Modele rozwoju usługodawców logistycznych
Głównym celem publikacji jest opracowanie modeli rozwoju działalności przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Cele teoretyczno-poznawcze pracy to: usystematyzowanie dorobku naukowego w zakresie rynku usług logistycznych, w szczególności zdefiniowanie usług logistycznych i firm świadczących usługi logistyczne; identyfikacja czynników decydujących o tym, że firmę świadczącą usługi logistyczne kwalifikuje się jako dostawcę usług logistycznych, operatora logistycznego czy integratora logistycznego; dokonanie przeglądu koncepcji prowadzenia działalności przez usługodawców logistycznych – przegląd modeli biznesowych.
Cele utylitarne obejmują: identyfikację i charakterystykę podmiotów świadczących usługi logistyczne na rynku usług logistycznych w Polsce; wskazanie dróg rozwoju i możliwych przekształceń firm świadczących usługi logistyczne w kierunku operatora logistycznego oraz stworzenie modelu rozwoju usługodawców logistycznych oraz ich analiza. Badaniem objęto rynek usług logistycznych w Polsce oraz podmioty działające na tym rynku.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7246-783-6
- Liczba stron: 290
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Część I. RYNKOWE UWARUNKOWANIA ŚWIADCZENIA USŁUG LOGISTYCZNYCH 13 Rozdział 1. Istota i typologia usług logistycznych 15 1.1. Istota i definicje usług logistycznych 15 1.2. Typologia usług logistycznych 33 1.3. Kompleksowe usługi logistyczne 47 1.4. Outsourcing w świadczeniu usług logistycznych 53 Rozdział 2. Rynek usług logistycznych – podstawowe pojęcia 74 2.1. Zdefiniowanie rynku usług logistycznych 74 2.2. Fazy rozwoju rynku usług logistycznych 83 2.3. Funkcje i rodzaje rynku usług logistycznych 93 2.4. Determinanty rozwoju rynku usług logistycznych 103 Część II. USŁUGODAWCA LOGISTYCZNY JAKO PRZEDSIĘBIORSTWO ŚWIADCZĄCE USŁUGI LOGISTYCZNE 109 Rozdział 3. Identyfikacja przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne 111 3.1. Istota i przedmiot działania usługodawców logistycznych 111 3.2. Usługodawcy logistyczni w Polsce w 2010 roku 129 3.3. Typologia usługodawców logistycznych 142 3.4. Ewolucja i rozwój usługodawców logistycznych 166 Część III. MODELE BIZNESOWE USŁUGODAWCÓW LOGISTYCZNYCH 183 Rozdział 4. Charakterystyka modelu biznesu 185 4.1. Zdefiniowanie modelu biznesu 185 4.2. Elementy modelu biznesu 192 4.3. Determinanty wyboru modelu biznesu 205 4.4. Zmiana modelu biznesu w kierunku modelu zarządzania przez wartość 210 Rozdział 5. Identyfikacja modeli biznesu w sektorze usług logistycznych 215 5.1. Macierz rozwoju – założenia badawcze 215 5.2. Usługodawcy logistyczni w macierzy rozwoju 219 5.3. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w dobie kryzysu 234 5.4. Podsumowanie badań 246 Zakończenie 251 Załącznik 1. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (mediana) 261 Załącznik 2. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (średnia wartość indeksu) 262 Załącznik 3. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (zmiana przychodu i rentowności) 264 Załącznik 4. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2004-2007 (średnia wartość indeksu przychodu i rentowności) 265 Załącznik 5. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (mediana) 266 Załącznik 6. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (średnia wartość indeksu) 267 Załącznik 7. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (zmiana przychodu i rentowności) 268 Załącznik 8. Macierz rozwoju usługodawców logistycznych w latach 2007-2009 (średnia wartość indeksu przychodu i rentowności) 269 Bibliografia 271 Spis rysunków 285 Spis tabel 288 Spis wykresów 290