MENU

Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Anna Konert

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Odpowiedzialność za szkodę na ziemi wyrządzoną ruchem statku powietrznego

W książce omówiono kwestię odpowiedzialności za szkody spowodowane na ziemi przez statki powietrzne, szczegółowo analizując prawo międzynarodowe oraz rozwiązania przyjęte przez poszczególne kraje, w tym przez rząd USA po atakach terrorystycznych z 11 września 2001 r., dotyczące kompensacji szkód, zarówno w postaci śmierci i uszkodzenia ciała oraz rozstroju zdrowia, jak i szkód w mieniu. Zrozumienie, jak system rekompensat funkcjonował w następstwie wydarzeń z 11 września 2001 r., powinno pomoc politykom i zainteresowanym stronom w opracowaniu podstawowych założeń odszkodowawczych w razie przyszłych aktów terroryzmu na taką skalę oraz w zidentyfikowaniu problemów, które należy uwzględnić, przygotowując się na możliwość takiego zdarzenia. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla właścicieli firm ubezpieczeniowych, brokerów i agentów ubezpieczeniowych, właścicieli i pracowników linii lotniczych, prezesów portów lotniczych i aeroklubów; zainteresuje również pracowników Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Departamentu Lotniczego Ministerstwa ds. Transportu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów   11
Wstęp   15
Część I	Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. ryzyka ogólnego
Rozdział 1	Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. ryzyka ogólnego w prawie międzynarodowym   25
1.1. Historia tworzenia systemu rzymskiego   25
1.2. System rzymski - ogólna charakterystyka   28
1.2.1. Konwencja rzymska z 1933 r.   28
1.2.2. Protokół brukselski z 1938 r.   38
1.2.3. Konwencja rzymska z 1952 r.   39
1.2.3.1. Zakres przedmiotowy zastosowania konwencji   41
1.2.3.2. Zakres podmiotowy zastosowania konwencji   47
1.2.3.3. Problematyka odpowiedzialności cywilnej   55
1.2.3.4. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej   68
1.2.4. Jurysdykcja   70
1.2.4.1. Forum rei i forum delicti   70
1.2.4.2. Forum delicti jako jedyne forum   70
1.2.4.2.1. Forum actoris?   74
1.2.4.3. Przedawnienie roszczeń   76
1.2.5. Protokół montrealski z 1978 r.   76
1.3. Próba oceny systemu rzymskiego   81
1.4. Propozycja ILA   86
1.5. Próby modernizacji systemu rzymskiego (2001-2008)   87
1.6. Konwencja o kompensacji szkód wyrządzonych osobom trzecim przez statki powietrzne z 2009 r. - ogólna charakterystyka   92
1.6.1. Zakres zastosowania   92
1.6.2. Odpowiedzialność eksploatującego statek powietrzny   97
1.6.2.1. Podmiot odpowiedzialny   97
1.6.2.2. Zasada odpowiedzialności   99
1.6.2.3. Przesłanki odpowiedzialności   102
1.6.2.4. Pierwszeństwo w wypłacie odszkodowań   109
1.6.2.5. Odpowiedzialność kilku podmiotów   110
1.6.2.6. Przesłanki zwalniające z odpowiedzialności   110
1.6.2.7. Wypłata zaliczek   110
1.6.3. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej   111
1.6.4. Pozostałe postanowienia konwencji   112
Rozdział 2	Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny z tytułu tzw. ryzyka ogólnego w systemach prawnych niektórych państw   114
2.1. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w prawie polskim   114
2.1.1. Wprowadzenie   114
2.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w rozporządzeniu Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej o prawie lotniczem z 1928 r.   115
2.3. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w ustawie - Prawo lotnicze z 1962 r.   120
2.4. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny w ustawie - Prawo lotnicze z 2002 r.   122
2.4.1. Wprowadzenie   122
2.4.2. Zakres przedmiotowy ustawy   124
2.4.3. Zakres podmiotowy ustawy   125
2.4.4. Zasada odpowiedzialności   129
2.4.5. Przesłanki odpowiedzialności   131
2.4.6. Okoliczności egzoneracyjne   135
2.4.7. Odpowiedzialność na zasadzie winy (zderzenie statków powietrznych oraz przewóz z grzeczności)   136
