaniu języków obcych	399
	10.12. Dominacja języka angielskiego w polityce oświatowej
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Baśnie i bajki europejskie

Tom „Baśnie i bajki europejskie” zawiera zbiór popularnych historii, opowiadanych dzieciom w całej Europie. W książeczce można znaleźć zarówno baśnie i bajki niemieckie Jakuba i Wilhelma Grimmów („Kopciuszek&rdquo...

Nowy traktat o Unii Europejskiej

Celem tej publikacji jest przybliżenie w sposób ogólnie zrozumiały nowego Traktatu UE obywatelom i osobom odpowiedzialności publicznej. Unia Europejska nowym Traktatem zrealizowała dla rynków sprawiedliwy model godzący ze sobą cele...

Kompetencje regulacyjne Europejskiej Rady ds. Ryzyka Systemowego oraz Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego w zarządzaniu ryzykiem systemowym

Głównym celem badawczym przedstawianej monografii jest rozstrzygnięcie pytania, czy wartość normatywna przepisów kształtujących kompetencje regulacyjne Europejskiej Rady ds. Ryzyka Systemowego i Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego w za...

Europejski nakaz dochodzeniowy

"Europejski nakaz dochodzeniowy. Nowy model współpracy w sprawach karnych w Unii Europejskiej” zawiera syntetyczną analizę jednego z najważniejszych elementów współpracy sądowej w sprawach karnych ze stosunków mię...

Konstytucja sportu w Unii Europejskiej

W jaki sposób prawo Unii Europejskiej jest stosowane w odniesieniu do sportu i jak w tym procesie jest uwzględniana specyfika sektora sportowego? To podstawowe pytanie badawcze, które zostało postawione w monografii pt. Konstytucja sportu...

Definicja informacji poufnej w prawie europejskim. Uwagi na tle prawa amerykańskiego

W monografii dokonano kompleksowej i wielopłaszczyznowej analizy definicji informacji poufnej w prawie europejskim. Powyższe zostało dokonane na tle regulacji prawa amerykańskiego co stanowi nowość w polskiej literaturze prawniczej. W monografii podjęt...

Internacjonalizacja przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej - ujęcie marketingowe

W książce podjęto problematykę internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej. Istotne wydają się zwłaszcza rozważania nad działaniami marketingowymi dotyczącymi umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw. W pracy zastosowano...

Funkcje i konstrukcja prawna wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej w prawie polskim i europejskim

Monografia jest pierwszą w Polsce publikacją kompleksowo omawiającą problematykę wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej. Instytucja ta znajduje zastosowanie do nabywania znacznych pakietów akcji emitent&...

Polska przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka. Sprawy wiodące: sprawa Kudła przeciwko Polsce z 2000 r.

W książce omówiono: okoliczności przystąpienia Polski do Rady Europy i następnie ratyfikacji Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, wykładnię i miejsce zasady godności człowieka w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, typy zobowi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!