MENU

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2018

  • Autor: Wojciech Ulrych

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika ( performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?
W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem po¬wiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi	15
1.1.	Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji	15
1.2.	Transformacja oceny okresowej w system zarządzania indywidualną efektywnością pracy – performance management	28
1.3.	„Miękkie” i „twarde” podejście do performance management	41
1.4.	Praktyki cyklu performance management	51

Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług	67
2.1.	Lean management jako fundament budowania jakości	67
2.2.	Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia	79
2.3.	Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług	86
2.4.	Kultura ciągłego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean	101
2.5.	Performance management i lean w środowisku usług: próba łączenia koncepcji 	110

Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary	121
3.1.	Model badawczy i hipotezy	121
3.2.	Opis metodyki prowadzonych badań	130
3.3.	Dobór i struktura próby badawczej	133
3.4.	Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych działach usługowych	137
3.5.	Zmienne i miary	152

Rozdział 4. Analiza wpływu praktyk performance management na wymogi lean w działach usługowych – wyniki badań empirycznych	169
4.1.	Ogólna charakterystyka wyników badań – analiza korelacji	169
4.2.	Zależności między planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywności – model PM	172
4.3.	Zależności między zasadami, metodami, narzędziami i miernikami lean – model LS	176
4.4.	Wpływ modelu PM na model LS	178
4.5.	Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS	180
4.6.	Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu	182
4.7.	Wpływ czynników kontekstowych na zależności w modelu PM-LS	187
4.8.	Podsumowanie wyników badań własnych	193

Zakończenie	199
Bibliografia	207
Załączniki	227
Wykaz tabel	249
Wykaz rysunków	251
Summary	253
Od redakcji	257
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł
20,00 zł

Miejski transport zbiorowy. Kształtowanie wartości usług dla pasażera w świetle wyzwań nowej kultury mobilności

Książka, na płaszczyźnie teoretycznej i praktycznej, podejmuje problematykę zwiększania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego. Dla realizacji założonych w niej celów, autorki dokonały przeglądu pojęć związanych z wartości...
36,82 zł
47,20 zł

Wynagrodzenia 2020.Rozliczanie płac w praktyce

Ustalenie wysokości wynagrodzenia, a także innych świadczeń pracowniczych oraz sporządzenie listy płac często sprawiają kłopoty służbom kadrowo-płacowym. Szczególnie duże wątpliwości pojawiły się w związku ze zwolnieniem z PIT dla pracownik&oacu...
44,91 zł
49,90 zł

Zespół Aspergera. Teoria i praktyka

Zespół Aspergera z perspektywy pacjenta i terapeuty Książka ta powstała w celu propagowania praktycznej wiedzy o zespole Aspergera, aby ułatwić zrozumienie osób dotkniętych tym zaburzeniem – zarówno ich...
2,55 zł
3,40 zł

Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych. Rozdział 4. Postrzeganie jakości usług i satysfakcja klientów banków w świetle badań ankietowych

Twierdzenie, że „w najbliższych latach banki będą musiały zmierzyć się z wieloma zagrożeniami, a przede wszystkim z rosnącą konkurencją na rynku” - nadal pozostaje aktualne. Chcąc przetrwać muszą wykazać się zdolnością do tworzenia, oferowa...
18,17 zł
20,19 zł

Koncepcja Istnienia

„Koncepcja Istnienia” jest esejem opisującym model zaistnienia z boskiego potencjału rozumowania inteligentnej formy wszechświata, życia oraz czasu. Został także opisany sposób istnienia boskich zmysłów, bez których świ...
76,30 zł
109,00 zł

Medyczne laboratorium diagnostyczne w praktyce

Publikacja niezbędna w praktyce diagnostycy laboratoryjnego i lekarza.W książce omówiono typowe, dobrze znane obliczenia niezbędne w każdym laboratorium analitycznym, m.in. informacje dotyczące walidacji i weryfikacji metod ilościowych i j...
12,86 zł
14,95 zł

Poprawność językowa w praktyce

Oddajemy do rąk Czytelników zbiór ćwiczeń poświęconych poprawności językowej - książkę pomyślaną z jednej strony jako dydaktyczna pomoc dla nauczycieli podejmujących na lekcjach wskazaną problematykę, z drugiej zaś - jako niewielkich rozm...
31,43 zł
44,90 zł

Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania – wyniki

Publikacja skierowana jest do grona odbiorców zajmujących się szeroko rozumianymi badaniami pedagogicznymi i poszukujących rozwiązań dylematów natury metodologicznej.Zmieniająca się rzeczywistość społeczna i edukacyjna wywołuje zmia...
37,05 zł
49,40 zł

Nowa moksoterapia w praktyce

Moksoterapia (przyżeganie) jest terapią naturalną starszą od akupunktury i wywodzi się z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. W przypadku chorób przewlekłych moksy są najskuteczniejszym ratunkiem. Nowa metoda Ontake z Japonii polega na użyciu kawałka...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!