MENU

Postępowanie podatkowe. 810 wyjaśnień i interpretacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Aleksander Kaźmierski, Andrzej Melezini, Dariusz Zalewski, Sylwester Golec

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Postępowanie podatkowe. 810 wyjaśnień i interpretacji

\n\nPublikacja stanowi kompendium wiedzy o procedurach podatkowych, poczynając od czynności sprawdzających, poprzez kontrolę podatkową, postępowanie podatkowe, aż po postępowanie przed sądami administracyjnymi. Zawiera tezy z prawie 600 orzeczeń sądów administracyjnych rozstrzygających spory podatników z organami w sprawach podatkowych. Opracowanie obejmuje także pisemne interpretacje przepisów Ordynacji podatkowej wydawane przez Ministerstwo Finansów. \n \n Autorzy wyjaśniają m.in. następujące zagadnienia:


uprawnienia organów w trakcie "kontroli krzyżowej",
prawa i obowiązki przysługujące stronom w kontroli podatkowej,
odwołanie od decyzji i postępowanie odwoławcze,
sprzeciw wobec podjęcia i wykonywania czynności kontrolnych,
doręczenia pism w postępowaniu podatkowym i sądowym,
terminy i ich przywracanie,
skuteczność skarg na decyzje podatkowe,
środki odwoławcze od orzeczeń sądu.
Książka opiera się na bogatej praktyce i doświadczeniu autorów (sędziów Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, doradcy podatkowego i pracownika Urzędu Kontroli Skarbowej), którzy na co dzień zajmują się doradzaniem w sprawach z zakresu procedur podatkowych podatnikom, pracownikom organów skarbowych, czy też rozstrzyganiem sporów sądowych pomiędzy kontrolowanymi a organami skarbowymi.

\n\n\n\nAdresaci:\n

Publikacja przeznaczona jest dla doradców podatkowych, pracowników administracji skarbowej, radców prawnych, adwokatów oraz aplikantów. Zainteresuje również księgowych, dyrektorów finansowych, przedsiębiorców i studentów prawa oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką kontroli podatkowej, postępowania podatkowego i postępowania przed sądami administracyjnymi w sprawach podatkowych.

\n\n\n\n

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 
 str. 29

Rozdział 1
Czynności sprawdzające 
 str. 33

A. Podejmowanie czynności sprawdzających przez organy I instancji 
 str. 33

1. Jaki charakter i cel mają czynności sprawdzające? 
 str. 33

2. Fakultatywny charakter czynności sprawdzających 
 str. 34

3. Na czym polegają ograniczenia odnoszące się do zakresu czynności sprawdzających? 
 str. 35

4. Czy naruszenie przepisów o czynnościach sprawdzających może prowadzić do stwierdzenia nieważności decyzji podatkowej? 
 str. 36

5. Czynności sprawdzające a postępowanie podatkowe i kontrola podatkowa 
 str. 36

6. Możliwość jednoczesnego prowadzenia wobec podatnika czynności sprawdzających oraz innej procedury podatkowej - wyjątkiem od zasady 
 str. 37

7. Konsekwencje przeprowadzenia czynności sprawdzających 
 str. 38

8. Czy w trakcie prowadzonych już czynności sprawdzających organ podatkowy może rozpocząć wobec tego samego podatnika formalną weryfikację deklaracji za inne (kolejne) lata podatkowe? 
 str. 38

9. Kiedy małżonkowie mogą występować w toku czynności sprawdzających jako jedna strona postępowania, a kiedy małżonek ma prawo podejmować określone czynności w imieniu drugiego małżonka? 
 str. 39

10. Czy czynności sprawdzające mogą odnosić się do deklaracji podatkowych dotyczących zobowiązań podatkowych, które powstają na podstawie decyzji organu podatkowego? 
 str. 40

11. Czy zachowanie podatników w toku czynności sprawdzających zagrożone jest karą porządkową? 
 str. 41

B. Korekta deklaracji podatkowej przez organ podatkowy/podatnika 
 str. 42

12. Jakiego rodzaju błędy, omyłki i braki w zakresie niezachowania wymogów dotyczących deklaracji mogą być przedmiotem korekty w toku czynności sprawdzających? 
 str. 42

13. Kiedy organ podatkowy może samodzielnie dokonać korekty deklaracji podatkowej i co podatnik może wówczas uczynić? 
 str. 43

14. W jaki sposób podatnik sam koryguje deklarację po wezwaniu go do tego przez organ podatkowy i jakie skutki prawne to wywołuje? 
 str. 44

15. Jaki jest termin do złożenia korekty deklaracji przez wezwanego do takiego postępowania na podstawie art. 274 § 1 pkt 2 o.p.? 
 str. 44

16. Żądanie organu podatkowego udzielenia przez podatnika wyjaśnień dotyczących poprawności deklaracji podatkowej 
 str. 45

