MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Stereotypy w komunikacji międzykulturowej biznesowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Autor: Oksana Erdeli

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 56,00 zł
50,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Stereotypy w komunikacji międzykulturowej biznesowej

Autorka tej niezwykle interesującej monografii, przedstawicielka wspólnoty ukraińskiej jedno-cześnie znająca realia społeczeństwa polskiego doby współczesnej podjęła się niezwykle am-bitnego zadania analizy polsko-ukraińskich stosunków biznesowych, umieszczając swoją dys-kusję w szerokim kontekście teoretyczno-przeglądowym. Stąd też w monografii wykorzystuje się w dużym stopniu najważniejsze dokonania komunikologii, zarówno w wydaniu zachod-nim, jak i wschodnioeuropejskim, w ten sposób wytwarzając odpowiednie iunctim tak po-trzebne w dostarczeniu badaczom w dziedzinie komunikologii odpowiednio szerokiej
i zobiektywizowanej perspektywy przeglądowo-badawczej. Szczęśliwe połączenie strony teo-retyczno-przeglądowej ze stroną czysto praktyczną nadaje monografii charakter źródła wysoce przydatnego dla wielu środowisk biznesowych zainteresowanych prowadzeniem płynnej (bezkonfliktowej) komunikacji biznesowej w kontekście międzynarodowym i międzykulturo-wym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 5 
Rozdział 1. NAUKA O KOMUNIKACJI 9 
	1.1. Definicja komunikacji 9 
	1.2. Komunikacja w różnych systemach ewolucyjnych 10 
	1.3. Historyczne etapy rozwoju nauki o komunikacji 11 
	1.4. Podsumowanie 13 
Rozdział 2. SPECYFIKA PROCESU KOMUNIKACYJNEGO 15 
	2.1. Budowa procesu komunikacji 15 
	2.2. Poziomy komunikacji 16 
	2.3. Formy komunikacji 17 
	2.4. Typy komunikacji 18 
	2.5. Sposoby realizacji aktu komunikacji 19 
	2.6. Modele komunikacji 20 
	2.7. Podsumowanie 30 
Rozdział 3. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA BIZNESOWA 32 
	3.1. Komunikacja a kultura 32 
	3.2. Ukraińskie środowisko kulturowe 36 
	3.3. Specyfika komunikacji biznesowej 44 
	3.4. Formy komunikacji biznesowej 47 
	3.5. Dwa składniki aktu mownego 48 
	3.6. Bariery w międzykulturowej komunikacji biznesowej 51 
	3.7. Podsumowanie 52 
Rozdział 4. STEREOTYPY W PRZESTRZENI KOMUNIKACYJNEJ 54 
	4.1. Stereotyp i proces komunikacji 54 
	4.2. Definiowanie stereotypów 55 
	4.3. Podstawowe różnice między stereotypem a nastawieniem, pojęciem, schematem i uprzedzeniem 61 
	4.4. Źródła stereotypów 63 
	4.5. Funkcje stereotypów 65 
	4.6. Cechy stereotypów 67 
	4.7. Typologia stereotypów 68 
	4.8. Podejście do stereotypu w biznesie i jego rola w międzykulturowej komunikacji biznesowej 70 
	4.9. Podsumowanie 71 
Rozdział 5. ROLA STEREOTYPÓW W KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ BIZNESOWEJ: STUDIUM PORÓWNAWCZE POLSKO-UKRAIŃSKIE 73 
	5.1. Aktualność tematu i cele badawcze 73 
	5.2. Opis układania kwestionariuszy dla badania autostereotypu i heterostereotypu. Wybór rodzajów pytań. Grupa docelowa 73 
	5.3. Heterostereotyp Ukraińca ze środowiska biznesowego w polskim środowisku biznesowym 76 
	5.4. Opis treści rozdziałów ankiety 76 
	5.5. Stereotypy w ocenach ukraińskich przedsiębiorców przez polskich respondentów. Studium porównawcze 78 
	5.6. Podsumowanie 107 
ZAKOŃCZENIE 110 
ZAŁĄCZNIKI 115 
	Załącznik 1. Dane statystyczno-demograficzne 115 
	Załącznik 2. Cechy osobowości przedstawicieli biznesu z Ukrainy 118 
	Załącznik 3. Komponent afektywny: odpowiedzi respondentów – kobiety 121 
	Załącznik 4. Komponent afektywny: odpowiedzi respondentów – mężczyźni 124 
	Załącznik 5. Komponent poznawczy: grupa I 127 
	Załącznik 6. Komponent poznawczy: grupa II 133 
	Załącznik 7. Komponent behawioralny: stanowisko „specjalista” 139 
	Załącznik 8. Komponent behawioralny: stanowisko wyższe od „specjalista” 145 
	Załącznik 9. Krzyżowanie dwóch zmiennych: stanowisko/wiek 151 
	Załącznik 10. Odpowiedzi otwarte 152 
BIBLIOGRAFIA 161 
SPIS RYSUNKÓW 173 
SPIS TABEL 175 
STEREOTYPES IN INTERNATIONAL BUSINESS COMMUNICATION (on a basis of Polish-Ukrainian business relations) (Summary) 177
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

