Outsourcing w zarządzaniu szpitalem publicznym
W drugim, zaktualizowanym wydaniu książki autorka - odnosząc się do nowej ustawy o działalności leczniczej oraz aktualnych informacji i danych dotyczących funkcjonowania szpitali w Polsce - dokonała pogłębionej analizy istoty outsourcingu, jego przebiegu oraz efektów wdrażania. Rozważania te zostały uzupełnione o praktyczne przykłady zastosowania outsourcingu, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w organizacjach niekomercyjnych. W publikacji wykorzystano wyniki badań nad outsourcingiem przeprowadzonych w publicznych szpitalach Małopolski. Na ich podstawie autorka przeanalizowała pozytywne i negatywne skutki implementacji outsourcingu w badanych placówkach medycznych, przeprowadziła również weryfikacje empiryczną autorskiego modelu oceny efektywności outsourcingu w zarządzaniu publicznym szpitalem specjalistycznym. Książka jest skierowana przede wszystkim do menedżerów służby zdrowia, ale może także być pomocna kierownikom organizacji publicznych innych niż placówki medyczne oraz studentom i słuchaczom studiów podyplomowych kierunków zarządzania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-3552-2
- ISBN druku: 978-83-264-1563-0
- EAN: 9788326435522
- Liczba stron: 500
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I. Problem outsourcingu w naukach o zarządzaniu 9 1. Geneza i istota outsourcingu w zarządzaniu organizacjami 9 1.1. Rys historyczny outsourcingu 11 1.2. Outsourcing - jaki, kiedy i dlaczego? 12 1.3. Rodzaje outsourcingu 14 1.4. Ogólny model outsourcingu 16 2. Strategie outsourcingowe w modelowaniu projektu outsourcingu 19 2.1. Ogólny model decyzji outsourcingowej 19 2.2. Model outsourcingu strategicznego 21 3. Zastosowanie outsourcingu w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami publicznymi 29 3.1. Outsourcing w organizacjach publicznych 33 3.2. Outsourcing - przykład zastosowania w służbie zdrowia 34 Rozdział II. Outsourcing w zarządzaniu szpitalami w Polsce 37 1. System opieki zdrowotnej w Polsce 37 1.1. Ochrona zdrowia w przepisach prawnych 37 1.2. System opieki zdrowotnej po 1989 r. 38 1.3. Wydatki na służbę zdrowia w Polsce 41 1.4. Przyczyny wzrostu udziału wydatków na ochronę zdrowia 43 2. Istota i zakres funkcjonowania szpitali w Polsce 44 2.1. Działalność lecznicza - szpitale 45 2.2. Zadłużenie szpitali 54 3. Proces outsourcingu w zarządzaniu szpitalem publicznym 61 Rozdział III. Założenia oceny efektywności outsourcingu w szpitalu publicznym 78 1. Efektywność organizacji 78 2. Ocena efektywności szpitali jako organizacji niekomercyjnych 88 3. Model oceny efektywności outsourcingu w zarządzaniu szpitalami publicznymi 95 Rozdział IV. Outsourcing w małopolskich publicznych szpitalach specjalistycznych 103 1. Zakres zastosowania outsourcingu w publicznych szpitalach specjalistycznych województwa małopolskiego - wyniki badań 103 2. Outsourcing w praktyce zarządzania szpitalami - studium przypadku 114 2.1. Przebieg procesu outsourcingu w badanych szpitalach 116 2.2. Analiza efektów i nakładów implementacji outsourcingu 130 2.2.1. Efekty bezpośrednie krótko- i długoterminowe 130 2.2.2. Efekty pośrednie, długoterminowe 139 2.3. Outsourcing a efektywność zarządzania badanymi szpitalami 143 3. Rekomendacje dla szpitali 162 Załączniki 167 Bibliografia 173 Spis ilustracji 185 Spis tabel 187 Akty prawne 189