17. Jakie prawa ma osoba, wobec której podjęto czynności sprawdzające? 
 str. 46

C. Niektóre pozostałe uprawnienia przysługujące organowi podatkowemu w toku czynności sprawdzających 
 str. 47

18. Przesłanki i przebieg oględzin lokalu mieszkalnego podatnika 
 str. 47

19. Czy przepisy ordynacji podatkowej stanowią samoistną podstawę prawną do przedłużenia terminu zwrotu podatku? 
 str. 48

20. Czy w celu przedłużenia terminu zwrotu podatku organ podatkowy jest zobowiązany dowieść, że ma podstawy, aby zakładać bezzasadność tego zwrotu? 
 str. 49

21. Uprawnienia podatnika w przypadku kolejnego przedłużenia przez organ podatkowy terminu zwrotu podatku 
 str. 49

D. Uprawnienia organów w trakcie "kontroli krzyżowej" 
 str. 50

22. Jaki jest zakres kontroli krzyżowej u kontrahentów podatnika? 
 str. 50

23. Jakich dokumentów może żądać organ podatkowy do przedłożenia w trakcie czynności sprawdzających? 
 str. 51

24. Porównanie uprawnień organów podatkowych i organów kontroli skarbowej w kontroli krzyżowej 
 str. 51

25. Limity czasu trwania kontroli krzyżowej 
 str. 53

26. Skutki naruszenia zasad prowadzenia kontroli krzyżowej 
 str. 53

27. Składanie oświadczeń do protokołu 
 str. 55

28. Zawieszenie prawa do kontroli krzyżowej 
 str. 56

29. Odmowa okazania dokumentów 
 str. 56

30. Szczegółowy zakres czynności sprawdzających dokonywanych przez organy kontroli skarbowej 
 str. 57

31. Jakie przepisy mają zastosowanie do czynności sprawdzających w sprawach nieuregulowanych w dziale V o.p.? 
 str. 58

32. Wezwanie do okazania dowodów 
 str. 59

33. Żądanie kserokopii dokumentów od podatnika 
 str. 60

34. Zawieszenie możliwości skorygowania deklaracji 
 str. 60

35. Wykorzystanie dowodów zebranych podczas kontroli krzyżowej 
 str. 61

36. Żądanie przedłożenia dokumentów nie jest równoznaczne z przeprowadzeniem kontroli podatkowej 
 str. 62

37. Dowód z kontroli krzyżowej zamiast postępowania dowodowego u kontrolowanego podatnika 
 str. 63

38. Rozszerzenie zakresu kontroli krzyżowej 
 str. 64

39. Wyjaśnienia w trakcie czynności sprawdzających 
 str. 64

40. Żądanie okazania dokumentów innych niż faktura VAT 
 str. 65

Rozdział 2
Kontrola podatkowa 
 str. 67

A. Zasady ogólne prowadzenia kontroli podatkowej 
 str. 67

41. Funkcja zasad ogólnych 
 str. 67

42. Zasada legalizmu w kontroli podatkowej 
 str. 68

43. Zasada zaufania 
 str. 68

44. Zasada informowania i wyjaśniania 
 str. 69

45. Zasada prawdy obiektywnej 
 str. 69

46. Zasada czynnego udziału strony w postępowaniu 
 str. 71

47. Zasada przekonywania 
 str. 72

48. Zasada wnikliwości i szybkości 
 str. 73

49. Zasada pisemności 
 str. 74

50. Zasada jawności 
 str. 74

B. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli 
 str. 75

51. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli 
 str. 75

52. Elementy zawiadomienia 
 str. 76

53. Przesłanki wyłączające obowiązek zawiadomienia podatnika 
 str. 77

54. Przesłanki wyłączenia związane z przedmiotem kontroli 
 str. 77

55. Kontrola zasadności zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego 
 str. 78

56. Kontrola wszczęta na żądanie organu prowadzącego postępowanie przygotowawcze 
 str. 78

57. Kontrola opodatkowania przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych 
 str. 80

58. Kontrola niezgłoszonej do opodatkowania działalności gospodarczej 
 str. 81

59. Kontrola w przypadku uzyskania informacji o tzw. praniu brudnych pieniędzy 
 str. 81

60. Kontrola na legitymację 
 str. 82

61. Kontrola kas fiskalnych 
 str. 83

62. Rozszerzenie zakresu kontroli na inne okresy rozliczeniowe 
 str. 83

63. Przesłanki niezawiadamiania o kontroli związane z podmiotem kontroli 
 str. 84

64. Prawomocne skazanie lub popełnienie wykroczenia polegające na utrudnianiu kontroli 
 str. 85

65. Zobowiązanie w postępowaniu egzekucyjnym w administracji 
 str. 85

66. Bezskuteczność lub utrudnienie doręczenia 
 str. 86

67. Negatywne skutki zawiadomienia o planowanej kontroli 
 str. 86

68. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia postępowania kontrolnego przez organy kontroli skarbowej 
 str. 88

69. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia postępowania do dnia 29 lipca 2010 r 
 str. 88

70. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia postępowania od dnia 30 lipca 2010 r 
 str. 89

