MENU

Rozwód a rywalizacja o opiekę nad dziećmi

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Seria / cykl: BIBLIOTEKA SĄDOWA

  • Autor: Alicja Czerederecka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 128,00 zł
115,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Rozwód a rywalizacja o opiekę nad dziećmi

W książce omówiono problemy psychologiczne pojawiające się w związku z podwójnym kryzysem w rodzinie – rozstania rodziców oraz ich rywalizacji o uregulowanie na drodze prawnej kwestii związanych z udziałem w wychowaniu dzieci. Analizie poddano współczesną literaturę przedmiotu ze wskazaniem podstaw prawnych. Autorka przedstawia m.in. własne badania dotyczące dyspozycji psychicznych, które mają istotne znaczenie dla kompetencji wychowawczych rodziców, w tym ich umiejętności uchronienia dziecka przed negatywnymi konsekwencjami rozstania i zaadaptowania się do nowej, trudnej psychologicznie sytuacji, w jakiej się znalazło.


Najszerzej rozwinięte zostały tematy, które w ostatnim okresie są przedmiotem szczególnych kontrowersji w odniesieniu do regulacji formalnoprawnych sytuacji dziecka po rozstaniu tych rodziców, którzy mają rozbieżne wizje wychowania dzieci i własnego w nim udziału – alienacja rodzicielska oraz piecza (opieka) naprzemienna.