2.4.8. Relacja między regulacjami kodeksu cywilnego a ustawy z 2002 r.   137
2.5. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej   143
2.6. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego na przykładzie poszczególnych państw   145
Podsumowanie części I   155
Część II	Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. aktami bezprawnej ingerencji
Rozdział 1	Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. aktami bezprawnej ingerencji w prawie międzynarodowym   161
1.1. Akty bezprawnej ingerencji   161
1.2. Zagadnienie terroryzmu   164
1.3. Wyrównanie szkód wyrządzonych osobom trzecim wskutek aktów bezprawnej ingerencji w prawie międzynarodowym - konwencja montrealska z 2009 r.   170
1.3.1. Przyczyny i proces tworzenia konwencji montrealskiej z 2009 r.   170
1.4. Konwencja montrealska unlawful interference z 2009 r. - ogólna charakterystyka   174
1.4.1. Zakres zastosowania   174
1.4.2. Trzystopniowy system kompensacji szkód   176
1.4.2.1. Odpowiedzialność eksploatującego statek powietrzny (pierwszy pułap)   176
1.4.2.2. Międzynarodowy Fundusz Kompensacyjny Lotnictwa Cywilnego (drugi pułap)   178
1.4.2.3. Wilful misconduct eksploatującego statek powietrzny (trzeci pułap)   190
1.4.2.4. Zasada solidarności państw (solidarity of the states)   196
1.4.3. Przesłanki zwalniające z odpowiedzialności   198
1.4.4. Pierwszeństwo w wypłacie odszkodowań   198
1.4.5. Roszczenia regresowe   199
1.4.6. Pozostałe postanowienia   200
1.4.7. Próba oceny przepisów konwencji montrealskiej unlawful interference. Propozycje rozwiązań   202
1.5. Odpowiedzialność państwa: problem bez rozwiązania?   210
1.6. Alternatywne propozycje rozwiązań na szczeblu międzynarodowym   216
1.6.1. Propozycja Ince & Co   216
1.6.2. Propozycja zmodyfikowania reżimu odpowiedzialności za szkody jądrowe   217
1.6.3. Propozycja zmodyfikowania reżimu odpowiedzialności za szkody spowodowane zanieczyszczeniem morza olejami   221
1.6.4. Ochrona praw poszkodowanych na podstawie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka   225
Rozdział 2	Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim tzw. aktami bezprawnej ingerencji w systemach prawnych niektórych państw   227
2.1. Wyrównanie szkód spowodowanych przez akty terroryzmu - rozwiązania przyjęte przez poszczególne państwa   227
2.1.1. Wprowadzenie   227
2.1.2. Rozwiązania legislacyjne w zakresie kompensacji szkód   232
2.1.3. Specjalne regulacje w prawie lotniczym   242
2.1.4. Specjalne systemy kompensacji dla ofiar przestępstw   248
2.1.5. Specjalne programy ubezpieczeń na wypadek terroryzmu   258
2.2. Odpowiedzialność za szkody spowodowane wskutek aktów bezprawnej ingerencji w prawie polskim   274
2.3. W poszukiwaniu nowych rozwiązań   282
Rozdział 3	Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobom trzecim atakami terrorystycznymi z 11 września 2001 r.   285
3.1. Wprowadzenie   285
3.2. Następstwa zamachu z 11 września 2001 r.   288
3.2.1. Następstwa gospodarcze   288
3.2.2. Następstwa dla podmiotów związanych z lotnictwem   289
3.2.3. Następstwa dla przewoźników lotniczych   289
3.2.4. Następstwa w ubezpieczeniach lotniczych   292
3.2.5. Następstwa w polityce międzynarodowej   295
3.2.6. Zmiany w prawie   296
3.3. Kompensacja szkód powstałych na skutek ataku terrorystycznego z 11 września 2001 r.   298
3.3.1. Kompensacja szkód przez Victims Compensation Fund   298
3.3.1.1. Air Transport Safety and System Stabilization Act (ATSSSA)   298
3.3.1.2. September 11th Victim Compensation Fund   300
3.3.1.3. Zadroga Act z 2010 r.   315
3.3.2. Odpowiedzialność osoby eksploatującej statek powietrzny za szkody wyrządzone osobom trzecim wskutek ruchu statku powietrznego w prawie amerykańskim   320
3.3.2.4. Zasady ogólne   320
3.3.2.5. Sądowe dochodzenie roszczeń wynikających z ataków z 11 września 2001 r.   330
3.4. Fundusz czy sąd? Wnioski   346
Podsumowanie części II   350
Zakończenie   357
Bibliografia   361
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