 C. Wszczęcie kontroli podatkowej 
 str. 89

71. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli podatkowej 
 str. 89

72. Treść i zakres upoważnienia do wszczęcia kontroli podatkowej 
 str. 91

73. Zakres przedmiotowy kontroli podatkowej 
 str. 92

74. Pouczenie o prawach i obowiązkach kontrolowanego 
 str. 94

75. Doręczenie upoważnienia do wszczęcia kontroli podatkowej 
 str. 95

76. Tryby wszczęcia kontroli podatkowej 
 str. 96

77. Ponowne wszczęcie kontroli podatkowej 
 str. 96

78. Kontrola podatkowa a czynności sprawdzające 
 str. 97

79. Kontrola podatkowa a kontrola skarbowa 
 str. 97

80. Czynności dowodowe w postępowaniu kontrolnym i kontroli podatkowej 
 str. 99

D. Doręczenia w kontroli podatkowej 
 str. 100

81. Doręczenia jako czynność materialno-techniczna 
 str. 100

82. Skuteczność doręczania pism 
 str. 101

83. Uprawnieni do doręczania pism 
 str. 102

84. Zasada doręczania pism stronie kontroli podatkowej i wyjątki od tej zasady 
 str. 102

85. Zawiadomienie o zmianie adresu 
 str. 105

86. Doręczanie pism poza granice kraju 
 str. 105

87. Pisma pochodzące od obcej władzy 
 str. 106

88. Wyznaczenie miejsca doręczania pism osobom prawnym 
 str. 106

89. Odbiorca pisma w podmiocie gospodarczym 
 str. 107

90. Zagadnienia praktyczne wynikające z doręczania pism podmiotom gospodarczym 
 str. 107

91. Pisma skierowane do osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej 
 str. 109

92. Miejsce doręczania pism osobom fizycznym 
 str. 110

93. Doręczenie zastępcze w przypadku osób fizycznych 
 str. 111

94. Kierowanie pism do osób fizycznych nieznanych z miejsca pobytu 
 str. 112

95. Obowiązki odbiorcy pisma 
 str. 112

E. Terminy w kontroli podatkowej 
 str. 113

96. Terminy - ich rodzaje i znaczenie 
 str. 113

97. Obliczanie terminów 
 str. 116

98. Odraczanie i przywracanie terminów 
 str. 118

99. Przywracanie terminów w orzecznictwie sądów administracyjnych 
 str. 120

100. Okoliczności nieuzasadniające przywrócenia terminu w orzecznictwie 
 str. 121

101. Charakter terminu do złożenia zastrzeżeń do protokołu kontroli podatkowej 
 str. 123

102. Skracanie terminów 
 str. 124

103. Wyznaczanie nowych terminów 
 str. 124

104. Wydłużanie terminów 
 str. 124

105. Dotrzymanie terminu a sposoby doręczania pism i dokumentów 
 str. 125

106. Skutki niedotrzymania terminów przez kontrolowanego 
 str. 126

107. Skutki uchybienia terminom przez organ 
 str. 127

F. Tajemnica skarbowa w kontroli podatkowej 
 str. 128

108. Zakres pojęciowy tajemnicy skarbowej 
 str. 128

109. Udzielanie informacji zbiorczych o podatnikach 
 str. 129

110. Akta kontroli podatkowej i postępowania podatkowego a informacja publiczna 
 str. 129

111. Wykorzystanie informacji podatników niezwiązanych z kontrolą podatkową 
 str. 130

112. Zobowiązani do zachowania tajemnicy skarbowej 
 str. 130

113. Nadawanie klauzuli "tajemnica skarbowa" 
 str. 131

114. Specyfika rozwiązań dotyczących tajemnicy skarbowej w ustawie o kontroli skarbowej 
 str. 132

115. Wyłączenie spod tajemnicy skarbowej w przypadku kontroli skarbowej 
 str. 133

116. Zgoda na ujawnienie tajemnicy skarbowej 
 str. 134

117. Zakres podmiotowy stosowania tajemnicy skarbowej przez kontrolę skarbową 
 str. 134

118. Specyfika dostępu do tajemnicy skarbowej w ustawie o kontroli skarbowej 
 str. 135

119. Zwolnienie z tajemnicy skarbowej 
 str. 137

120. Pozyskiwanie przez organy ścigania dowodów objętych tajemnicą skarbową 
 str. 138

121. Tajemnica skarbowa w aspekcie ograniczenia prawa wglądu do akt sprawy i ochrony interesu publicznego osób trzecich 
 str. 139

