MENU

Mnemotechniki

(eBook)

jako czynnik optymalizujący nabywanie przez dzieci umiejętności czytania i pisania

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2012

  • Autor: Joanna Skibska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 45,00 zł
35,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Mnemotechniki

Dziecko, rozpoczynając naukę w klasie I, wkracza w magiczny świat nabywania nowych wiadomości i umiejętności, kształtuje swój stosunek do wykonywanej pracy, podejmowanych zadań oraz otaczającego świata. Interesuje się tekstem pisanym, co budzi w nim potrzebę rozszyfrowywania informacji występujących w postaci różnorodnych znaków. Jego działania zostają ukierunkowane na opanowanie umiejętności czytania i pisania – form komunikacji stanowiących bardzo ważny i podstawowy cel edukacji, mających między innymi duży wpływ na to, jak będzie przebiegać dalszy proces kształcenia. Ucząc dziecko czytania i pisania, musimy pamiętać o jego indywidualności, czyli trzeba mu umożliwić podążanie własną drogą i we własnym tempie. Nasze zadanie to dobór oraz wskazywanie odpowiednich form i metod osiągania celów, pokonywania trudności oraz motywowania do podejmowania wysiłku. […]

Zaprezentowane w książce badania dotyczą analizy związków między wykorzystanymi mnemotechnikami a zapamiętaniem kształtu liter podobnych, najczęściej mylonych przez dzieci. […]

Książka nie stanowi poszukiwań uniwersalnej metody ułatwiającej naukę czytania i pisania wszystkim dzieciom, ma jedynie pokazać sposób ułatwiający skuteczne zapamiętywanie kształtów liter podobnych. Mnemotechniki uwzględniają odrębność, niepowtarzalność każdego dziecka oraz umożliwiają mu pokonywanie we własnym tempie trudności w czytaniu i pisaniu, które wynikają z mylenia liter. W związku z tym dziecko z przyjemnością i uśmiechem podróżuje po świecie liter i skutecznie zapamiętuje ich kształt.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp            7
 
1. Wieloaspektowość problematyki dotyczącej procesu czytania      11
 

    1.1.    Teoretyczne podstawy czytania, pamięci i mnemotechnik – analiza literatury      11
         Czytanie      11
         Pamięć      15
         Mnemotechniki      19
     1.2.    Fizjologiczno-psychologiczne podstawy czytania      22
     1.3.    Semiotyczne aspekty czytania      28            
    1.4.    Metody nauki czytania      32            
    1.5.    Wybrane koncepcje nauki czytania      35
         Koncepcja Mariana Falskiego      35
         Koncepcja Jana Zborowskiego      37
         Koncepcja Ewy i Feliksa Przyłubskich      39
         Koncepcja Heleny Metery      40
         Koncepcja Bronisława Rocławskiego      41
         Koncepcja Jadwigi Cieszyńskiej      42
         Koncepcja Glenna Domana      45
 


2.  Trudności w nabywaniu umiejętności czytania – wybrane zagadnienia      49
 

    2.1. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu      49            
    2.2. Wybrane koncepcje etiologiczne trudności w czytaniu      54                
        Koncepcja genetyczna      54
         Koncepcja hormonalna      54
         Koncepcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych      55 
        Koncepcja mikrouszkodzeń ośrodkowego układu nerwowego      55
         Koncepcja konfliktu dominacji półkulowej      55
         Koncepcja neuropsychologiczna      56
         Koncepcja zmian strukturalnych i zakłóceń czynnościowych 
        ośrodkowego układu nerwowego      56
         Koncepcja pedagogiczna      58
         Koncepcja psychodysleksji      58
         Koncepcja psycholingwistyczna      59
     2.3. Ryzyko dysleksji i jego symptomy      59
     2.4. Spostrzeganie wzrokowe a trudności w czytaniu      63
 


3. Praca terapeutyczna z uczniem z trudnościami w nabywaniu umiejętności 
    czytania i pisania        69
 

    3.1.    Praca terapeutyczna – ujęcie terminologiczne w literaturze 
        pedagogiczno-psychologicznej        69
     3.2.    Wybrane metody terapii        72
         Metoda Dobrego Startu        72
         Metoda symboli dźwiękowych        73
         Program rozwijający percepcję wzrokową Marianne Frostig        74
         Metoda oparta na systemie percepcyjno-motorycznym 
        Newella C. Kepharta        75
         Metoda 18 struktur wyrazowych        76
         Terapia trudności w uczeniu się czytania i pisania 
        oparta na wyćwiczeniu zaburzonych funkcji        78
         Terapia neuropsychologiczna według Dirka Bakkera        81
     3.3.    Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom ze specyficznymi 
        trudnościami w uczeniu się – zmiany systemowe        84
 


