MENU

Pedagogika przedszkolna z metodyką

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2021

  • Autor: Elżbieta Płóciennik, Wiesława Leżańska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 29,95 zł
25,76
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Pedagogika przedszkolna z metodyką

Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej.
*
Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli.
Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od Autorek / 9

Wprowadzenie / 13

Część I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce / 17
1.	Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka / 19
1.1.	Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu / 19
1.2.	Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu / 27
2.	Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego / 44
2.1.	Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) / 44
2.2.	Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) / 52
2.3.	Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) / 61
2.4.	Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) / 67
3.	Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym / 72
3.1.	Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) / 75
3.2.	Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) / 84
3.3.	Natalia Cicimirska (1881–1959) / 89
3.4.	Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) / 93
3.5.	Zofia Bogdanowicz (1897–1976) / 98
3.6.	Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej / 102
3.7.	Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce / 117

Część II. Podstawy wychowania przedszkolnego / 125
1.	Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego / 127
1.1.	Koncepcje wychowania przedszkolnego / 127
1.2. Modele wychowania przedszkolnego / 128
2.	Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce / 134
3.	Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego / 138
3.1.	Funkcje przedszkola wobec dziecka / 138
3.2.	Zasady wychowania przedszkolnego / 139
4.	Istota programów wychowania przedszkolnego / 152

Część III. Metodyka wychowania przedszkolnego   /   157
1.	Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym / 159
1.1.	Definicje zabawy / 159
1.2.	Funkcje zabawy / 162
1.3.	Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci / 163
1.4.	Zabawka w przestrzeni przedszkola / 167
2.	Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka / 171
2.1.	Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej / 175
2.2.	Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy / 176
2.3.	Klasyfikacja metod aktywizujących / 178
2.4.	Strategie rozwijające myślenie dzieci / 182
2.5.	Tutoring rówieśniczy w przedszkolu / 188
3.	Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci / 194
3.1.	Dydaktyka twórczości w przedszkolu / 194
3.2.	Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym / 198
3.3.	Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu / 204
3.4.	Przedszkolna edukacja matematyczna / 218
3.5.	Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu / 228
3.5.1.	Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu / 228
3.5.2.	Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna / 241
3.6.	Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu / 248
3.7.	Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu / 255
3.8.	Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu / 266
3.9.	Edukacja teatralna i drama w przedszkolu / 277
3.10.	Edukacja medialna w przedszkolu / 284
3.11.	Metodyka nauczania dzieci języka obcego / 291
4.	Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu / 296
4.1.	Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach / 296
4.2.	Przedszkola waldorfskie / 302
4.3.	Plan daltoński w przedszkolu / 308
4.4.	Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych / 316
4.5.	Przedszkola leśne / 322
5.	Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola / 325
5.1.	Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola / 327
5.2.	Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola / 328
5.3.	Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola / 330
6.	Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców / 335
6.1.	Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola / 335
6.2.	Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców / 336
6.3.	Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców / 338
6.4.	Zasady współpracy nauczycieli i rodziców / 339
6.5.	Formy współpracy przedszkola i rodziców / 341

Część IV. Diagnoza przedszkolna  /  351
1.	Definicja i cel diagnozy przedszkolnej / 353
2.	Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym / 354
3.	Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej / 357
4.	Zasady w postępowaniu diagnostycznym / 358
5.	Etapy procesu diagnostycznego / 359
6.	Funkcje diagnozy / 363
7.	Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu / 364
8.	Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy / 376
9.	Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych / 398
10.	Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu / 406

Część V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu   /   417
1.	Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy / 419
2.	Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu / 421
3.	Zagospodarowanie czasu w przedszkolu / 428
4.	Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu / 433

Część VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego   /   439
1.	Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola / 441
1.1.	Kwalifikacje nauczycieli przedszkola / 442
1.2. Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych / 446
2.	Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym / 452
2.1.	Planowanie własnego rozwoju zawodowego / 453
2.2.	Innowacyjność nauczyciela przedszkola / 456
3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola / 460

Źródła portretów  /  465
Indeks nazwisk  /  467
Indeks rzeczowy  /  473
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

23,22 zł
27,00 zł

Podstawy geodezyjnego wyznaczania przemieszczeń. Pojęcia i elementy metodyki

Niniejszy podręcznik poświęcony jest warstwie pojęciowej i terminologicznej wyznaczania przemieszczeń budowli inżynierskich i ich otoczenia na podstawie pomiarów geodezyjnych. Omówione są pojęcia odnoszące się do podstawowych metod opraco...
36,00 zł
40,00 zł

Pedagogika w służbie i działaniu na rzecz regionu. Działania i doświadczenia

Niniejsza publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera prace ukazujące aktywność innowacyjną i eksploracyjną autorów w wybranych obszarach pedagogiki rozumianej jako nauka o wychowaniu. Drugi rozdział przygotowany zo...
27,00 zł
30,00 zł

Rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych uczniów młodszych z zaburzeniami w spektrum autyzmu oraz dzieci w wieku przedszkolnym. Przewodnik

Prezentowana publikacja wychodzi naprzeciw potrzebom nauczycieli i terapeutów, którzy poszukują nowych, interesujących rozwiązań metodycznych w swojej pracy. Ma na celu zainteresować profesjonalistów pracujących z dziećmi wykorzyst...
22,50 zł
25,00 zł

Dyskurs Opór Tożsamość. Narracje w trosce o kulturę pedagogiki

[…] książka jest pracą zbiorową, ale co warto podkreślić o nieprzypadkowym doborze autorów - nie jest to więc zwykła "składanka", od których roi się rynek wydawniczy. Jest ona najwyraźniej efektem konsekwentnej pracy i ws...
29,64 zł
38,00 zł

W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej

Celem pracy jest próba skonstruowania podstaw pedagogiki humanistycznej w oparciu o analizę tzw. „rdzennej” fenomenologii Edmunda Husserla. Autor odsłania najpierw podstawowe cechy i założenia samej fenomenologii Husserla by następni...
50,40 zł
84,00 zł

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym.Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w for...
23,80 zł
34,00 zł

Lokalne obywatelstwo społeczne w polityce społecznej. Przykład wychowania przedszkolnego

Politykę społeczną zwykło się pojmować jako działalność państwa ukierunkowaną na podnoszenie standardu i jakości życia ludzi. Książka Lokalne obywatelstwo społeczne w polityce społecznej. Przykład wychowania przedszkolnego proponuje spojrzenie dopełnia...
31,04 zł
39,80 zł

Pedagogika autorytarna

Książka jest próbą interpretacji teorii wychowania autorytarnego w Polsce na przestrzeni lat 1948-1989. Stanowi opracowanie łączące przegląd literatury z elementami autorskiej analizy wybranych teorii i koncepcji wychowania.Celem pra...
28,35 zł
31,50 zł

Pedagogika religii Józefa Tischnera

Książkę Szymona Dąbrowskiego warto polecić uwadze Czytelników przede wszystkim z tego względu, że wpisuje się ona w niezmiernie potrzebny edukacji nurt pedagogii pokrytycznych, których sens zawiera się w poszukiwaniu alternatywy dla zasta...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!