Adresaci:
Książka jest przeznaczona dla adwokatów, sędziów, prokuratorów, biegłych psychologów, pedagogów i psychiatrów opiniujących w sprawach rodzinnych i opiekuńczych oraz specjalistów pracujących z rodziną w kryzysie związanym z rozstaniem rodziców. Będzie również cennym źródłem wiedzy dla rodziców ubiegających się o aktywne sprawowanie pieczy nad dzieckiem po rozstaniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów ........................................................................................................... 11
 Wprowadzenie do drugiego wydania ..................................................................... 13
 Wprowadzenie do pierwszego wydania ................................................................. 17
 CZĘŚĆ PIERWSZA
 Rozdział I. Rywalizacja o dziecko w kontekście psychologii rodziny ............. 25
 1. Definicja rodziny, struktura rodziny i jej funkcje ............................................. 25
 2. Zmiany w funkcjonowaniu współczesnej rodziny ............................................ 29
 3. Więzi uczuciowe w rodzinie ................................................................................ 34
 4. Płeć rodziców a rozwój i wychowanie dziecka .................................................. 37
 Rozdział II. Regulacje prawne dotyczące władzy rodzicielskiej ....................... 42
 1. Przedmiot i zakres opinii psychologicznej ......................................................... 42
 2. Podstawowe pojęcia związane z władzą rodzicielską ....................................... 45
 3. Rozstrzygnięcia o władzy rodzicielskiej w wyroku rozwodowym oraz zmiany w zakresie jej sprawowania ..................... 51
 4. Utrzymywanie kontaktów z dzieckiem .............................................................. 60
 Rozdział III. Rozbicie rodziny ................................................................................ 68
 1. Przyczyny rozbicia, podstawowe przejawy i adaptacja do sytuacji kryzysu ... 69
 2. Objawy obserwowane u rodziców ...................................................................... 77
 3. Objawy obserwowane u dzieci ............................................................................ 81
 4. Zaburzenia relacji między rodzicami a dziećmi ................................................ 87
 5. Skutki angażowania dziecka w konflikt .............................................................. 89
 Rozdział IV. Kompetencje wychowawcze .............................................................. 110
 1. Wychowanie – charakterystyka procesu ............................................................ 110
 2. Wychowanie w rodzinie – funkcje, style wychowania i postawy wychowawcze ........................ 112
 3. Definicja i metody oceny kompetencji wychowawczych ................................. 119
 4. Kompetencje wychowawcze w literaturze prawniczej ...................................... 122
 5. Piecza naprzemienna a rywalizacja o opiekę nad dzieckiem .......................... 127
 Rozdział V. Diagnozowanie osobowości rodziców w sprawach opiekuńczych ....................... 135
 1. Osobowość i dyspozycje psychiczne, dojrzałość psychiczna i społeczna ...... 135
 2. Narzędzia badawcze stosowane w diagnozowaniu osobowości rodziców występujących w sprawach opiekuńczych ............ 138
 3. Uwarunkowania osobowościowe rodziców rywalizujących o przejęcie opieki nad dziećmi – przegląd badań .......... 142
 4. Osobowość rodziców a rozwój psychiczny ich dzieci w świetle badań empirycznych ................ 152
 CZĘŚĆ DRUGA
 Rozdział VI. Co decyduje o kompetencjach wychowawczych? Metodologia badań własnych ........ 163
 1. Cel pracy i pytania badawcze ............................................................................... 163
 2. Hipotezy badawcze ................................................................................................ 165
 3. Operacjonalizacja zmiennych .............................................................................. 168
 4. Badana grupa ......................................................................................................... 169
 5. Narzędzia badawcze .............................................................................................. 175
 5.1. Test Rorschacha ............................................................................................. 175
 5.1.1. Przyczyny wyboru testu jako narzędzia do badania osobowości rodziców rywalizujących o przejęcie opieki ................ 175
 5.1.2. Podstawowe założenia testu ............................................................. 178
 5.2. Skala pomiaru behawioralnych wskaźników kompetencji wychowawczych rodziców (własnego autorstwa) .................... 184
 6. Procedura badawcza ............................................................................................. 189
 7. Przebieg badań ....................................................................................................... 190
 Rozdział VII. Zasoby psychiczne i braki w zakresie kompetencji wychowawczych .................. 191
 1. Dyspozycje psychiczne wyróżniające badaną grupę ........................................ 191
 1.1. Podstawowa struktura psychiczna .............................................................. 192
 1.2. Procesy poznawcze ....................................................................................... 195
 1.3. Procesy emocjonalne .................................................................................... 199
 1.4. Obraz własnej osoby ..................................................................................... 203
 1.5. Postawa wobec otoczenia ............................................................................. 206
 1.6. Dojrzałość psychiczna i społeczna .............................................................. 208
 2. Kompetencje wychowawcze specyficzne dla badanej grupy ........................... 211
 3. Kształtowanie relacji dziecka z drugim opiekunem jako zjawisko wyróżniające badaną grupę .................. 212
 Rozdział VIII. Omówienie uzyskanych zależności ............................................. 213
 1. Dyspozycje psychiczne a kompetencje wychowawcze ..................................... 213
 1.1. Dyspozycje związane z podstawową strukturą psychiczną ..................... 214
 1.2. Dyspozycje związane z procesami poznawczymi ..................................... 225
 1.3. Dyspozycje związane z procesami emocjonalnymi .................................. 240
 1.4. Dyspozycje związane z obrazem własnej osoby ........................................ 249
 1.5. Dyspozycje związane z postawą wobec innych ......................................... 253
 1.6. Dyspozycje związane z dojrzałością psychiczną i społeczną .................. 255
 2. Dyspozycje psychiczne a kształtowanie relacji z byłym partnerem ............... 256
 2.1. Dyspozycje związane z podstawową strukturą psychiczną ..................... 256
 2.2. Dyspozycje związane z procesami poznawczymi ..................................... 258
 2.3. Dyspozycje związane z procesami emocjonalnymi .................................. 261
 2.4. Dyspozycje związane z obrazem własnej osoby ........................................ 262
 2.5. Dyspozycje związane z postawą wobec innych ......................................... 263
 2.6. Dyspozycje związane z dojrzałością psychiczną i społeczną .................. 264
 3. Kształtowanie relacji dziecka z byłym partnerem a kompetencje wychowawcze ............... 264
 4. Różnice między rodzicami rywalizującymi o udział w opiece nad dzieckiem w zależności od ich płci ............ 267
 4.1. Płeć badanych rodziców a ich dyspozycje psychiczne ............................. 267
 4.2. Płeć badanych rodziców a ich kompetencje wychowawcze .................... 270
 4.3. Płeć badanych rodziców a kształtowanie relacji dziecka z drugim opiekunem .................. 270
 Rozdział IX. Dyskusja na temat uzyskanych wyników ...................................... 271
 1. Charakterystyka osobowości i kompetencji wychowawczych rodziców rywalizujących o opiekę nad dziećmi ............... 271
 1.1. Dyspozycje psychiczne ................................................................................. 271
 1.2. Kompetencje wychowawcze i kształtowanie relacji dziecka z drugim opiekunem ................ 278
 2. Dyspozycje psychiczne a kompetencje wychowawcze ..................................... 279
 3. Kształtowanie relacji dziecka z byłym partnerem a kompetencje wychowawcze ................... 294
 4. Dyspozycje psychiczne a kształtowanie relacji dziecka z byłym partnerem ................... 296
 5. Płeć badanych rodziców a ich osobowość i kompetencje wychowawcze ...... 300
 Rozdział X. Wnioski końcowe ................................................................................. 305
 1. Uwagi ogólne ......................................................................................................... 305
 2. Konkluzje dotyczące wyników badań ................................................................. 307
 3. Sugestie dalszych badań ....................................................................................... 312
 4. Wnioski praktyczne ............................................................................................... 315
 Literatura cytowana ................................................................................................... 317
 Wykaz rycin ................................................................................................................ 333
 Wykaz tabel ................................................................................................................. 335
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł
10,99 zł

