Stereotypy w komunikacji międzykulturowej biznesowej
Autorka tej niezwykle interesującej monografii, przedstawicielka wspólnoty ukraińskiej jedno-cześnie znająca realia społeczeństwa polskiego doby współczesnej podjęła się niezwykle am-bitnego zadania analizy polsko-ukraińskich stosunków biznesowych, umieszczając swoją dys-kusję w szerokim kontekście teoretyczno-przeglądowym. Stąd też w monografii wykorzystuje się w dużym stopniu najważniejsze dokonania komunikologii, zarówno w wydaniu zachod-nim, jak i wschodnioeuropejskim, w ten sposób wytwarzając odpowiednie iunctim tak po-trzebne w dostarczeniu badaczom w dziedzinie komunikologii odpowiednio szerokiej
i zobiektywizowanej perspektywy przeglądowo-badawczej. Szczęśliwe połączenie strony teo-retyczno-przeglądowej ze stroną czysto praktyczną nadaje monografii charakter źródła wysoce przydatnego dla wielu środowisk biznesowych zainteresowanych prowadzeniem płynnej (bezkonfliktowej) komunikacji biznesowej w kontekście międzynarodowym i międzykulturo-wym.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7775-590-7
- ISBN druku: 978-83-7775-590-7
- Liczba stron: 178
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 5 Rozdział 1. NAUKA O KOMUNIKACJI 9 1.1. Definicja komunikacji 9 1.2. Komunikacja w różnych systemach ewolucyjnych 10 1.3. Historyczne etapy rozwoju nauki o komunikacji 11 1.4. Podsumowanie 13 Rozdział 2. SPECYFIKA PROCESU KOMUNIKACYJNEGO 15 2.1. Budowa procesu komunikacji 15 2.2. Poziomy komunikacji 16 2.3. Formy komunikacji 17 2.4. Typy komunikacji 18 2.5. Sposoby realizacji aktu komunikacji 19 2.6. Modele komunikacji 20 2.7. Podsumowanie 30 Rozdział 3. KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA BIZNESOWA 32 3.1. Komunikacja a kultura 32 3.2. Ukraińskie środowisko kulturowe 36 3.3. Specyfika komunikacji biznesowej 44 3.4. Formy komunikacji biznesowej 47 3.5. Dwa składniki aktu mownego 48 3.6. Bariery w międzykulturowej komunikacji biznesowej 51 3.7. Podsumowanie 52 Rozdział 4. STEREOTYPY W PRZESTRZENI KOMUNIKACYJNEJ 54 4.1. Stereotyp i proces komunikacji 54 4.2. Definiowanie stereotypów 55 4.3. Podstawowe różnice między stereotypem a nastawieniem, pojęciem, schematem i uprzedzeniem 61 4.4. Źródła stereotypów 63 4.5. Funkcje stereotypów 65 4.6. Cechy stereotypów 67 4.7. Typologia stereotypów 68 4.8. Podejście do stereotypu w biznesie i jego rola w międzykulturowej komunikacji biznesowej 70 4.9. Podsumowanie 71 Rozdział 5. ROLA STEREOTYPÓW W KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ BIZNESOWEJ: STUDIUM PORÓWNAWCZE POLSKO-UKRAIŃSKIE 73 5.1. Aktualność tematu i cele badawcze 73 5.2. Opis układania kwestionariuszy dla badania autostereotypu i heterostereotypu. Wybór rodzajów pytań. Grupa docelowa 73 5.3. Heterostereotyp Ukraińca ze środowiska biznesowego w polskim środowisku biznesowym 76 5.4. Opis treści rozdziałów ankiety 76 5.5. Stereotypy w ocenach ukraińskich przedsiębiorców przez polskich respondentów. Studium porównawcze 78 5.6. Podsumowanie 107 ZAKOŃCZENIE 110 ZAŁĄCZNIKI 115 Załącznik 1. Dane statystyczno-demograficzne 115 Załącznik 2. Cechy osobowości przedstawicieli biznesu z Ukrainy 118 Załącznik 3. Komponent afektywny: odpowiedzi respondentów – kobiety 121 Załącznik 4. Komponent afektywny: odpowiedzi respondentów – mężczyźni 124 Załącznik 5. Komponent poznawczy: grupa I 127 Załącznik 6. Komponent poznawczy: grupa II 133 Załącznik 7. Komponent behawioralny: stanowisko „specjalista” 139 Załącznik 8. Komponent behawioralny: stanowisko wyższe od „specjalista” 145 Załącznik 9. Krzyżowanie dwóch zmiennych: stanowisko/wiek 151 Załącznik 10. Odpowiedzi otwarte 152 BIBLIOGRAFIA 161 SPIS RYSUNKÓW 173 SPIS TABEL 175 STEREOTYPES IN INTERNATIONAL BUSINESS COMMUNICATION (on a basis of Polish-Ukrainian business relations) (Summary) 177