MENU

Oferta edukacyjna i jakość kształcenia w publicznych liceach ogólnokształcących w Łodzi

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2013

  • Autor: Joanna Madalińska-Michalak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Oferta edukacyjna i jakość kształcenia w publicznych liceach ogólnokształcących w Łodzi

Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej.
Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 9
Rozdział I. OFERTA EDUKACYJNA – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA – LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE 13
Wprowadzenie  13
1.	Oferta edukacyjna  14
2.	Jakość kształcenia  18
3.	Liceum ogólnokształcące  30
3.1.	Powstanie i tradycje liceum ogólnokształcącego – rys historyczny  31
3.2.	Licea ogólnokształcące w Polsce w latach 90. XX wieku  34
3.3.	Liceum ogólnokształcące w Polsce w XXI wieku  39
3.3.1.	Liceum ogólnokształcące w systemie szkół ponadgimnazjalnych  40
3.3.2.	Sytuacja liceum ogólnokształcącego na tle sytuacji szkół ponadgimnazjalnych  42
3.3.3.	Podstawa programowa  48
3.3.4.	Egzamin maturalny  52
Podsumowanie  55
Rozdział II. METODOLOGICZNE I ORGANIZACYJNE ZAŁOŻENIA BADAŃ  57
Wprowadzenie  57
1.	Uzasadnienie potrzeby prowadzenia badań  57
2.	Cel, przedmiot badań i problematyka badawcza  61
3.	Metoda, technika i narzędzia badawcze  66
4.	Dobór próby  70
5.	Teren badań  73
6.	Organizacja i przebieg badań  82
Podsumowanie  85
Rozdział III. CHARAKTERYSTYKA BADANYCH SZKÓŁ  87
Wprowadzenie  87
1.	Zmiany demograficzne a liczba uczniów i oddziałów  87
2.	Popularność szkół i oddziałów  92
3.	Egzamin maturalny  95
4.	Uczniowie  102
4.1.	Ogólna charakterystyka – potrzeby, zachowania, silne strony i wyzwania  102
4.2.	Promocja do następnej klasy – frekwencja – drugoroczność  106
5.	Kadra pedagogiczna  110
5.1.	Potencjał kadry pedagogicznej  111
5.2.	Silne i słabe strony kadry pedagogicznej  113
6.	Baza lokalowa i wyposażenie szkół  115
6.1.	Stan techniczny budynków szkolnych  115
6.2.	Pomieszczenia i infrastruktura dydaktyczna  116
6.3.	Wyposażenie pracowni przedmiotowych  117
6.4.	Atuty warunków lokalowych i wyposażenia szkoły  117
6.5.	Słabości warunków lokalowych i wyposażenia szkoły oraz wynikające z tego potrzeby szkoły  119
6.6.	Działania podjęte przez dyrektora szkoły na rzecz poprawy warunków lokalowych i wyposażenia szkoły  120
Podsumowanie  121
Rozdział IV. OFERTA EDUKACYJNA  125
Wprowadzenie  125
1.	Oferta edukacyjna: zajęcia obowiązkowe  126
1.1.	Przedmioty o rozszerzonym programie nauczania  126
1.2.	Język obcy w klasach pierwszych  131
1.3.	Dodatkowe zajęcia edukacyjne  135
2.	Oferta edukacyjna: zajęcia pozalekcyjne  138
3.	Oferta edukacyjna w opinii dyrektorów i uczniów  147
3.1.	Oferta edukacyjna a potrzeby uczniów  149
3.2.	Oferta edukacyjna a rozwój zainteresowań uczniów  152
3.3.	Oferta edukacyjna a oczekiwania uczniów  156
3.4.	Oferta edukacyjna w opinii dyrektorów i uczniów: porównanie  158
4.	Tworzenie oferty edukacyjnej  160
5.	Sposoby dotarcia z ofertą edukacyjną do kandydatów oraz ich skuteczność  169
Podsumowanie  176
Rozdział V. JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA  181
Wprowadzenie  181
1.	Jakość kształcenia: ocena ogólna  181
2.	Jakość kształcenia: doświadczenia szkolne uczniów  186
2.1.	Lekcje  186
2.1.1.	Treść lekcji  187
2.1.2.	Zakres wymagań stawianych przez nauczyciela  188
2.1.3.	Rodzaj aktywności uczniów  190
2.1.4.	Sposób prowadzenia lekcji przez nauczyciela  193
2.1.5.	Sposób przekazywania wiedzy  195
2.2.	Relacje nauczyciel – uczeń/uczniowie  197
2.2.1.	Nauczyciel jako osoba znacząca  197
2.2.2.	Rodzaj wsparcia udzielanego uczniowi przez nauczyciela  199
2.2.3.	Sposób traktowania ucznia przez nauczyciela  200
2.2.4.	Stwarzanie przez nauczyciela warunków do podmiotowego funkcjonowania uczniów  202
2.2.5.	Działania nauczyciela wobec klasy  204
2.3.	Korepetycje  206
3.	Doskonalenie jakości szkoły  213
Podsumowanie  218
ZAKOŃCZENIE  227
BIBLIOGRAFIA  229
SPIS TABEL  235
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
27,30 zł
35,00 zł

Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Oficyna wydawnicza IMPULS prezentuje pierwszy tytuł z nowej serii: "Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki", pod red. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej pt. "Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej".Pub...
7,16 zł
7,95 zł

O naturze wojny

"Wojna jest tylko kontynuacją polityki innymi środkami" ? pisał Carl von Clausewitz. Jego traktat "O naturze wojny", opublikowany po raz pierwszy w 1832 roku, już po śmierci autora, do dziś pozostaje najważniejszą rozprawą poświęcon...
46,80 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
19,50 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
15,52 zł
19,90 zł

Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w praktyce – część I

Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych może dotyczyć szerokiego kręgu osób. Krąg ten obejmuje kierowników jednostek sektora finansów publicznych i ich pracowników, a także osoby działające w im...
83,16 zł
99,00 zł

Prawne problemy funkcjonowania konsorcjów uczestniczących w obrocie regulowanym przez Prawo zamówień publicznych

Niniejsze opracowanie dotyczy problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem w obrocie regulowanym przez PrZamPubl konsorcjów wykonawców. Jego przedmiotem jest w szczególności:prezentacja konsorcjum jako specyficznej ...
25,76 zł
29,95 zł

Strajk studencki w Łodzi styczeń–luty 1981 r.

Inspiracją do przygotowania niniejszej książki były opinie dawnych uczestników strajku. Dobór osób, które udzieliły relacji, nie był przypadkowy, ale założony plan uzyskania i stworzenia reprezentatywnej próby, w kt&o...
19,50 zł
26,00 zł

Psychologiczne i edukacyjne konteksty transgresji. Psychological and educational contexts of transgression.

Książka porusza problematykę transgresji, przekraczania, łamania granic, wychodzenia poza ograniczenia wg. dziewiętnastu autorów dzieła, w twórczości ale przecież dotyczy to każdego innego aspektu życia człowieka. Transgresja towarzyszy r...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!