Rozwód? Nigdy!

Nienasyceni, odszukali się ustami i stęsknieni ich smaku całowali się namiętnie. Ale Scarlet nie do końca uwolniła się od lęku, że znów go utraci. Bo kiedy w ich małżeństwie działo się coraz gorzej, a Mason, zanim się wyprowadził, zaczął sypiać ...
21,46 zł
24,95 zł

Opieka nad dziećmi w Łodzi w latach I wojny światowej

Autorka podejmuje historyczno-pedagogiczną próbę rozpoznania i rekonstrukcji różnych elementów opieki organizowanej dla dzieci w okresie I wojny światowej w dużym ośrodku miejskim (Łódź) na terenie okupacji niemieckiej. Opie...
31,41 zł
34,90 zł

Rozwód. Jak go przeżyć?

Rozwód to niewątpliwie jedno z najbardziej trudnych wyzwań, z jakimi można się spotkać w życiu. To przeżycie, które niesie ze sobą ogrom żalu, bólu, stresu, strachu i złości.Jak sobie poradzić z tak trudnymi emocjami? J...
29,36 zł
34,14 zł

Cristiano i Leo. Historia rywalizacji Ronaldo i Messiego

Wyścig po miano najlepszego piłkarza w historii futbolu.Przez ostatnią dekadę byliśmy świadkami osobistej rywalizacji, jakiej świat nie widział nigdy wcześniej: Cristiano kontra Leo. Razem zdobyli ponad tysiąc bramek i dziesięć razy w...
42,14 zł
49,00 zł

Między współpracą a przetargiem i rywalizacją. Relacje rządowo-samorządowe w systemie administracji publicznej

"W centrum zainteresowania badawczego umiejscowiona została Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego. Jest to istotny wybór przedmiotu badania ze strony Autora, który jako jeden z pierwszych podjął tak szeroką pr&oacut...
17,91 zł
19,90 zł

Rozwód Praktyczny poradnik prawny

„Rozwód. Praktyczny poradnik prawny” to: kompendium wiedzy na temat postępowania rozwodowego zbiór przepisów prawnych dotyczących rozwodu w aktualnym brzmieniu (stan prawny: maj 2020) pr...
99,90 zł
111,00 zł

Ustawa o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech. Komentarz

W komentarzu szczegółowo omówiono następujące regulacje:zasady organizowania i funkcjonowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,warunki świadczonych usług,kwalifikacje osób sprawujących opiekę,zas...
45,00 zł
50,00 zł

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole

Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzen...
23,31 zł
25,90 zł

Pomóż dziecku przetrwać rozwód

Pamiętajcie, podczas rozwodu dzieci mogą doświadczyć nie tylko poczucia straty i smutku, ale też otrzymać wzorzec zachowań, który zaowocuje w przyszłości. Stanie się tak, jeśli rodzice potrafią zachować się właściwie i nie przestaną odnosić się ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!