Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku
W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy metodologicznej, która przygotowuje Czytelnika do fachowego wykorzystania wyników badań konsumenckich.
W publikacji przedstawiono m.in.:
przegląd rodzajów badań konsumenckich,
kryteria wyboru firmy badawczej,
kryteria oceny poprawności metodologicznej i warsztatowej badań,
sposoby odczytywania i interpretacji wyników badań konsumenckich.
Adresaci:
Książka skierowana jest do drobnych i średnich przedsiębiorców, którzy potrzebują specjalistycznej wiedzy o możliwościach wykorzystania badań konsumenckich do wspierania własnego biznesu. Będzie także przydatna początkującym badaczom.
Autorka ma rację, że w badaniach rynku uważniej przyjrzeć się należy samemu konsumentowi, jego sposobom działania w warunkach różnorakiej niepewności, ryzyka i kryzysu. Pomóc w tym może wiedza metodologiczna badacza - socjologa, jak też znajomość sztuki łączenia w całość, jaką powinien posiadać dobry menedżer. Zawsze wymaga to także wyobraźni społecznej. Te walory książka Katarzyny Staszyńskiej z pewnością posiada.
prof. dr hab. Witold Morawski, Akademia Leona Koźmińskiego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5497-4
- ISBN druku: 978-83-264-4050-2
- EAN: 9788326454974
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania str. 9 Przedmowa str. 11 Zamiast wstępu: Jak to się zaczęło str. 15 1. BUDOWANIE MARKI str. 29 Marka str. 31 Tożsamość i wizerunek marki: strategie pozycjonowania str. 37 Dusza marki str. 43 Pomysł na produkt str. 49 Jak kształtować produkt? str. 55 Zarządzanie marką str. 61 Strategie rynkowe str. 67 Produkt i marka - fazy cyklu życia str. 74 Walka o rynek str. 79 Czego zaniechał Ludwik? str. 86 2. CO TRZEBA WIEDZIEĆ, ZANIM ZAMÓWI SIĘ BADANIA RYNKU str. 93 Jak zamówić badania rynku? str. 95 Badania jakościowe str. 99 Badania eksploracyjne str. 104 Ilościowe badania rynku: kogo badamy? str. 110 Techniki przeprowadzania badań: czy badać przez internet? str. 116 Jak czytać tabele? str. 121 Problemy etyczne w badaniach rynku str. 124 Rzecz o marketingu społecznie zaangażowanym str. 138 3. BADANIA: JAKIE, KIEDY, PO CO str. 141 Badania strategiczne str. 143 Badania konceptu str. 147 Badania wspomagające rozwój produktu str. 151 Opakowanie: czemu służy i jak się dowiedzieć, czy spełni swoje funkcje str. 156 Badania reklamy: pozostańmy w zgodzie z konsumentem str. 164 Badania ceny produktu str. 175 Testy rynku str. 181 Badania satysfakcji klientów str. 185 Obserwacja marki w otoczeniu konkurencyjnym: retail audit i panel konsumencki str. 192 Obserwacja marki w otoczeniu konkurencyjnym: tracking str. 198 Badania efektywności reklamy str. 201 Dziecko jako konsument str. 206 Zamiast zakończenia str. 213 Bibliografia. Wybrane pozycje polskie i przetłumaczone na język polski str. 217