Kryteria wyodrębniania prawa administracyjnego
Prezentowana książka, stanowiąca studium z zakresu teorii prawa administracyjnego, jest pierwszym w polskiej literaturze prawniczej kompleksowym opracowaniem zagadnienia kryteriów wyodrębniania prawa administracyjnego. Zawarte w monografii rozważania koncentrują się wokół próby udzielenia odpowiedzi na cztery zasadnicze pytania:
jakie jest znaczenie naukowe i praktyczna przydatność konstrukcji teoretycznej kryterium wyodrębniania prawa administracyjnego;
jak przedstawia się dorobek nauki w tym zakresie oraz jakie są zalety i wady propagowanych dotychczas koncepcji kryteriów;
jakie dylematy towarzyszą dystynkcji prawa administracyjnego, a zwłaszcza w jaki sposób i jakiego wyróżnika tego prawa należy poszukiwać;
czy istnieje kategoria pojęciowa, która mogłaby pretendować do rangi kryterium wyodrębniania polskiego prawa administracyjnego we współczesnych realiach.
Autor prezentuje szeroką perspektywę omawianej problematyki i zainspirowany dotychczasową dyskusją na temat kryteriów wyodrębniania prawa administracyjnego, przedstawia na jej tle propozycję własnej koncepcji w postaci pojęcia służby publicznej.
Adresaci:
Książka przeznaczona jest w szczególności dla pracowników naukowych, prawników praktyków, doktorantów oraz studentów prawa i administracji. Poczynione w pracy ustalenia odnoszące się do fundamentalnych kwestii wskazania istoty i jurydycznej tożsamości prawa administracyjnego, a także jego granic, mogą okazać się przydatne zarówno w naukowym opracowywaniu instytucji prawa administracyjnego, jak i w rozstrzyganiu
problemów interpretacyjnych w praktyce tworzenia i stosowania prawa.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9993-7
- ISBN druku: 978-83-264-9471-0
- EAN: 9788326499937
- Liczba stron: 308
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 7 Przedmowa | str. 11 Wstęp | str. 15 Rozdział pierwszy Doniosłość wyznaczenia kryterium wyodrębniania i granic prawa administracyjnego | str. 35 1. Uwagi ogólne | str. 35 2. Obiektywne potrzeby odgraniczania i konsolidacji prawa administracyjnego. Specyfika systemu prawa administracyjnego oraz zjawiska uzasadniające poszukiwanie kryterium | str. 40 2.1. "Pozioma" i "pionowa" rozległość, heterogeniczność oraz rozczłonkowanie prawa administracyjnego | str. 40 2.2. Właściwości techniki legislacyjnej prawa administracyjnego. Brak części ogólnej i niekodyfikowalność | str. 50 2.3. Multicentryczność systemu prawa | str. 62 2.4. Interferencja i dyfuzja elementów różnych gałęzi prawa | str. 103 3. Subiektywne potrzeby wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 149 3.1. Perspektywa prawodawcy | str. 152 3.2. Perspektywa adresatów norm administracyjnoprawnych | str. 162 3.3. Perspektywa nauki prawa administracyjnego | str. 182 4. Podsumowanie | str. 192 Rozdział drugi Doktrynalne koncepcje kryteriów wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 194 1. Uwagi wprowadzające | str. 194 2. Kryteria oparte na czynnikach pozaaksjologicznych | str. 195 3. Kryteria oparte na czynnikach aksjologicznych | str. 197 4. Krytyka dotychczasowych teorii wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 203 Rozdział trzeci Dylematy dystynkcji prawa administracyjnego | str. 207 1. Uwagi ogólne | str. 207 2. Sposoby wyodrębniania prawa administracyjnego. Problem logicznego podziału systemu prawa | str. 211 3. Wyodrębnianie prawa administracyjnego - kwestia poznania czy aprobaty? "Ideologizacja" problemu repartycji | str. 217 4. Kryterium "praktyczne" czy teoretyczne? Problem tendencji legislacyjnych | str. 236 5. Inne dylematy związane z przedmiotem dystynkcji | str. 249 6. Wnioski | str. 255 Rozdział czwarty "Służba publiczna" jako kryterium wyodrębniania prawa administracyjnego | str. 257 1. Wprowadzenie - rola aksjologii prawa administracyjnego w procesach teoretycznego wyznaczania sfery tego prawa | str. 257 2. Pojęcie służby publicznej | str. 263 2.1. Uzasadnienie wyboru pojęcia. Definicja "służby publicznej" | str. 263 2.2. Uwarunkowania aksjologiczne, przedmiotowe i podmiotowe "służby publicznej" | str. 265 3. Prawo administracyjne jako "prawo służby publicznej" | str. 270 4. Podsumowanie | str. 283 Zakończenie | str. 287 Literatura | str. 289