Strategie i praktyki sprawnego działania
Od pierwszego wydania książki radykalnej nowelizacji została poddana norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część podręcznika. Dlatego też konieczne było uaktualnienie publikacji tak, aby nadal stanowiła ona praktyczne i aktualne źródło wiedzy zarówno dla studentów, jak i praktyków.
W nowym wydaniu zaprezentowano metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony z uwzględnieniem norm obowiązujących od września 2018 roku. Celem publikacji jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Autor prezentuje wiele rozmaitych metod, technik, procesów i dobrych praktyk, które umiejętnie zastosowane, pomogą osiągnąć cel. Obszerna publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę biznesową i nowoczesne trendy w zarządzaniu produkcją.
Wśród omówionych przez autora metod zarządzania znalazły się m.in.:
-
TQM – wychodząc od zasad Deminga, autor prezentuje strategię, która prowadzi do powszechnego zaangażowania; kluczowe jest również postrzeganie procesu z punktu widzenia klienta.
-
Kaizen – strategia, która umożliwia poprawę sprawności działań przy każdej okazji. Autor zwraca uwagę na doskonalenie małymi krokami oraz korzyści wynikające z wynagradzania aktywności.
-
Lean Manufacturing – strategia doskonale sprawdzająca się w procesach usługowych i biurowych; Lean umożliwia racjonalizację działań i dostosowanie funkcjonowania firmy do jej otoczenia.
-
Six Sigma – strategia pozwalająca uzyskać doskonałość prowadzonych w przedsiębiorstwie procesów. Autor pokazuje, w jaki sposób, wykorzystując m.in. metodykę DMAIC, stworzyć środowisko pracy, w którym jakość będzie odgrywać najważniejszą rolę.
-
TOC – strategia, która pozwala na skuteczne zarządzanie ograniczeniami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób zidentyfikować ograniczenia i przeszkody, które uniemożliwią dalszy rozwój procesów.
Oprócz wymienionych strategii autor zwraca również uwagę na istotne elementy działalności każdego przedsiębiorstwa, takie jak budowanie zaufania czy tożsamość przedsiębiorstwa (cele i wartości). Kluczowym elementem struktury są tu oczywiście pracownicy – zarówno ci szeregowi, jak i osoby zarządzające. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swoich rozważaniach na przykładach zaczerpniętych z polskich przedsiębiorstw, co zwiększa praktyczny charakter publikacji.
Książka przedstawiając najważniejsze koncepcje sprawnego działania, w tym Lean Manufacturing, Kaizen i Six Sigma, wraz z właściwymi im zasadami, metodami i narzędziami, daje Czytelnikowi wskazówki do projektowania, utrzymywania i doskonalenia produktów i procesów pozwalających wytwarzać i dostarczać tylko dobre produkty, dobre za pierwszym razem.
Prof. Józef Gawlik,
Politechnika Krakowska
Autor nie koncentruje się na jednej branży, lecz pomaga Czytelnikowi w twórczym myśleniu i doborze zasad oraz metod postępowania. Opisane praktyki są bogato ilustrowane studiami przypadku. Ponadto zwraca uwagę pasja pisarska Autora, dzięki czemu książkę o trudnej i obszernej tematyce czyta się jednym tchem.
Prof. Bożena Skołuda,
Politechnika Śląska
Publikacja nie ogranicza się do rozważań teoretycznych i do udzielania dobrych rad, lecz zawiera liczne przykłady zastosowania omawianych w niej strategii i praktyk sprawnego działania w konkretnych sytuacjach. Atutem książki jest przedstawienie doświadczeń, jakie mają w tym zakresie polskie przedsiębiorstwa.
Maricin Bilik,
wiceprezes zarządu AMICA Wronki SA
Strony 48-49.pdf(pdf)
135 KB
Strony 110-111.pdf(pdf)
87 KB
Strony 424-425.pdf(pdf)
93 KB
Przeczytaj fragment
Strony 48-49.pdf(pdf)
135 KB
Strony 110-111.pdf(pdf)
87 KB
Strony 424-425.pdf(pdf)
93 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej