Konsument wobec wyzwań zrównoważonej konsumpcji
Niniejsza książka składa się z sześciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny. Celem rozdziału pierwszego jest wprowadzenie Czytelnika w tematykę zrównoważonego rozwoju. W rozdziale drugim scharakteryzowano główny przedmiot analiz, tj. zrównoważone zachowania konsumentów. W trzecim rozdziale scharakteryzowano wybrane grupy ZZK, a także opisano problem niezgodności postaw i zachowań. W poświęconym zagadnieniom metodycznym rozdziale czwartym wyjaśniono specyfikę badań zrównoważonych zachowań konsumenckich, ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się tu problemów i ograniczeń metodycznych. Rozdziały piąty oraz szósty mają charakter empiryczny i zawierają wyniki badań pierwotnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-472-5
- ISBN druku: 978-83-7875-471-8
- Liczba stron: 296
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1 Koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz jej miejsce w teorii ekonomii 19 1.1. Geneza i ewolucja koncepcji zrównoważenia oraz jej założenia definicyjne 20 1.2. Zrównoważony rozwój wobec wyzwań współczesnej gospodarki 27 1.3. Krytyka zrównoważonego rozwoju i koncepcje konkurencyjne 30 1.4. Zrównoważony rozwój w teorii ekonomii 32 1.4.1. Postrzeganie środowiska naturalnego przez ekonomistów 35 1.4.2. Neoklasyczna koncepcja człowieka i jej krytyka w świetle postulatów zrównoważonego rozwoju gospodarczego 40 1.4.3. Nowa koncepcja człowieka w zrównoważonym społeczeństwie – przegląd propozycji 44 Rozdział 2 Konsumpcja i konsumenci w zrównoważonym procesie gospodarowania 55 2.1. Zrównoważona konsumpcja – geneza i istota koncepcji 55 2.2. Zrównoważone zachowania konsumentów jako element zrównoważonej konsumpcji – ujęcie modelowe 62 2.3. Potrzeby konsumentów z perspektywy zrównoważenia 66 2.4. Determinanty zrównoważonych zachowań konsumentów 75 2.5. Od zielonego do zrównoważonego konsumenta – badania zrównoważonych zachowań w ujęciu historycznym 81 Rozdział 3 Zakres zrównoważonych zachowań konsumentów 90 3.1. Zachowania etyczne oraz idea Sprawiedliwego Handlu 90 3.2. Zachowania dekonsumpcyjne 94 3.3. Dobrowolna prostota 100 3.4. Aktywizm konsumencki i kolektywne formy zrównoważonych zachowań 106 3.5. Niezgodność postaw i zachowań konsumentów 114 Rozdział 4 Metodyka badań zrównoważonych zachowań konsumentów 118 4.1. Specyfika badań zrównoważonych zachowań konsumentów – założenia wstępne 118 4.2. Źródła informacji i metody badawcze wykorzystane w badaniach zrównoważonych zachowań 124 4.3. Metodyka zrealizowanych badań pierwotnych 133 4.3.1. Postrzegana efektywność konsumencka (PCE) i postrzegana trudność (PD) zrównoważonych zachowań – konceptualizacja i operacjonalizacja pojęć 136 4.3.2. Operacjonalizacja teoretycznego modelu zrównoważonych zachowań konsumentów 139 4.3.3. Przebieg badań i instrumenty pomiarowe 141 4.4. Ocena reprezentatywności prób badawczych i ich charakterystyka 144 Rozdział 5 Charakterystyka zrównoważonych zachowań konsumentów 151 5.1. Konsumenci wobec idei zrównoważonej konsumpcji – postrzeganie, postawy 151 5.2. Przesłanki oraz częstość występowania zrównoważonych zachowań konsumentów 159 5.3. Determinanty zrównoważonych zachowań 166 5.3.1. Determinanty o charakterze psychicznym 171 5.3.2. Pozostałe czynniki kształtujące zrównoważone zachowania konsumentów 181 Rozdział 6 Zrównoważone zachowania konsumentów – ujęcie modelowe 190 6.1. Typy zrównoważonych zachowań konsumentów – empiryczna weryfikacja modelu teoretycznego 190 6.2. Mapa percepcji zrównoważonych zachowań konsumenckich 198 6.3. Model wpływu postrzeganej trudności i efektywności zrównoważonych zachowań na ich występowanie 205 6.4. Praktyczne implikacje wiedzy o zrównoważonych zachowaniach konsumentów 209 Zakończenie 213 Aneks Część A: Scenariusz wywiadu 223 Część B: Kwestionariusz ankiety 226 Część C: Szczegółowe wyniki przeprowadzonych analiz 234 Bibliografia 251 Spis rysunków 293 Spis tabel 295