Przedsiębiorca społecznie odpowiedzialny – motywy i strategie działania w dobie pandemii COVID-19
Przedstawione w monografii zagadnienia odnoszące się do działań przedsiębiorcy społecznie odpowiedzialnego ukazują prospołeczne postawy przedsiębiorców w dobie pandemii COVID-19. W publikacji dokonano analizy pojęcia przedsiębiorcy w ustawodawstwie polskim, a także zaprezentowano cechy sprzyjające i utrudniające działania przedsiębiorcze; przedstawiono powstanie i ewolucję społecznej odpowiedzialności; dokonano charakterystyki teorii CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), modeli charakteryzujących jej istotę, a także strategii CSR, w tym motywów podejmowania prospołecznych działań przez przedsiębiorcę; odniesiono się do przedsiębiorczych działań w dobie pandemii COVID-19; dokonano prezentacji i analizy badań własnych w aspekcie wpływu pandemii COVID-19 na działalność przedsiębiorcy oraz prospołecznej działalności przedsiębiorcy w analizowanym okresie.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7193-838-2
- ISBN druku: 978-83-7193-837-5
- Liczba stron: 151
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Rozdział 1 Przedsiębiorca i jego rola w gospodarce 1.1. Przedsiębiorca jako adresat społecznej odpowiedzialności biznesu 1.2. Pojęcie przedsiębiorcy w ustawodawstwie polskim 1.3. Odpowiedzialność jako istotna cecha przedsiębiorczych działań Rozdział 2 Rozwój prospołecznej działalności współczesnego przedsiębiorcy 2.1. Powstanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 2.2. Początki współczesnej roli odpowiedzialności przedsiębiorcy 2.3. Postulaty odpowiedzialności przedsiębiorcy w XXI wieku Rozdział 3 Kształtowanie działań CSR przez współczesnego przedsiębiorcę 3.1. Pojęcie i teorie społecznej odpowiedzialności 3.2. Modelowe ujęcie działań przedsiębiorcy społecznie odpowiedzialnego 3.3. Strategie i motywy odpowiedzialności społecznej przedsiębiorcy Rozdział 4 Prospołeczna działalność przedsiębiorcy w dobie pandemii COVID-19 4.1. Pandemia COVID-19 4.2. Działania przedsiębiorcze w dobie pandemii COVID-19 4.3. Znaczenie działań CSR w dobie pandemii COVID-19 Rozdział 5 Wpływ pandemii COVID-19 na prospołeczną działalność przedsiębiorcy – analiza empiryczna 5.1. Metodyka postępowania badawczego 5.1.1. Identyfikacja podmiotów badań 5.2. Wyniki badań empirycznych 5.2.1. Wpływ pandemii COVID-19 na działalność przedsiębiorcy 5.2.2. Przedsiębiorca społecznie odpowiedzialny w dobie pandemii COVID-19 5.3. Synteza wyników badań: weryfikacja hipotez, model przedsiębiorcy społecznie odpowiedzialnego Podsumowanie Literatura Spis tabel Spis rysunków Kwestionariusz ankiety