17,20 zł
20,00 zł

Ruch wydawniczy w Trójmieście po II wojnie światowej (1945–1989)

Nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego ukazała się interesująca praca Jolanty Laskowskiej, omawiająca ruch wydawniczy Gdańska, Gdyni i Sopotu, od czasu zakończenia II wojny światowej do okresu transformacji 1989 r. Na tle sytuacji społecznej, pol...
23,52 zł
33,60 zł

Idea w służbie propagandy. Komitet Słowiański w Polsce 1945–1953 na tle ruchu nowosłowiańskiego

Praca jest próbą wieloaspektowego spojrzenia na historię powstania i działalności Komitetu Słowiańskiego w Polsce, który w latach 40. XX wieku był jednym z głównych podmiotów odpowiedzialnych za umacnianie przyjaźni polsko-r...
59,40 zł
99,00 zł

Pomiary parametrów ruchu drogowego

Wzrost potrzeb transportowania oraz rozwój sieci dróg i środków transportu spowodował gwałtowny wzrost natężenia ruchu i potrzebę prowadzenia pomiaru jego parametrów. Potrzeba ta wynikała z przepisów zapewniających be...
8,99 zł
9,99 zł

Tylko ziemia

Debiutancki zbiór opowiadań Emmy Popik, cenionej autorki literatury science fiction, roztacza przed czytelnikami mroczną wizję świata. Nieudana podróż do gwiazd czy zdziczałe dzieci o kanibalistycznych zapędach to tylko niektóre z ...
54,00 zł
60,00 zł

300 Dywizjon Bombowy Ziemi Mazowieckiej

Całość pracy dotyczyć będzie przede wszystkim historii 300 Dywizjonu, który istniał w latach 1940-1947. Pierwszy rozdział ma charakter ogólny i wprowadzi Czytelnika w organizację i strukturę dywizjonu oraz opisze służbę w brytyjskim lotni...
22,41 zł
24,90 zł

Podróż do Ziemi Świętej z Neapolu

Poemat dygresyjny o zróżnicowanym charakterze i tematyce. Składa się z dziewięciu pieśni i opiera się na wzorze podróży poetyckiej. Klasyka godna polecenia dla czytelnika w kazdym wieku. Próbka poezji Wieszcza w najlepszym wydaniu.
212,63 zł
262,50 zł

Odpowiedzialność pracodawcy za wypadek przy pracy i chorobę zawodową (e-book)

Kompleksowe opracowanie na temat odpowiedzialności pracodawcy ponoszonej wobec pracownika z tytułu wypadku przy pracy i choroby zawodowej. W sposób usystematyzowany przedstawia zagadnienia dotyczące ponoszonych przez pracodawcę konsekwencji wypa...
99,90 zł
111,00 zł

Odpowiedzialność karna za hacking i inne przestępstwa przeciwko danym komputerowym i systemom informatycznym

Monografia, zważywszy na kompleksowe ujęcie omówionych problemów, stanowi pierwsze w polskiej nauce prawa karnego materialnego tak wyczerpujące opracowanie tematyki przestępstw przeciwko systemom informatycznym i danym komputerowym. Publi...
39,47 zł
45,90 zł

AUDREY HEPBURN. TANCERKA RUCHU OPORU

Audrey Hepburn mówiła o sobie, że wojna ją ukształtowała. A jednak w żadnej z biografii nie znajdziemy wiadomości na temat jej młodości w ogarniętej wojną Holandii. Aż do teraz.Robert Matzen odsłania przed czytelnikami zapomniany dot...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!