Kultura popularna - tożsamość - edukacja
Opracowanie, które oddajemy do rąk Czytelników, jest interdyscyplinarnym studium nad zjawiskami zachodzącymi w kulturze współczesnej. Zawiera ono artykuły badaczy z różnych ośrodków akademickich, których zainteresowania skupiają się na refleksji nad kulturą popularną i jej edukacyjnymi kontekstami.
Książka składa się z czterech części. Część pierwsza zawiera teksty, których problematyka podejmuje zagadnienie sposobów edukacyjnego „wykorzystania” sztuki i kultury popularnej. Artykuły wypełniające część drugą koncentrują się na mediach jako przestrzeni naszej edukacji i socjalizacji. W części trzeciej znalazły się teksty dotyczące kwestii relacji kultury popularnej ze szkołą i światem młodzieży. Ostatnia część podejmuje temat powiązań kultury popularnej ze sferą duchowości i tożsamością płci.
Redaktorzy mają nadzieję, że książka ta stanie się kolejnym, inspirującym głosem w dyskusji nad rolą kultury popularnej w kształtowaniu się tożsamości współczesnego człowieka.
- Kategorie:
- Redakcja: Daria Hejwosz, Witold Jakubowski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-577-5
- ISBN druku: 978-83-7587-416-7
- Liczba stron: 448
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Część I. Kultura popularna, sztuka i edukacja 14 Witold Jakubowski Wychowanie estetyczne vs. edukacja przez sztukę, czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale sztuki popularnej 15 Monika Adamska-Staroń Człowiek w świecie kultury popularnej 31 Katarzyna Barańska Tożsamość zdeponowana. Czy muzea powinny budować i chronić tożsamość w obliczu unifikującej siły masowej kultury popularnej? 43 Katarzyna Plebańczyk Gry miejskie czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej 53 Radosław Nawrocki Demokratyczne aspekty kultury popularnej. Przypadek hip-hopu 71 Szymon Nożyński (Nie)oficjalna muzyka popularna 87 Olga Mazurek-Lipka Bollywoodzki sen i tożsamość współczesnych Hindusów 105 Część II. Media, kultura popularna i tożsamość 126 Daria Hejwosz Popkulturowe rekonstrukcje polityki. Między Barackiem Obamą a Bono 127 Edyta Zierkiewicz Co to znaczy być Amazonką w Polsce, czyli jak media uczestniczą w konstruowaniu tożsamości biospołecznych 149 Marta Wrońska Kultura medialna w kontekście edukacyjnym 193 Stanisław Lenik Tożsamość narodowa w perspektywie praktyk medialnych 205 Dawid Kaiser Obrazy ojcostwa w reklamie współczesnej 215 Karolina Domagalska-Nowak Hiperrzeczywiści idole. Studium przypadku – Alexander Rybak 237 Jacek Sieradzan Medialne wizerunki Madonny a rzeczywistość 245 Część III. Szkoła, kultura popularna i młodzież 268 Andrzej Ćwikliński Pomiędzy oddziaływaniem szkoły i kultury popularnej. Dylematy tożsamościowe współczesnej młodzieży 269 Ryszard Pęczkowski Budowanie tożsamości szkoły. O warunkach koniecznych 279 Monika Szufnarowska Wytwory kultury masowej w zadaniach podręcznikowych do kształcenia polonistycznego 291 Agnieszka Iwanicka Edutainment – sposób na edukację w dobie kultury popularnej 305 Natalia Walter Web 2.0 w edukacji jako efekt zmiany kulturowej 315 Aneta Banaszak Kształtowanie tożsamości i stylu życia współczesnej młodzieży w kontekście kultury popularnej oraz kapitału społecznego 325 Część IV. Duchowość, płeć i kultura popularna 342 Karolina Slovenko Spotkanie popkultury z buddyzmem 343 Zbigniew Pasek Katarzyna Skowronek Społeczne konstruowanie nowej duchowości a kultura popularna 361 Zbyszko Melosik McDonald’s i przemiany kultury współczesnej 379 Sylwia Jaskulska Stereotypy płci mają się dobrze: co myśli uczeń, że myśli dziewczyna, a co chłopak? Z wypowiedzi gimnazjalistów 393 Izabela Łapińska Deifikacja erotycznego ciała – tożsamość odziana w porno-chic 405 Krzysztof Wąż Znaczenie kultury popularnej w (re)konstruowaniu obyczajowości seksualnej 417 Dorota Zaworska-Nikoniuk Seksualność wyzwolona? O seksualności kobiety w czasopismach poradniczych, magazynach luksusowych i prasie feministycznej 433