G. Czas trwania kontroli 
 str. 140

122. Ramy czasowe trwania kontroli podatkowej 
 str. 140

123. Zawiadomienie o niezakończeniu kontroli podatkowej w terminie a moc dowodowa zebranych dokumentów 
 str. 140

124. Wielokrotne przedłużanie czasu trwania kontroli podatkowej 
 str. 141

125. Czas trwania kontroli podatkowej a czas trwania postępowania podatkowego 
 str. 141

126. Wpływ zasady szybkości i prostoty na czas trwania procedur kontrolnych 
 str. 142

127. Wyjątki od terminów przewidzianych na załatwienie sprawy 
 str. 142

128. Nieprzeprowadzenie procedur kontrolnych we właściwym terminie 
 str. 144

129. Środki dyscyplinujące organ podatkowy 
 str. 145

130. Uprawnienie do ponaglenia organu podatkowego 
 str. 145

131. Definicja bezczynności organu podatkowego 
 str. 146

132. Złożenie skargi na bezczynność organu podatkowego 
 str. 146

133. Bezczynność samorządowego kolegium odwoławczego 
 str. 147

134. Odpowiedzialność odszkodowawcza 
 str. 147

135. Odpowiedzialność pracownika organu podatkowego 
 str. 147

H. Reprezentacja kontrolowanego 
 str. 148

136. Czy kontrolowany musi osobiście brać udział w kontroli podatkowej? 
 str. 148

137. Kto może być upoważniony do reprezentowania kontrolowanego i jakie przepisy ordynacji podatkowej mają do niego zastosowanie? 
 str. 149

138. Forma ustanowienia osoby upoważnionej do reprezentowania 
 str. 150

139. Pozycja prawna osoby reprezentującej kontrolowanego 
 str. 152

140. Status reprezentanta w orzecznictwie sądów administracyjnych 
 str. 153

141. Pełnomocnik kontrolowanego 
 str. 155

142. Zakres pełnomocnictwa w orzecznictwie sądów administracyjnych 
 str. 156

143. Obowiązek działania za osobę trzecią 
 str. 158

144. Fałszywy pełnomocnik 
 str. 158

145. Rzekomy pełnomocnik 
 str. 160

146. Skuteczność pełnomocnictwa 
 str. 160

147. Pełnomocnictwo dorozumiane 
 str. 161

148. Pełnomocnik osoby prawnej i spółki 
 str. 161

149. Zawiadomienie organu o udzielonym pełnomocnictwie 
 str. 162

150. Ustanowienie pełnomocnika przed wszczęciem kontroli 
 str. 163

151. Legitymacja pełnomocnika 
 str. 164

152. Urzędowe poświadczenie pełnomocnictwa 
 str. 164

153. Opłata skarbowa od dokumentu 
 str. 166

154. Pełnomocnictwo udzielone do protokołu 
 str. 166

155. Obowiązek dołączenia pełnomocnictwa do akt 
 str. 166

156. Akta w rozumieniu art. 137 § 3 o.p 
 str. 167

157. Obowiązek dołączania pełnomocnictwa do akt w orzecznictwie sądów administracyjnych (najnowsze orzecznictwo w zakresie wykładni art. 137 § 3 o.p.) 
 str. 168

