StoryTalking
Storytelling to narzędzie znane i wykorzystywane przede wszystkim w marketingu, reklamie, sprzedaży i budowaniu marek organizacji czy produktów. Książka „StoryTalking. Narracyjna supermoc lidera” Mirosława Urbana ma na celu pokazanie, że storytelling można efektywnie (i efektownie) wykorzystać także w wystąpieniach publicznych, takich jak konferencje czy wykłady, w trakcie spotkań zespołów, rozmów menedżerów z pracownikami czy handlowców z klientami, podczas autoprezentacji lub rozmów networkingowych, jak i w trakcie prowadzenia warsztatów i szkoleń.
Korzyści, jakie płyną ze storytellingu? Począwszy od aktywacji uwagi, percepcji i pamięci, wzbudzenia zaangażowania emocjonalnego odbiorcy i dotarcia do jego głębszych pokładów emocjonalnych, na zmianach przekonań, postaw i zachowań kończąc.
Czym jest tytułowy StoryTalking?
- To świadome i celowe wykorzystanie różnorodnych narracji (nie tylko historii, lecz także anegdot, ciekawostek, case study, przypowieści itp.) podczas rozmowy czy wystąpienia.
- To wykorzystanie siły historii lub innych narracji, by zaprosić odbiorcę do przemyśleń, wyrażenia opinii wobec przesłania lub zachęcić do dyskusji na poruszany temat.
- To krótkie narracje z jasnym i zrozumiałym przesłaniem, a nie długa, nużąca opowieść, podczas której gubisz wątki i wnioski.
Z książki dowiesz się:
- Czym jest StorTalking i jako go wykorzystać w komunikacji?
- Jakie są cele narracji i jak je realizować?
- Jak skupić się na przesłaniu narracji i nie zapomnieć o niej?
- Skąd i jak pozyskiwać historie oraz inne narracje?
- Jak tworzyć własne archiwum narracji oraz jak kategoryzować poszczególne ?
- Jak wykorzystać rekwizyty, zdjęcia, memy, kreatywne zagadki czy zainteresowania i pasje do budowania narracji?
- Jakie są struktury narracyjne i jak z nich korzystać?
- Jak łączyć narracje z danymi merytorycznymi?
- Jak wykorzystać narracje w autoprezentacji?
- Jak wykorzystać narracje w przywództwie?
- Jak wykorzystać narracje w edukacji?
Książka została napisana dla wszystkich, którzy pracują z ludźmi, a ich praca polega na rozmowach, nawiązywaniu relacji, przekonywaniu, uczeniu, sprzedawaniu, inspirowaniu. To niezbędne źródło wiedzy dla menedżerów, kierowników, sprzedawców, trenerów, mówców, psychologów, coachów, konsultantów, działów HR.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-23401-0
- ISBN druku: 978-83-01-23299-3
- Liczba stron: 200
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Dla kogo jest ta książka? 9 Zaproszenie 11 01 Storytalking 23 Używanie narracji – problem czy szansa? 23 Storytalking! 25 Fundamenty i składowe storytalkingu 26 Narracja – główny składnik storytalkingu 32 Formy narracji (używane w książce) 36 Pozostałe formy narracji 40 02 Pierwszy filar storytalkingu. Miej na uwadze cele narracji 44 Cele narracji: poznawcze, afektywne, behawioralne 45 Cele poznawcze narracji 45 Cele afektywne 50 Cele behawioralne 57 03 Drugi filar storytalkingu. Pamiętaj o przesłaniu narracji 68 Narracja jako przekaźnik znaczenia 72 Od znaczenia do przesłania 73 Przesłanie narracji – puenta, morał, lekcja, wnioski 74 Przesłanie narracji – przykłady 76 04 Trzeci filar storytalkingu. Pozyskuj narracje w każdym miejscu i o każdej porze 83 Skąd i jak pozyskiwać historie? 84 Skąd i jak pozyskiwać pozostałe narracje? 99 05 Czwarty filar storytalkingu. Używaj różnorodnych narracji 101 Nie bój się korzystać z własnych pomysłów 102 Analiza potrzeb i obaw związanych z komunikowaniem narracji 104 Stwórz własne archiwum narracji 105 Przykłady kategoryzowania narracji 108 06 Piąty filar storytalkingu. Korzystaj ze schematów narracyjnych i twórz własne 122 Podstawy stosowania struktur narracyjnych 122 Krótkie struktury narracji 127 Dłuższe struktury narracji 138 Twórz własne struktury narracyjne 144 07 Szósty filar storytalkingu. Wzmacniaj przekaz narracyjny merytoryką oraz innymi pomysłami 149 Wzmacnianie narracji danymi merytorycznymi 149 Wzmacnianie narracji dodatkowymi pomysłami 152 08 Siódmy filar storytalkingu. Wykorzystuj storytalking w autoprezentacji 158 Znaczenie wartościowej autoprezentacji 159 Korzyści narracyjnej autoprezentacji 162 Przykłady narracji: priorytety, wyznaczanie celów 168 Przykłady narracji: mów, rozmawiaj, pytaj 170 Przykłady narracji: rzetelna ocena potencjału, rozwój talentu pracownika 171 Przykłady narracji: proaktywność, postawy względem drugiego człowieka, pracy, obowiązków 172 Przykłady narracji: błędy i porażki, uczenie się 173 Przykłady narracji: wartości firmy 175 09 Ósmy filar storytalkingu. Stosuj storytalking w przywództwie 178 Narracje a kompetencje menedżerskie 180 Przykłady narracji: prawda i szczerość 181 Przykłady narracji: współpraca, wzajemna pomoc i wsparcie 182 Przykłady narracji: dobra komunikacja 183 Przykłady narracji: postawa względem błędów i porażek 184 Przykłady narracji: proaktywność 187 Przykłady narracji: postawa względem rozwiązywania problemów 189 Przykłady narracji: zaangażowanie i motywacja 192 Przykłady narracji: wspieranie i rozwój pracowników 194 10 Dziewiąty filar storytalkingu. Wprowadzaj storytalking do edukacji 198 Narracje jako metoda wspierająca w edukacji 198 Przykłady narracji: zrozumiała komunikacja 199 Przykłady narracji: zarządzanie własną energią 204 Przykłady narracji: (nie)schematyczne myślenie 216 Przykłady narracji: zmiana 220 Na koniec 225 Podziękowania 227 Bibliografia 229