Innowacyjna gospodarka, innowacyjne organizacje, innowacyjni ludzie
Celem niniejszej publikacji jest próba odpowiedzi m.in. na następujące pytania: co warunkuje rozwój innowacyjnej gospodarki i innowacyjnych przedsiębiorstw, jakie są szanse i zagrożenia wynikające z szybkiego generowania, absorpcji i dyfuzji wiedzy oraz innowacji, jak rozwijać i wdrażać innowacyjne usługi, jak zachęcać całe organizacje, a także pojedyncze osoby do twórczych i przedsiębiorczych działań. Monografia została podzielona na trzy części. W pierwszej części zaprezentowano uwarunkowania i konteksty innowacyjności. W drugiej części przedstawiono różnorodne narzędzia innowacyjności w działalności gospodarczej. Trzecia część zawiera rozważania dotyczące poszukiwania innowacyjności na poziomie międzynarodowym i krajowym.
- Kategorie:
- Redakcja: Celina M. Olszak, Grzegorz Głód
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-450-3
- ISBN druku: 978-83-7875-449-7
- Liczba stron: 313
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Część I Uwarunkowania i wybrane konteksty innowacyjności 1. W poszukiwaniu ram teoretycznych dla zarządzania zmianą strategiczną. Wyzwania dla konwencjonalnej mądrości (Mariusz Bratnicki) 11 2. Ekonomia a kultura: ewolucja wzajemnych relacji (Aleksander Lipski) 26 3. O sposobie dochodzenia do prawdy w logistyce (Jacek Szołtysek) 49 4. Ekonomiczne rozumienie finansów publicznych (Artur Walasik) 58 5. Rozwój Katowickiej Szkoły Ekonomiki Transportu z perspektywy 50-lecia istnienia Wydziału Ekonomii (Grzegorz Dydkowski, Maria Michałowska) 69 Część II Narzędzia innowacyjności w wybranych obszarach działalności gospodarczej 1. ICT w rozwoju innowacyjnych strategii i modeli biznesu (Celina M. Olszak) 99 2. Od analizy danych do innowacyjnych technologii (Grażyna Trzpiot, Dominik Krężołek) 112 3. Innowacyjność organizacyjna a tworzenie i przechwytywanie wartości (Wojciech Dyduch) 133 4. Technologie smart city jako narzędzie rozwoju inteligentnej gospodarki miasta (Florian Kuźnik, Marcin Baron) 149 5. Innowacje w gospodarowaniu kapitałem ludzkim w organizacji – próba typologii (Anna Lipka, Agnieszka Giszterowicz) 168 6. Public relations jako funkcja zarządzania innowacyjną komunikacją w organizacji. Przegląd teoretycznych modeli (Anna Adamus-Matuszyńska) 185 7. Innowacyjność firm rodzinnych w Polsce (Teresa Kraśnicka, Grzegorz Głód) 199 Część III W poszukiwaniu innowacyjności na poziomie międzynarodowym i krajowym 1. Międzynarodowa konkurencyjność gospodarek USA, Chin i Unii Europejskiej w okresie 2006-2016 – analiza porównawcza (Tadeusz Sporek, Małgorzata Dziembała, Joanna Kos-Łabędowicz) 215 2. Idea kształcenia dualnego – ocena potrzeb i możliwości jej implementacji w szkolnictwie wyższym w Polsce (Izabela Ostoj) 238 3. Syntetyczna ocena poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów Unii Europejskiej (Elżbieta Sojka) 251 4. Zmiany w poziomie i strukturze konsumpcji polskich gospodarstw domowych – podejście retrospektywne (Grzegorz Maciejewski, Robert Wolny) 271 5. Zrównoważony rozwój na przykładzie działalności przedsiębiorstw sportowych w Niemczech (Artur Grabowski) 295 Zakończenie 311