158. Nieuzasadniony obowiązek dołączania pełnomocnictwa po zmianie procedury kontrolnej 
 str. 170

159. Pełnomocnictwo w kontroli a pełnomocnictwo w postępowaniu 
 str. 171

160. Substytucja w kontroli podatkowej 
 str. 171

161. Zakres substytucji w zależności od statusu pełnomocnika 
 str. 172

162. Praktyka organów skarbowych w zakresie dopuszczania substytuta do kontroli podatkowej 
 str. 173

163. Umocowanie pełnomocnika po ustanowieniu substytuta 
 str. 175

164. Doręczanie pism substytutowi 
 str. 176

165. Skutki naruszenia regulacji dotyczących pełnomocnictwa 
 str. 176

166. Pominięcie pełnomocnika w kontroli i postępowaniu 
 str. 177

167. Wielość pełnomocników w kontroli 
 str. 178

168. Cofnięcie pełnomocnictwa 
 str. 178

169. Wypowiedzenie pełnomocnictwa w orzecznictwie sądów 
 str. 179

170. Forma wypowiedzenia pełnomocnictwa 
 str. 180

171. Prokurent przedsiębiorcy 
 str. 180

172. Ustanowienie prokurenta 
 str. 181

173. Przedstawiciel ustawowy 
 str. 181

174. Kontrolowany nieposiadający pełnej zdolności do czynności prawnych 
 str. 182

175. Reprezentacja małoletniego kontrolowanego 
 str. 182

176. Kurator dla osoby nieobecnej 
 str. 183

177. Obligatoryjność stosowania art. 138 o.p 
 str. 184

178. Przedstawiciel do działań doraźnych 
 str. 184

I. Prawa i obowiązki stron w kontroli podatkowej 
 str. 185

179. Prawa i obowiązki stron w kontroli podatkowej 
 str. 185

180. Uprawnienia organów skarbowych 
 str. 186

181. Sankcje karne skarbowe w kontroli podatkowej 
 str. 187

182. Kara porządkowa w kontroli podatkowej 
 str. 188

183. Uprawnienia organów służące sprawnemu zrealizowaniu kontroli podatkowej 
 str. 188

184. Prawo wstępu do pomieszczeń kontrolowanego 
 str. 188

185. Prawo wstępu do lokalu mieszkalnego 
 str. 189

186. Prawo legitymowania 
 str. 189

187. Prawo do stosownych warunków pracy 
 str. 190

188. Prawo żądania wskazania osoby upoważnionej 
 str. 190

189. Żądanie okazania majątku i jego oględzin 
 str. 190

190. Udostępnianie dokumentów oraz sporządzenie ich kopii i odpisów 
 str. 191

191. Zbieranie materiałów w zakresie kontroli 
 str. 191

192. Zabezpieczenie zebranych dowodów 
 str. 192

193. Żądanie przeprowadzenia spisu z natury 
 str. 192

194. Żądanie złożenia oświadczenia majątkowego 
 str. 192

195. Oświadczenia składane przez kontrolowanych 
 str. 193

196. Tłumaczenie dokumentacji kontrolnej 
 str. 194

197. Uprawnienia związane z przesłuchaniem i żądaniem wyjaśnień 
 str. 195

198. Prawo do korzystania z pomocy Policji i innych organów 
 str. 195

199. Obowiązki organów skarbowych związane z realizacją uprawnień kontrolowanych 
 str. 196

200. Prawa kontrolowanych 
 str. 196

201. Prawo czynnego udziału w czynnościach kontrolnych w każdym stadium kontroli 
 str. 197

202. Prawo do informacji o prawach i obowiązkach 
 str. 197

203. Prawo do identyfikacji osób dokonujących kontroli 
 str. 198

204. Prawo do zapoznania się z zakresem i planowanym czasem trwania kontroli 
 str. 198

205. Prawo do przeglądania akt sprawy w każdym stadium kontroli 
 str. 198

206. Prawo do składania wyjaśnień z własnej inicjatywy i wnoszenia wniosków dowodowych 
 str. 199

207. Prawo do żądania wyłączenia pracownika organu skarbowego przeprowadzającego czynności kontrolne 
 str. 199

208. Prawo do pisemnego prowadzenia czynności kontrolnych 
 str. 199

209. Prawo do wyznaczenia osoby zastępującej kontrolowanego, tzw. stałego reprezentanta 
 str. 199

210. Prawo do ustanowienia pełnomocnika 
 str. 200

211. Prawo do korekty deklaracji 
 str. 200

212. Obowiązki przedsiębiorców związane z realizacją uprawnień kontrolujących 
 str. 200

J. Postępowanie dowodowe w kontroli podatkowej 
 str. 201

213. Zakres pojęciowy słowa "dowód" 
 str. 201

214. Otwarty system środków dowodowych 
 str. 201

215. Zasada oficjalności i zupełności postępowania dowodowego 
 str. 202

216. Inicjatywa przeprowadzania dowodów 
 str. 204

217. Zasada swobodnej oceny dowodów 
 str. 205

218. Zasada czynnego udziału strony w postępowaniu dowodowym 
 str. 206

219. Zawiadomienie strony o przeprowadzeniu dowodu 
 str. 207

220. Wyznaczenie terminu na przedstawienie dowodu 
 str. 208

221. Otwarty katalog środków dowodowych 
 str. 208

222. Przesłuchanie w charakterze świadka 
 str. 209

223. Brak zdolności do występowania w charakterze świadka 
 str. 210

224. Zasada zakazu odmawiania zeznań w charakterze świadka 
 str. 211

225. Pouczenie o prawie odmowy zeznań 
 str. 211

226. Dokumentowanie przesłuchania świadka 
 str. 212

227. Zgoda strony na przesłuchanie 
 str. 212

228. Wezwanie strony do złożenia wyjaśnień 
 str. 213

229. Powołanie w sprawie biegłego 
 str. 213

230. Wiadomości specjalne 
 str. 214

231. Kto może być biegłym? 
 str. 214

232. Sposób powołania biegłego 
 str. 215

233. Bezstronność biegłego 
 str. 216

234. Zasadność przeprowadzania oględzin 
 str. 217

235. Księgi podatkowe 
 str. 218

236. Walor szczególnej mocy dowodowej ksiąg podatkowych 
 str. 219

237. Rzetelność ksiąg 
