Project Management Office. Tworzenie - Funkcjonowanie - Ewolucja
Zarządzanie projektami systematycznie zyskuje na znaczeniu i rozwija się dynamicznie. W rezultacie rośnie zapotrzebowanie na profesjonalną wiedzę projektową. Powoduje to potrzebę rozwoju fachowych rozwiązań zarządzania projektami w postaci nowoczesnych instrumentów zarządzania. Zarządzanie projektami, pomimo stosunkowo krótkiej historii, zgromadziło obszerną, wartościową wiedzę praktyczną, ale dorobek praktyczny poszczególnych zagadnień zarządzania projektami jest zróżnicowany. Jednym z zagadnień, które w ostatnim okresie cieszy się dużym zainteresowaniem specjalistów zarządzania projektami, jest organizacja i funkcjonowanie biur projektów (ang. "Project Management Office PMO"). Problematyka ta ma bogatą obcojęzyczną literaturę przedmiotu, natomiast w Polsce jest jeszcze stosunkowo słabo spopularyzowana. Istnieje jeszcze deficyt wiedzy fachowej z tego zakresu na rynku wydawniczym w Polsce, a więc, biorąc powyższe pod uwagę, niniejszą publikację należy uznać za cenną inicjatywę. Praca obejmuje omówienie: projektów i ich miejsca w organizacji, biznesowego kontekstu realizacji projektów, zasad tworzenia PMO, najważniejszych aspektów i problemów praktycznych ich funkcjonowania. [Z recenzji prof. dr hab. Michała Trockiego]
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-7784-227-0
- ISBN druku: 978-83-7784-227-0
- Liczba stron: 170
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 1. PROJEKTY I ICH MIEJSCE W ORGANIZACJI 9 1.1. Pojęcie projektu 9 1.2. Typologia projektów 13 1.3. Istota zarządzania projektami 19 1.4. Grupy, programy projektów oraz portfele 25 2. KONTEKST REALIZACJI PROJEKTÓW 31 2.1. Strategiczny wymiar projektu 31 2.2. Organizacyjne aspekty realizacji projektów 37 2.3. Identyfikowanie inicjatyw projektów 48 2.4. Inicjowanie projektów w organizacji 56 3. TWORZENIE PROJECT MANAGEMENT OFFICE 63 3.1. Istota Project Management Office 63 3.2. Funkcje Project Management Office 68 3.3. Modele funkcjonowania Project Management Office 79 3.4. Implementacja Project Management Office 85 3.5. Kierunki rozwoju Project Management Office 90 4. CHARAKTERYSTYKA WYBRANYCH FUNKCJI PROJECT MANAGEMENT OFFICE 95 4.1. Scentralizowane zarządzanie ryzykiem 96 4.2. Centralne zarządzanie zasobami 103 4.3. Centralne sterowanie kompetencjami 107 4.4. Scentralizowane zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym 114 5. PRAKTYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA PROJECT MANAGEMENT OFFICE 121 5.1. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży informatycznej 121 5.2. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży usługowej 127 5.3. Rola i funkcje PMO w przedsiębiorstwie z branży inżynieryjnej 135 5.4. Analiza porównawcza studiów przypadków 140 5.5. Ewolucja Project Management Office – ujęcie praktyczne 145 ZAKOŃCZENIE 151 SPIS TABEL 153 SPIS RYSUNKÓW 155 BIBLIOGRAFIA 157 SKOROWIDZ NAZW 165 INDEKS NAZWISK 167