Pedagogika religii Józefa Tischnera
Książkę Szymona Dąbrowskiego warto polecić uwadze Czytelników przede wszystkim z tego względu, że wpisuje się ona w niezmiernie potrzebny edukacji nurt pedagogii pokrytycznych, których sens zawiera się w poszukiwaniu alternatywy dla zastanych porządków społeczno-kulturalnych i umocowanych w nich praktyk edukacyjnych. W tym kontekście wysiłek autorski odczytuje jako przejaw niezgody na to, co jest, i zarazem głębokiego zaangażowania w proces mikrozmiany w edukacji.
Jak deklaruje Autor, jego tekst nie ma w zamyśle odkrywania drogowskazów intelektualnych, jest on raczej głęboko humanistyczną w wymowie próbą autorskich poszukiwań najbliższych człowiekowi teorii i praktyki edukacyjnej, owocującą ulokowaniem własnej nauczycielskiej aktywności w przestrzeni Tischnerowskiej filozofii dramatu.
Recenzowana książka stanowi znakomity przykład wywodu, budowanego na podstawie konsekwentnie realizowanego zamysłu metodologicznego, polegającego nie tyle na analizie filozofii dramatu, ile na badaniu zależności między wydarzeniami granicznymi w życiu człowieka a powstającym projektem filozoficznym i w konsekwencji hermeneutycznym "przesuwaniu" wspólnego rozumienia (Fragment recenzji).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7467-255-9
- ISBN druku: 978-83-7467-255-9
- Liczba stron: 306
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 5 Rozdział I PEDAGOGIKA RELIGII 14 1. Pojęcie pedagogiki religii 18 2. Przedmiot pedagogiki religii 27 3. Zakres badań pedagogicznoreligijnych 32 4. Przedstawiciele i ośrodki badawcze 39 Rozdział II WSPÓŁCZESNE DYSKUSJE NA TEMAT EDUKACJI RELIGIJNEJ 45 1. Pedagogika religii nauką samodzielną 47 2. Nurty dydaktyczne w pedagogice religii 50 3. Międzykulturowa pedagogika religii 54 4. Powszechna edukacja religijna 56 5. Modele edukacji religijnej 59 Rozdział III METODA FILOZOFICZNA JÓZEFA TISCHNERA 70 1. Źródło fenomenologiczne 73 2. Przestrzeń egzystencjalna 94 3. Paradygmat nadziei 99 4. Filozofia Innego 106 5. Hermeneutyka 116 6. Metoda filozofii dramatu 125 Rozdział IV MYŚL PEDAGOGICZNA JÓZEFA TISCHNERA 137 1. Źródła myśli pedagogicznej 141 2. Dobro fundamentem wychowania 148 3. Nadzieja celem wychowania 160 4. Wolność i autonomia aksjomatem w wychowaniu 173 5. Dialog narzędziem wychowania 183 6. Spotkanie wydarzeniem w wychowaniu 190 7. Pedagogika dramatu 200 Rozdział V PEDAGOGIKA RELIGII JÓZEFA TISCHNERA 217 1. Myśl religijna 217 2. Pedagogika religii 227 3. Krytyczna pedagogika religii 239 4. Krytyka pedagogiki religii Józefa Tischnera 256 4.1. Pytania na temat agatologii w pedagogice dramatu 256 4.2. Dyskusje o modelach edukacji religijnej 258 4.3. Spór o pedagogię spotkania 268 5. Poszukiwanie nowego modelu edukacji religijnej, czyli polska rzeczywistość pedagogicznoreligijna 273 ZAKOŃCZENIE 280 SUMMARY 287 BIBLIOGRAFIA 291