 str. 219

238. Ocena rzetelności ksiąg 
 str. 220

239. Uznanie ksiąg podatkowych za nierzetelne i wadliwe 
 str. 221

240. Udokumentowanie nierzetelności lub wadliwości ksiąg w postępowaniu podatkowym i kontroli podatkowej 
 str. 222

241. Określenie podstawy opodatkowania w drodze oszacowania 
 str. 223

242. Udokumentowanie procesu szacowania podstawy opodatkowania 
 str. 223

243. Metoda określenia podstawy opodatkowania 
 str. 224

244. Odpowiedzialność za nierzetelne prowadzenie ksiąg 
 str. 225

245. Pozyskiwanie dowodów finansowych przez organy podatkowe 
 str. 225

246. Zakres informacji pozyskiwanych przez organy podatkowe z instytucji finansowych 
 str. 226

205. Prawo do przeglądania akt sprawy w każdym stadium kontroli 
 str. 198

206. Prawo do składania wyjaśnień z własnej inicjatywy i wnoszenia wniosków dowodowych 
 str. 199

207. Prawo do żądania wyłączenia pracownika organu skarbowego przeprowadzającego czynności kontrolne 
 str. 199

208. Prawo do pisemnego prowadzenia czynności kontrolnych 
 str. 199

209. Prawo do wyznaczenia osoby zastępującej kontrolowanego, tzw. stałego reprezentanta 
 str. 199

210. Prawo do ustanowienia pełnomocnika 
 str. 200

211. Prawo do korekty deklaracji 
 str. 200

212. Obowiązki przedsiębiorców związane z realizacją uprawnień kontrolujących 
 str. 200

J. Postępowanie dowodowe w kontroli podatkowej 
 str. 201

213. Zakres pojęciowy słowa "dowód" 
 str. 201

214. Otwarty system środków dowodowych 
 str. 201

215. Zasada oficjalności i zupełności postępowania dowodowego 
 str. 202

216. Inicjatywa przeprowadzania dowodów 
 str. 204

217. Zasada swobodnej oceny dowodów 
 str. 205

218. Zasada czynnego udziału strony w postępowaniu dowodowym 
 str. 206

219. Zawiadomienie strony o przeprowadzeniu dowodu 
 str. 207

220. Wyznaczenie terminu na przedstawienie dowodu 
 str. 208

221. Otwarty katalog środków dowodowych 
 str. 208

222. Przesłuchanie w charakterze świadka 
 str. 209

223. Brak zdolności do występowania w charakterze świadka 
 str. 210

224. Zasada zakazu odmawiania zeznań w charakterze świadka 
 str. 211

225. Pouczenie o prawie odmowy zeznań 
 str. 211

226. Dokumentowanie przesłuchania świadka 
 str. 212

227. Zgoda strony na przesłuchanie 
 str. 212

228. Wezwanie strony do złożenia wyjaśnień 
 str. 213

229. Powołanie w sprawie biegłego 
 str. 213

230. Wiadomości specjalne 
 str. 214

231. Kto może być biegłym? 
 str. 214

232. Sposób powołania biegłego 
 str. 215

233. Bezstronność biegłego 
 str. 216

234. Zasadność przeprowadzania oględzin 
 str. 217

235. Księgi podatkowe 
 str. 218

236. Walor szczególnej mocy dowodowej ksiąg podatkowych 
 str. 219

237. Rzetelność ksiąg 
 str. 219

238. Ocena rzetelności ksiąg 
 str. 220

239. Uznanie ksiąg podatkowych za nierzetelne i wadliwe 
 str. 221

240. Udokumentowanie nierzetelności lub wadliwości ksiąg w postępowaniu podatkowym i kontroli podatkowej 
 str. 222

241. Określenie podstawy opodatkowania w drodze oszacowania 
 str. 223

242. Udokumentowanie procesu szacowania podstawy opodatkowania 
 str. 223

243. Metoda określenia podstawy opodatkowania 
 str. 224

244. Odpowiedzialność za nierzetelne prowadzenie ksiąg 
 str. 225

245. Pozyskiwanie dowodów finansowych przez organy podatkowe 
 str. 225

246. Zakres informacji pozyskiwanych przez organy podatkowe z instytucji finansowych 
 str. 226

Rozdział 3
Kontrola podatkowa przedsiębiorców 
 str. 274

A. Specyfika kontroli podatkowej przedsiębiorców 
 str. 274

288. Podstawy prawne kontroli podatkowej przedsiębiorców 
 str. 274

289. Zasada prymatu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej 
 str. 274

290. Zakres stosowania ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w sprawach podatkowych 
 str. 276

291. Definicja przedsiębiorcy 
 str. 277

292. Działalność wytwórcza w rolnictwie 
 str. 278

293. Wątpliwości związane ze statusem przedsiębiorcy w kontroli podatkowej 
 str. 279

294. Działalność agroturystyczna a kontrola podatkowa przedsiębiorców 
 str. 279

295. Profesjonalny wynajem nieruchomości 
 str. 280

296. Kluby i stowarzyszenia sportowe 
 str. 280

297. Kasy oszczędnościowo-kredytowe 
 str. 280

298. Stowarzyszenia 
 str. 281

299. Wolne zawody 
 str. 281

300. Działanie w szarej strefie a kontrola podatkowa 
 str. 282

301. Stanowisko Ministra Finansów w zakresie kontroli podmiotów niezarejestrowanych 
 str. 283

302. Status podatnika a obowiązek stosowania przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej 
 str. 283

303. Przerwy w działalności gospodarczej a posiadanie statusu przedsiębiorcy 
 str. 284

304. Kontrola w znaczeniu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej 
 str. 285

305. Postępowanie podatkowe a kontrola podatkowa 
 str. 287

306. Kontrola skarbowa a kontrola podatkowa 
 str. 288

307. Postępowanie kontrolne a kontrola podatkowa 
 str. 290

308. Problematyka rozróżnienia procedury kontroli podatkowej i postępowania kontrolnego w orzecznictwie sądów administracyjnych 
 str. 291

