Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
Nagrody szkolne do - 38%
MENU

Zarządzanie i inżynieria jakości(Twarda)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie i inżynieria jakości

Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”.

W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji.

Poza wiadomościami podstawowymi, dotyczącymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością, autor przedstawia również takie problemy, jak:

  • ocena jakości,
  • koncepcje, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością,
  • zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania jakością,
  • koszty jakości.

Ogromną wartość publikacji stanowią nowe rysunki, tabele, przykłady i zadania.

Książka kierowana do studentów kierunków studiów technicznych, ekonomicznych i o zarządzaniu. Jest ona również znakomitym poradnikiem dla praktyków. Czytelnicy z pewnością docenią w książce to, że w przystępny sposób, poprzez ilustrowanie rozważań teoretycznych  przykładami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narzędzia inżynierii jakości oraz zarządzania jakością.  Daje wskazówki jak rozwiązywać problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu.

Książka „Zarządzanie i inżyniera jakości” pozwala spojrzeć na współczesne problemy sterowania jakości nie tylko w dużych przedsiębiorstwach, ale także w małych i średnich podmiotach gospodarczych. Zagadnienia dotyczące obowiązujących dokumentów normalizujących ISO z grupy norm 9001 zostały zawarte w dziewięciu rozdziałach, w czterech częściach (…). Poszczególne rozdziały zawierają podstawowe zagadnienia dotyczące oceny jakości (część I), stosowane zasady i praktyki inżynierii jakości (część II), podstawy i sposoby zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem TQM i SIX Sigma (część III) oraz omówienie najważniejszych narządzi oraz metod wspomagających sterowaniem jakością wyrobów i usług, które mogą zapewnić optymalizację kosztów uwzględniającą minimalizację nakładów materiałowych i wykorzystanej energii w procesach produkcyjnych (część IV). Jest to bardzo ważny element we współczesnej cywilizacji w kontekście zapewnienia ekologicznych wymogów. Książka jest unikatowym, kompleksowym opracowaniem (…). Materiał publikacji reprezentuje ogromną wiedzą teoretyczną i praktyczną autora książki, prof. dr. hab. inż. Adama Hamrola, który należy do niekwestionowanych liderów w obszarze inżynierii jakości w wymiarze nie tylko krajowym ale i międzynarodowym (…). Publikacja jest przydatna dla kadry inżynieryjnej wszystkich podmiotów gospodarczych, a także dla studentów i techników zdobywających wykształcenie w mechanice i budowie maszyn oraz inżynierii produkcji w zakresie zarządzania.
Prof. dr hab. inż. Stanisław Adamczak, Politechnika Świętokrzyska
Książka nawiązuje do wcześniejszych publikacji Autora, a zarazem jest publikacją całkowicie nową, prezentującą oryginalne, autorskie i wszechstronne ujęcie aspektów technicznych (inżynierskich), organizacyjnych, ekonomicznych i menadżerskich jakości. (…) Stanowi ona wynik wieloletnich doświadczeń Autora jako wykładowcy akademickiego, konsultanta oraz praktyka. Prof. Adam Hamrol, znany specjalista z dziedziny inżynierii produkcji, opracował publikację o starannie przemyślanej strukturze i właściwie dobranych przykładach. Książka prezentuje w wyczerpujący, a zarazem w przystępny sposób współczesny stan wiedzy (nauki) i praktyki na temat inżynierii i zarządzania jakością. (…) Składa się z 4 zasadniczych części. Część pierwsza prezentuje różne sposoby postrzegania jakości i wynikające stąd różne definicje, a także postawy metodologiczne do jakości. W części drugiej omawiane są zagadnienia inżynierii jakości (aspekty techniczne jakości) w różnych fazach cyklu życia wyrobu, w tym w projektowaniu wyrobów i procesów wytwarzania, w produkcji oraz w dystrybucji i eksploatacji (użytkowaniu) wyrobów. Część trzecia poświęcona została zarządzaniu jakością. Omówione są w niej zasady i strategie zarządzania jakością oraz standardowe, zintegrowane systemy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. Część czwarta poświęcona jest instrumentarium inżynierii i zarządzania jakością. Znaleźć w niej można prezentację metod „miękkich” stosowanych w zarządzaniu jakością, metody stosowane w projakościowym planowaniu i projektowaniu wyrobów i procesów, a w końcu narzędzia i metody statystyczne kontroli i sterowania jakością w produkcji. Integralną część książki stanowią załączniki zawierające kompendium wiedzy na temat statystyki, przykład projektu six sigma, podstawowe tablice statystyczne użyteczne w kontroli i sterowaniu jakością, a także słowniczek wybranych terminów, jak również zestaw zadań do każdego rozdziału do samodzielnego rozwiązania przez czytelnika. Kompleksowe ujęcie zagadnień jakości, łączące podejście inżynierskie i menadżerskie, pozwala traktować książkę jako dobry podręcznik dla studentów, a także jako poradnik dla praktyków. Może być ona rekomendowana w szczególności studentom kierunków technicznych, w tym zwłaszcza Inżynieria produkcji oraz Mechanika i budowa maszyn, a także kierunków ekonomicznych, szczególnie Zarządzanie oraz Towaroznawstwo.
Prof. dr hab. inż. Krzysztof Santarek, Politechnika Warszawska
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Adam Hamrol