4. Metodologiczne podstawy badań własnych        91
 

    4.1.    Problematyka badań        91
     4.2.    Hipoteza robocza, zmienne i wskaźniki        94
     4.3.    Metody, techniki i narzędzia badawcze        98
     4.4.    Charakterystyka zmiennej niezależnej – czynnika eksperymentalnego      105
     4.5.    Organizacja i przebieg badania eksperymentalnego 
        oraz dobór badanych grup     108
 


5. Poziom funkcji podstawowych – wyniki badań      111
 

    5.1.    Percepcja wzrokowa badanych uczniów      111
     5.2.    Percepcja słuchowa badanych uczniów      121
     5.3.    Motoryka mała badanych uczniów      126
 


6. Mnemotechniki jako czynnik eksperymentalny wspierający nabywanie
     umiejętności czytania i pisania – wyniki badań własnych      133
 

    6.1.    Kierunkowe zaburzenia percepcji wzrokowej a trudności 
        w nabywaniu przez dzieci umiejętności czytania – 
        wyniki badań początkowych      133
     6.2.    Wpływ mnemotechnicznych środków i metod na nabywanie 
        umiejętności czytania – wyniki badań eksperymentalnych      140
     6.3.    Mnemotechniki a nabywanie umiejętności pisania      165
     6.4.    Efektywność programu niwelowania trudności w nabywaniu 
        umiejętności czytania i pisania – analiza porównawcza 
        uzyskanych wyników      179
 

Podsumowanie wyników badań i wnioski      195
 Postulaty metodyczne do pracy z uczniem z trudnościami w czytaniu i pisaniu      198
 Bibliografia      201
 Spis schematów      213
 Spis rysunków      214
 Spis tabel      216
 Spis wykresów      218
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł
20,00 zł

Patologie edukacji: ideologia, polityka, biurokracja t.2

Rozważania o roli edukacji w kształtowaniu jednostki zdolnej do percypowania i minimalizowania zagrożeń związanych z ideologizacją, biurokracją, uwikłaniem politycznym, rozpocząć należy od kluczowego pytania o jakość edukacji. Jak definiować i według j...
16,20 zł
18,00 zł

Inspirująca i inspirowana. Popkultura japońska

Autorzy "Inspirującej i inspirowanej..." wskazują na różne dziedziny japońskiej kultury popularnej: filmu, komiksu, animacji, muzyki czy rewii, w których dostrzec można zagraniczne inspiracje. Przedstawiają również prz...
18,92 zł
22,00 zł

O lepszą jakość uczenia się

Treść rozprawy stanowi właściwe rozwinięcie zamierzonego celu: uzasadnione naukowo podniesienie sposobu nauczania i uczenia się, tak na poziomie akademickim jak również w zakresie szkolnictwa ogólnego.
36,00 zł
40,00 zł

Wolontariat młodzieżowy jako szansa samoaktualizacji

Ujęty w tytule książki termin samoaktualizacja odnosi się do osobistego rozwoju wolontariuszy i został zdefiniowany na gruncie psychologii humanistycznej. Samoaktualizacja, przyjmując definicję za Maslowem, oznacza tendencję do pełnej realizacji posiad...
9,00 zł
10,00 zł

Ortografia sposobem. Zasady pisowni i mnemotechniki

Ortografia jest NIE TYLKO DLA UCZNIÓW. Kiedyś nasze błędy w pisowni widział tylko nauczyciel w szkole, teraz rozpowszechniamy je mimowolnie w mediach społecznościowych. Nie wszystkie wyłapie słownik w edytorze tekstów czy komunikatorze, a...
13,26 zł
17,00 zł

Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Książka skierowana jest do nauczycieli, terapeutów, rodziców, katechetów i tych osób, które w jakikolwiek sposób kształtują życie osób niepełnosprawnych. Powstała ona z buntu przeciwko konserwatywnej pos...
46,64 zł
59,80 zł

Zabójcy i mordercy. Czynniki ryzyka i możliwości oddziaływań resocjalizacyjnych

Przedmiotem badań przedstawionych w książce są sprawcy zabójstw , którzy dopuścili się zbrodni działając z różnych motywów, w różnych okolicznościach, ujawniając różny poziom demoralizacji. Zasadniczym celem opracowania było stworzenie w miarę wycze...
7,20 zł
8,00 zł

Wprowadzenie do zarządzania w pomocy społecznej i pracy socjalnej

Monografia stanowi zbiór artykułów z zakresu procesu zarządzania, pomocy społecznej i pracy socjalnej. Uwrażliwia na złożoność problemów społecznych i trud poszukiwania właściwych rozwiązań. Z jej treścią powinni zapoznać się przed...
2,50 zł
5,00 zł

Trans-Atlantyk Witolda Gombrowicza. Streszczenie, analiza, interpretacja

Szczegółowe i obszerne streszczenie, dokładna analiza, charakterystyka bohaterów, ważne pojęcia niezbędne przy omawianiu lektury, przykładowe zagadnienia, testy sprawdzające z kluczem, krzyżówki. Przejrzysty układ, wygodny format. ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!