Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Pedagogika przedszkolna z metodyką(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Łódź, 1, 2021

  • Autor: Elżbieta Płóciennik, Wiesława Leżańska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 29,95 zł
26,96
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,99 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Pedagogika przedszkolna z metodyką

Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od Autorek / 9

Wprowadzenie / 13

Część I. Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce / 17
1.	Pierwsze koncepcje edukacji małego dziecka / 19
1.1.	Koncepcje edukacji małego dziecka w Oświeceniu / 19
1.2.	Koncepcje edukacji małego dziecka w okresie Pozytywizmu / 27
2.	Europejskie paradygmaty wychowania przedszkolnego / 44
2.1.	Pedagogika przedszkolna Fryderyka Wilhelma Froebla (1782–1852) / 44
2.2.	Pedagogika przedszkolna Marii Montessori (1870–1952) / 52
2.3.	Pedagogika funkcjonalna Edwarda Claparede (1873–1940) / 61
2.4.	Ośrodki zainteresowań Owidiusza Decroly’ego (1871–1932) / 67
3.	Polskie koncepcje wychowania przedszkolnego w okresie międzywojennym / 72
3.1.	Maria Weryho-Radziwiłłowiczowa (1858–1944) / 75
3.2.	Stefania Marciszewska-Posadzowa (1874–1955) / 84
3.3.	Natalia Cicimirska (1881–1959) / 89
3.4.	Zofia Żukiewiczowa (1881–1956) / 93
3.5.	Zofia Bogdanowicz (1897–1976) / 98
3.6.	Udział polskich psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej / 102
3.7.	Początki naukowej pedagogiki przedszkolnej w Polsce / 117

Część II. Podstawy wychowania przedszkolnego / 125
1.	Teoretyczne konteksty wychowania przedszkolnego / 127
1.1.	Koncepcje wychowania przedszkolnego / 127
1.2. Modele wychowania przedszkolnego / 128
2.	Organizacja wychowania przedszkolnego w Polsce / 134
3.	Funkcje i zasady wychowania przedszkolnego / 138
3.1.	Funkcje przedszkola wobec dziecka / 138
3.2.	Zasady wychowania przedszkolnego / 139
4.	Istota programów wychowania przedszkolnego / 152

Część III. Metodyka wychowania przedszkolnego   /   157
1.	Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka w wieku przedszkolnym / 159
1.1.	Definicje zabawy / 159
1.2.	Funkcje zabawy / 162
1.3.	Rola nauczyciela przy organizacji zabawy dzieci / 163
1.4.	Zabawka w przestrzeni przedszkola / 167
2.	Sytuacje edukacyjne i zadania we wspieraniu rozwoju dziecka / 171
2.1.	Klasyfikacja metod według Marii Kwiatowskiej / 175
2.2.	Klasyfikacja metod w ramach pedagogiki zabawy / 176
2.3.	Klasyfikacja metod aktywizujących / 178
2.4.	Strategie rozwijające myślenie dzieci / 182
2.5.	Tutoring rówieśniczy w przedszkolu / 188
3.	Metodyka poszczególnych typów edukacji jako przygotowanie do integrowania wiedzy i umiejętności dzieci / 194
3.1.	Dydaktyka twórczości w przedszkolu / 194
3.2.	Kształcenie językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym / 198
3.3.	Koncepcje nauczania czytania i pisania w przedszkolu / 204
3.4.	Przedszkolna edukacja matematyczna / 218
3.5.	Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu / 228
3.5.1.	Wychowanie społeczno-moralne w przedszkolu / 228
3.5.2.	Przedszkolna edukacja przyrodniczo-ekologiczna / 241
3.6.	Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu / 248
3.7.	Metodyka edukacji plastyczno-technicznej w przedszkolu / 255
3.8.	Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu / 266
3.9.	Edukacja teatralna i drama w przedszkolu / 277
3.10.	Edukacja medialna w przedszkolu / 284
3.11.	Metodyka nauczania dzieci języka obcego / 291
4.	Alternatywne systemy pedagogiczne w przedszkolu / 296
4.1.	Metoda Marii Montessori we współczesnych przedszkolach / 296
4.2.	Przedszkola waldorfskie / 302
4.3.	Plan daltoński w przedszkolu / 308
4.4.	Specyfika przedszkoli wielokulturowych i wielojęzycznych / 316
4.5.	Przedszkola leśne / 322
5.	Problemy adaptacji dziecka do warunków przedszkola / 325
5.1.	Czynniki utrudniające dziecku adaptację do warunków przedszkola / 327
5.2.	Trudności dziecka w procesie adaptacji do warunków przedszkola / 328
5.3.	Warunki sprzyjające adaptacji dziecka do przedszkola / 330
6.	Partnerstwo we współpracy nauczycieli i rodziców / 335
6.1.	Podstawa prawna współpracy z rodzicami na terenie przedszkola / 335
6.2.	Problemy w zakresie współpracy przedstawicieli przedszkola i rodziców / 336
6.3.	Czynniki sprzyjające współpracy nauczycieli i rodziców / 338
6.4.	Zasady współpracy nauczycieli i rodziców / 339
6.5.	Formy współpracy przedszkola i rodziców / 341