44,40 zł
74,00 zł

Komunikacja w kryzysie

Idea kontrolowania kryzysu jest już przedawniona. Dzięki smartfonom i portalom społecznościowym kryzys może obecnie pojawić się przed oczami opinii publicznej w dowolnym momencie. Niniejsza książka jest świetnym poradnikiem dla specjalistów ds. ...
34,31 zł
39,90 zł

Stereotyp „czarownicy” i jego modyfikowanie

Monografia powstała jako rezultat badań nad dziecięcą konceptualizacją wiedzy, której dzieci nie poznają bezpośrednio, doświadczając rzeczywistości, ale za pomocą przekazu stereotypów lingwomentalnych w językowych interakcjach z dorosłymi...
27,95 zł
32,50 zł

Multimodalność w narracjach o komunikacji

Książka jest pierwszym opracowaniem naukowym, w którym omówiono sposób, w jaki użytkownicy polszczyzny relacjonują działania komunikacyjne oraz miejsce, jakie w ich relacjach zajmują określenia modalności tych działań, czyli charak...
21,46 zł
24,95 zł

Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw

Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest zdobyć miejsce w ich świadomości ...
56,70 zł
63,00 zł

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

Stan prawny na 1.05.2008 r.W niniejszej książce dokonano analizy oraz omówiono obowiązki administracji publicznej w zakresie komunikacji elektronicznej i związane z tą problematyką zmiany w funkcjonowaniu administracji. Za poru...
34,40 zł
40,00 zł

Komunikacja a rozwój społeczności lokalnych

Komunikacja społeczna w swych różnych obliczach kształtuje naszą cywilizację i kulturę, oddziałując na kształt i zasięg uznawanych norm, wzorców zachowań, idei. Nowe jej formy i technologie kreują inne niż dotąd sposoby naszego postępo...
18,00 zł
20,00 zł

Edukacja artystyczna w twórczej komunikacji

Publikacja jest próbą pokazania edukacji artystycznej w twórczej komunikacji z perspektywy praktyków teatru i filmu rosyjskiego. Przywołane zostają opinie i poglądy znamienitych twórców ‒ reżyserów, aktor&oacut...
21,60 zł
24,00 zł

Psychologiczne i prawne aspekty komunikacji w sytuacjach kryzysowych

Publikacja autorstwa dr Dariusza Biela wypełnia niszę, za którą należy uznać słabo naukowo eksplorowane zagadnienia teoretycznych i praktycznych aspektów komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Istotną zaletą recenzowanej monografii jest to...
39,60 zł
44,00 zł

Komunikacja społeczno-symboliczna starożytnej Krety. Próba charakterystyki okresu minojskiego

Ze WstępuPrzez komunikację społeczną rozumie się zwykle przekazywanie informacji różnego typu. Proces ten odbywać się może za pomocą różnych przekaźników (ludzie, media) i w różny sposób. Tymi przekaźnikami i sp...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!