309. Czynności sprawdzające a kontrola podatkowa 
 str. 294

310. Czynności sprawdzające i ich charakter w orzecznictwie sądów administracyjnych 
 str. 296

311. Organy właściwe w zakresie kontroli podatkowej przedsiębiorców 
 str. 297

312. Różnice w zakresie kontroli wynikające ze specyfiki organów kontrolnych 
 str. 299

B. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli 
 str. 300

313. Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli 
 str. 300

314. Elementy zawiadomienia 
 str. 300

315. Wszczęcie kontroli bez zawiadomienia 
 str. 301

316. Przeprowadzenie kontroli na podstawie bezpośrednio stosowanych przepisów powszechnie obowiązującego prawa wspólnotowego 
 str. 302

317. Popełnienie przestępstwa skarbowego, wykroczenia skarbowego lub zabezpieczenie dowodów ich popełnienia 
 str. 304

318. Wszczęcie kontroli a wpis w książce kontroli 
 str. 306

319. Inne przesłanki wyłączające zawiadomienie przedsiębiorcy 
 str. 307

320. Zwolnienie z obowiązku zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli na podstawie przepisów ordynacji podatkowej 
 str. 307

321. Niezawiadomienie o kontroli ze względu na jej przedmiot i zakres oraz z uwagi na kontrolowany podmiot 
 str. 308

322. Kontrola zasadności zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług 
 str. 308

323. Kontrola wszczęta na żądanie organu prowadzącego postępowanie przygotowawcze o przestępstwo lub przestępstwo skarbowe 
 str. 309

324. Kontrola opodatkowania przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych 
 str. 311

325. Kontrola niezgłoszonej do opodatkowania działalności gospodarczej 
 str. 311

326. "Pranie brudnych pieniędzy" 
 str. 311

327. Kontrola na legitymację 
 str. 312

328. Kontrola doraźna 
 str. 313

329. Rozszerzenie zakresu kontroli na inne okresy rozliczeniowe 
 str. 313

330. Prawomocne skazanie lub popełnienie wykroczenia polegającego na utrudnianiu kontroli 
 str. 314

331. Kontrolowany zobowiązany w postępowaniu egzekucyjnym w administracji 
 str. 314

332. Utrudnione doręczenie 
 str. 315

333. Specyfika zawiadamiania o zamiarze wszczęcia postępowania kontrolnego 
 str. 315

334. Nowelizacja ustawy o kontroli skarbowej w zakresie wszczęcia postępowania kontrolnego 
 str. 317

335. Skutki zawiadomienia podatnika o planowanej kontroli 
 str. 319

C. Wszczęcie kontroli podatkowej 
 str. 320

336. Specyfika wszczęcia kontroli podatkowej wobec przedsiębiorcy 
 str. 320

337. Elementy upoważnienia do przeprowadzenia kontroli podatkowej wobec przedsiębiorców 
 str. 321

338. Sprostowanie oczywistych omyłek w upoważnieniu do wszczęcia kontroli podatkowej 
 str. 323

339. Oznaczenie daty rozpoczęcia i terminu zakończenia kontroli podatkowej przedsiębiorców 
 str. 324

340. Przedsiębiorca jako osoba uprawniona do odbioru upoważnienia do wszczęcia kontroli podatkowej 
 str. 324

341. Tryby wszczęcia kontroli podatkowej wobec przedsiębiorcy 
 str. 325

342. Prawo do korekty w aspekcie wszczęcia kontroli podatkowej wobec przedsiębiorcy 
 str. 327

D. Czas trwania kontroli podatkowej wobec przedsiębiorcy 
 str. 327

343. Prawidłowe wyznaczenie czasu trwania kontroli podatkowej u przedsiębiorcy 
 str. 327

344. Wyznaczanie limitów czasu trwania kontroli w dniach roboczych 
 str. 328

345. Efektywność wyznaczania czasu trwania kontroli u przedsiębiorców 
 str. 329

346. Odstępstwa od ogólnych zasad wyznaczania czasu trwania kontroli podatkowej 
 str. 330

347. Przedłużenie czasu trwania kontroli podatkowej u przedsiębiorcy 
 str. 331

348. Terminy na załatwienie sprawy 
 str. 332

349. Przekroczenie limitu czasu przeprowadzenia kontroli podatkowej a ważność czynności kontrolnych 
 str. 333

350. Przerwanie kontroli 
 str. 334

E. Sprzeciw na czynności kontrolne 
 str. 335

351. Charakter prawny sprzeciwu 
 str. 335

352. Podmiotowy i przedmiotowy zakres sprzeciwu 
 str. 336

353. Warunki formalne wniesienia sprzeciwu 
 str. 337

354. Przywrócenie terminu na wniesienie sprzeciwu 
 str. 338

355. Procedura rozpatrywania sprzeciwów przez organy kontrolne 
 str. 340

356. Sposób liczenia terminów w procedurze rozpatrywania sprzeciwu 
 str. 340

357. Praktyka postępowania organów skarbowych ze sprzeciwami niedopuszczalnymi w świetle zapisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej 
 str. 342