Profesor zwyczajny doktor habilitowany inżynier; od 2005 roku Rektor Politechniki Poznańskiej, w latach 1999-2005 Dziekan Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania Politechniki Poznańskiej; uznany w kraju i za granicą autorytet w zakresie inżynierii jakości i zarządzania jakością; stypendysta Fundacji Alexandra von Humboldta (staże naukowe i dydaktyczne w Niemczech, Anglii, Irlandii i Włoszech), autor podręczników i ponad 150 publikacji naukowych w czasopismach krajowych i zagranicznych.

Posiada wieloletnią praktykę w przedsiębiorstwach. Pracował w firmach doradczych i brał udział w największych projektach.

    Polecamy

    Inne autora

    Inni Klienci oglądali również

    Zarządzanie finansami wobec wyzwań XXI wieku Tom 5

    Koniec pierwszej dekady XXI w. mija pod znakiem głębokiego i niespodziewanego kryzysu finansowego oraz poważnego spowolnienia światowej gospodarki. Wydarzenia te dowiodły, że współczesna gospodarka posiada swoje niedoskonałości, a nowoczesne met...
    48,00 zł

    Zarządzanie pracownikami klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych

    W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing. Praca jest przewodnikiem, jakim mogą posługiwać się pracownicy...

    Nowoczesne zarządzanie projektami

    Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce światowej sprawia, że coraz częściej swoją organizację pracy nastawiają one na realizację złożonych (a często unikatowych) przedsięwzięć, czyli projektów. Dlateg...

    Zarządzanie zasobami ludzkimi

    Podręcznik akademicki, zawierający pełny zakres wiedzy związanej z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Omawiane problemy przedstawione są na tle makrootoczenia, z uwzględnieniem nowoczesnych koncepcji i specyfiki małych, średnich i dużych firm.Op...

    W kierunku poprawy jakości zeznań świadków

    Malwina Szpitalak napisała niesłychanie ważną i potrzebną książkę. Przy obecnym rozkwicie techniki kryminalistycznej zeznania świadka naocznego pozostają wciąż bardzo ważnym źródłem informacji dla aparatu wymiaru sprawiedliwości. Wiadomo też, że...

    Słownik biznesu Media Reklama Marketing Zarządzanie polsko-rosyjski rosyjsko-polski

    Zestaw 3 słowników:Rosyjsko-polski słownik biznesu. Media Reklama Marketing Zarządzanie zawiera 35 000 haseł i związków frazeologicznych z zakresu ekonomii, marketingu, mass mediów, reklamy, zarządzania. Zmiana systemu ...

    Zarządzanie ryzykiem w małym banku

    „Zarządzanie ryzykiem w małym banku" to kontynuacja wcześniejszej książki „Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce". Pokazuje genezę nowoczesnych regulacji nadzorczych od Bazylei I do Bazylei III i CRD IV, od próby poprawi...

    Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi Studium systemu

    Przedmiotem studium są: całość Strategicznego Zarządzania Zasobami Ludzkimi (SZZL) w dowolnych systemach z udziałem ludzi, zwłaszcza w przedsiębiorstwach; najwyższy poziom struktury wewnętrznej SZZL; jego rola w otoczeniu. Książka jest próbą syntezy wi...
    Wkrótce
    w sprzedaży

    Zarządzanie milenialsami

    Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie sta...

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!