Część IV. Diagnoza przedszkolna  /  351
1.	Definicja i cel diagnozy przedszkolnej / 353
2.	Podstawa teoretyczna diagnozy w ujęciu historycznym / 354
3.	Współczesna koncepcja diagnozy przedszkolnej / 357
4.	Zasady w postępowaniu diagnostycznym / 358
5.	Etapy procesu diagnostycznego / 359
6.	Funkcje diagnozy / 363
7.	Metody procesu diagnostycznego w przedszkolu / 364
8.	Sfery rozwojowe dziecka jako przedmiot diagnozy / 376
9.	Specyfika diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych / 398
10.	Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu / 406

Część V. Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu   /   417
1.	Przestrzeń edukacyjna i jej wybrane cechy / 419
2.	Aranżacja przestrzeni materialnej w przedszkolu / 421
3.	Zagospodarowanie czasu w przedszkolu / 428
4.	Aspekty społecznej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu / 433

Część VI. Nauczyciel wychowania przedszkolnego   /   439
1.	Współczesne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola / 441
1.1.	Kwalifikacje nauczycieli przedszkola / 442
1.2. Postulowane kompetencje nauczycieli przedszkolnych / 446
2.	Zarządzanie przez nauczyciela własnym rozwojem zawodowym / 452
2.1.	Planowanie własnego rozwoju zawodowego / 453
2.2.	Innowacyjność nauczyciela przedszkola / 456
3. Problemy etyczne nauczyciela przedszkola / 460

Źródła portretów  /  465
Indeks nazwisk  /  467
Indeks rzeczowy  /  473
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

2,00 zł

Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania – wyniki - 13 Elżbieta Płóciennik: Metody mieszane w badaniach z udziałem dzieci – potrzeba i przydatność

Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej. Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmiany ta...
2,00 zł

Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania – wyniki - 21 Alina Budniak, Małgorzata Mnich: Innowacje pedagogiczne i ich wykorzystanie w badaniach własnych studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego

Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej. Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmiany ta...
4,00 zł

Wybrane zagadnienia jakości kształcenia i dokształcania - Johann Friedrich Herbart i pedagogika herbartowska w czasach globalizacji Europy

Kategoria jakości często używana jest w toczących się współcześnie dyskursach o gospodarce, polityce, edukacji oraz kulturze. Jej znaczenie podkreśla się, mówiąc o „zarządzaniu jakością”, o „doskonaleniu jakości”, ...
8,00 zł

Pedagogika wobec problemów życia w społeczeństwie ryzyka. Diagnoza - Terapia - Profilaktyka - Inicjacje w życiu rodzinnym – perspektywa profilaktyki pozytywnej

Przedkładana czytelnikowi książka ma wymiar wieloaspektowej dysputy między przedstawicielami różnych dyscyplin naukowych oraz różnych obszarów aktywności społecznej. Ujawnia ona jak jest (diagnoza konstatująca) w różnych obs...
28,00 zł

ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI METODYKA, IDEOLOGIA, PAŃSTWO - I ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI I INFORMACYJNYM

W niniejszym opracowaniu monografii naukowej podjęto opracowanie, gdzie w rozdziale pierwszym zawarto informacje dotyczące zarządzania bezpieczeństwem informacyjnym oraz inne ważne aspekty takie jak: pojęcie informacji, pojęcie bezpieczeństwa informacy...
1,49 zł

Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T. 1: Teoria i praktyka - 04 O potrzebie kształcenia studentów pedagogiki do innowacyjnego myślenia o procesie edukacji w kontekście nabywania kompetencji komunikacyjnych

Przedstawiona w dwóch tomach monografia, pt. "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka". T. 1 i "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce", T. 2, stanowi oryginalne o...
1,49 zł

Wartości w muzyce. T. 2: Wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej - 22 Muzyczny aspekt kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego

Zdaniem redaktora tomu: „Postrzeganie przez studentów wartości w muzyce to świadome przyjmowanie, analizowanie własnych sądów i wyobrażeń, spostrzeganie cech i właściwości niezbędnych do tworzenia nowych pojęć, a także do nabywania ...
27,00 zł

Podstawy geodezyjnego wyznaczania przemieszczeń. Pojęcia i elementy metodyki

Niniejszy podręcznik poświęcony jest warstwie pojęciowej i terminologicznej wyznaczania przemieszczeń budowli inżynierskich i ich otoczenia na podstawie pomiarów geodezyjnych. Omówione są pojęcia odnoszące się do podstawowych metod opraco...
1,49 zł

W świecie logopedii. T. 2: Studia przypadków - Studium przypadku dziecka w wieku przedszkolnym ze zdiagnozowanym rotacyzmem właściwym

Drugi tom publikacji W świecie logopedii pt. Studia przypadków to zbiór tekstów opisujących terapię osób borykających się z różnorakimi zaburzeniami mowy. Podzielono go na dwie części: Czy musimy iść do logopedy? Spec...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!