358. Postanowienia "o niedopuszczalności sprzeciwu" 
 str. 343

359. Prawidłowość oceny wydania postanowienia "o niedopuszczalności sprzeciwu" w ocenie sądów 
 str. 343

360. Rozstrzyganie quasi-sprzeciwu zwykłym pismem 
 str. 344

361. Postanowienie o kontynuacji czynności kontrolnych, na które służy zażalenie 
 str. 345

362. Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie sprzeciwu na podstawie art. 165a o.p 
 str. 346

363. Stanowisko NSA w zakresie rozstrzygania spraw wpadkowych 
 str. 347

364. Postanowienie o umorzeniu postępowania jako bezprzedmiotowego 
 str. 348

365. Rozstrzygnięcie sprzeciwu w decyzji kończącej postępowanie kontrolne 
 str. 349

366. Uznanie quasi-sprzeciwu jako skargi na działania organu lub jego pracowników 
 str. 349

367. Quasi-sprzeciw jako skarga w orzecznictwie sądów 
 str. 351

368. Problem stosowania prawidłowej formy rozstrzygnięcia sprzeciwu w orzecznictwie 
 str. 353

369. Skutki wniesienia sprzeciwu dla przedsiębiorcy 
 str. 354

370. Sprzeciwy w statystyce organów skarbowych 
 str. 356
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

158,76 zł
189,00 zł

Uczestnicy postępowania sądowoadministracyjnego

Monografia stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie instytucji uczestników postępowania sądowoadministracyjnego.Autor nie tylko szeroko przedstawia problemy, które powstają przy okazji stosowania art. 33 PostAdmU, lecz także w...
76,50 zł
85,00 zł

Kodeks postępowania karnego. Komentarz. Reprint

„Z wielkim uznaniem dla wydawnictwa, które podjęło się tego trudu, przyjąłem wiadomość, że w formie reprintu przypomniane zostanie kolejne dzieło wielkiego prawnika okresu pierwszej połowy ubiegłego wieku, Aleksandra Mogilnickiego. Tym raz...
152,10 zł
169,00 zł

Środki obrony pozwanego w postępowaniu przed sądem I instancji

Zagadnienie prawem dozwolonych form obrony pozwanego jest niezwykle doniosłe praktycznie, ponieważ od przyjętej in concreto linii obrony procesowej zależeć będzie nie tylko czas trwania i przebieg postępowania, ale także efekt finalny w postaci rozstrz...
230,40 zł
256,00 zł

Ordynacja podatkowa. Komentarz

Ordynacja podatkowa 2017 - poznaj najnowsze zmianypraktyczne stosowanie przepisów ogólnego prawa podatkowego w powiązaniu z wprowadzoną w 2017 r. modernizacją administracji skarbowej,specyficzne regulacje znajdujące zast...
22,62 zł
29,00 zł

Stulecie poetek polskich Przekroje - tematy - interpretacje

Monografia Stulecie poetek polskich ukazuje twórczość znanych i mniej znanych polskich poetek (a także kilku obcych, literaturze polskiej przyswojonych), powstającą od początku XX do drugiej dekady XXI wieku – ich działalność zarówn...
122,40 zł
136,00 zł

Postępowania reprywatyzacyjne

Książka przygotowana przez pełnomocników z kancelarii Wardyński i Wspólnicy ukazuje realne historie i problemy z jakimi zetknęli się dawni właściciele nieruchomości (bądź ich spadkobiercy) oraz prawnicy ich reprezentujący.W publikac...
7,72 zł
9,90 zł

Wykup przedmiotu leasingu – skutki podatkowe i ewidencja księgowa

Wykup przedmiotu leasingu po zakończeniu umówionego przez strony okresu jest najbardziej naturalnym sposobem zakończenia umowy leasingu. Ze względu jednak na specyficzne regulacje podatkowe umowy leasingu, występuje ryzyko niewłaściwego rozlicze...
150,36 zł
179,00 zł

Postępowanie dowodowe przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Pierwsze na rynku wydawniczym kompleksowe przedstawienie problematyki postępowania dowodowego przed polskim organem antymonopolowym, opierającego się na przepisach OKiKU oraz na odesłaniach do KPA, KPC i KPK.Autor prezentuje wszechstronną a...
12,60 zł
16,80 zł

Pracodawca w postępowaniu w indywidualnych sporach pracy przed sądem pracy

W publikacji omówiono postępowanie odrębne w sprawach z zakresu prawa pracy, jednakże nie z punktu widzenia pracownika jak czyni to większość autorów, ale z punktu widzenia pracodawcy. Reforma postępowania cywilnego, która weszła w...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!