Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty
Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa. Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9696-7
- ISBN druku: 978-83-264-9480-2
- Liczba stron: 316
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach 11 Podziękowania 14 Przedmowa 16 Przedmowa do wydania drugiego 20 Przedmowa do wydania trzeciego 22 Wprowadzenie 23 Dla kogo jest ta książka? 24 Jaki cel przyświecał jej napisaniu? 24 Czemu służy coaching 25 CZĘŚĆ I. GRUNT 27 Rozdział 1. Poglądowe wprowadzenie 29 Współczesny świat i menedżer 29 Definicje, istota, cele coachingu 31 Po co coaching? 36 Dane o coachingu 38 Menedżer jako coach 41 Specyfika coachingu menedżerskiego 48 Rozdział 2. Miejsce coachingu we współczesnym świecie biznesu 51 Kierunki zmian w świecie biznesu - wyzwania dla organizacji 51 Rola menedżerów 53 CZĘŚĆ II. FUNDAMENTY 59 Rozdział 3. Menedżer i coach 61 Rola coacha 61 Atrybuty dobrego menedżera-coacha 66 10 przykazań menedżera-coacha 74 10 zasad menedżera-coacha 75 Wpływ wartości wyznawanych przez menedżera-coacha na jego zespół 76 Rozdział 4. Człowiek 79 Kim jest człowiek 79 Rozumienie osoby 80 Wskaźniki, które sygnalizują problemy psychologiczne coachowanego 88 Rozdział 5. Zmiana 90 Kilka słów o zmianie 90 Zmiana osobista 91 Opór 101 Rozdział 6. SFA - koncentracja na rozwiązaniach 105 Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu 105 Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu 109 Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań 110 Rozmowy oparte na SFC 111 Rozdział 7. Dialog 113 O pracy menedżera-coacha 113 Efektywna komunikacja 114 Co wpływa na komunikację? 115 Dialog coachingowy 118 Mówienie - pytanie 121 Rozmowy coachingowe 123 Rozmowy wspierające 126 Język 130 Opowiadanie historii 132 Styl coachingu 134 CZĘŚĆ III. FILARY 137 Rozdział 8. Relacja 139 Relacja coachingowa 139 Wskaźniki relacji 140 Budowanie relacji coachingowej 144 Zaangażowanie w relację coachingową 145 Rozdział 9. Zaufanie 148 Czym jest zaufanie 148 Korzenie naszej tendencji do ufania albo nieufania drugiej osobie 150 Zaufanie i przywództwo 152 Dlaczego zaufanie jest ważne? 153 Budowanie zaufania 155 Zaufanie do samego siebie 161 Okazywanie zaufania 161 Brak zaufania w organizacjach 162 Rozdział 10. Przekonania 163 Przekonania i cykl osiągania rezultatów 163 Praca z przekonaniami 165 Zniekształcenia myślenia 172 Rozdział 11. Emocje i motywacja 175 Emocje 175 Motywacja 176 Coaching i emocje 177 Rozdział 12. Narzędzia 182 Narzędzia i techniki w coachingu 182 Ty jako narzędzie coachingu 184 Słuchanie 188 Zadawanie pytań 199 Przeformułowywanie (reframing) 220 Obserwacja 222 Informacja zwrotna (feedback) 224 Perspektywy 235 Skalowanie 236 Poszukiwanie wyjątków 237 Komplementowanie 238 Zasoby 238 Metafory 238 Działanie 240 Doradzanie klientom 242 Struktury prowadzenia rozmów 243 CZĘŚĆ IV. DACH 257 Rozdział 13. Proces coachingu 259 Ogólna struktura procesu coachingu 259 Badanie potrzeb coachingowych 260 Określanie celów 265 Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu i kontrakt coachingowy 266 Cykl coachingu 269 Z czego składa się sesja coachingowa? 271 Inicjowanie relacji coachingowej 271 Rozumienie sytuacji, w której dana osoba się znajduje 272 Zamykanie relacji coachingowej 275 Rozdział 14. Zagrożenia i wyzwania dla menedżerów stosujących coaching 277 Zagrożenia 277 Twoje ego 278 Jak nie zostać ratownikiem ani prześladowcą? 280 Siła nawyków 281 Oczekiwania zwierzchników 282 Jak ruszyć lokomotywę? 283 Rozdział 15. Rady praktyków 285 Jak się przygotowywać do sesji coachingowej? 285 Co robić, żeby coaching był bardziej efektywny? 289 Rady związane z prowadzeniem coachingu 289 Zasady i wskazówki dla wszystkich, którzy rozpoczynają coaching 290 Trzy reguły pomagania innym 296 Rozdział 16. Wskazówki na drogę 300 Doskonalenie się 300 Kiedy zacząć stosować coaching? 300 Ile jeszcze muszę się uczyć? 301 Gdzie szukać wsparcia? 302 Na zakończenie 305 Bibliografia (polecana literatura dodatkowa) 307 Indeks 311