Strategia reklamowa
Spojrzenie Autorów - Karoliny Janiszewskiej i Jacka Kalla - na wykorzystanie reklamy w firmie jest odmienne od większości ujęć prezentowanych w polskojęzycznych pozycjach. Autorzy widzą reklamę z bardzo pragmatycznego punktu widzenia, jako narzędzie, które powinno być stosowane przez firmy, aby osiągnąć bardzo konkretne, wymierne cele biznesowe. Dlatego nie koncentrują się na aspektach kreacji reklam, ale na opracowaniu strategii reklamy i jej dopasowaniu do celów firmy.
Proponowane podejście, a także język, jakim książka została napisana, ułatwią Czytelnikowi (menedżerowi marki czy menedżerowi produktu lub pracownikowi agencji reklamowej) lepsze zrozumienie, na czym w istocie polega strategia reklamy, mimo, że nie została zapełniona analizami konkretnych czasów,
Książka Strategia reklamowa:
• wyjaśnia, jak zaplanować kampanię reklamową;
• przybliża sposoby określania adresatów, celów i treści reklamy;
• omawia, w jaki sposób ustalić zakres wykorzystania mediów w kampanii reklamowej i jakie to mają być media;
• prezentuje różnice kulturowe w komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
• przedstawia metody mierzenia skuteczności reklamy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2120-8
- ISBN druku: 978-83-208-1977-9
- Liczba stron: 151
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie Rozdział 1. Planowanie kampanii reklamowej (Karolina Janiszewska) Jak zaplanować kampanię reklamową? Co to jest strategia reklamowa? Gdzie jest miejsce marki? Dlaczego marka zajmuje akurat takie miejsce? Dokąd zmierzamy? Jak tam dotrzeć Czy zbliżamy się do celu? Metody ustalania budżetu reklamowego Brief — najważniejszy dokument dla agencji reklamowej Elementy briefu: prezentacja marki Elementy briefu: część reklamowa Brief kreatywny Jak powstaje reklama: proces twórczy Co to znaczy dobre rozwiązanie kreatywne? Techniki przyciągania uwagi odbiorcy w reklamie Typy apeli reklamowych Jak podbić serca i umysły odbiorców: techniki prezentacji przekazu reklamowego Humor Rekomendacja Fantazja Porównanie Fragment z życia Jak sprawdzić, czy pomysł kreatywny jest dobry: badania ex ante Pułapki realizacji kampanii Pomiar skuteczności kampanii reklamowej Rozdział 2. Adresaci, cele i treści reklamy (Jacek Kall) Cele behawioralne a cele biznesowe Źródła biznesu i odpowiadające im cele behawioralne Adresaci reklamy Model procesu zakupu oraz macierz KTO-GDZIE-KIEDY-JAK Cele komunikacyjne reklamy Potrzeba produktu Świadomość marki i jak się ją buduje Kreowanie i modyfikowanie postaw wobec marki: macierz Rossitera-Percy’ego Wpływ reklamy na zamiar zakupu marki Proces przetwarzania reklam Do kogo, po co i jak przemawiać? Rozdział 3. Planowanie mediów (Karolina Janiszewska) Jak zaplanować kampanię reklamową w mediach? Planowanie strategiczne Planowanie taktyczne Realizacja kampanii Podsumowanie kampanii Uwarunkowania strategii i media planu Nowe sposoby komunikacji w erze rozwoju technologii Advertainment Advertgame Portale społecznościowe Mobilne środki komunikacji Zamiast podsumowania: 11 złotych zasad planowania mediów Rozdział 4. Pomiar skuteczności reklamy (Jacek Kall) Skąd wiadomo, że reklama wpłynęła na wyniki ekonomiczne? Badanie procesu przetwarzania reklamy oraz jej wpływu na potrzebę produktu i zamiar zakupu marki Badanie wpływu reklamy na świadomość marki Badanie wpływu reklamy na postawę wobec marki Badania przed kampanią i po kampanii oraz badania ciągłe Badać, badać i jeszcze raz badać Zamiast zakończenia Słownik użytecznych terminów Wybrane pozycje bibliograficzne