System Prawa Karnego Procesowego. Tom V. Sądy i inne organy postępowania karnego
"Przekazywany do rąk Czytelników tom V Systemu Prawa Karnego Procesowego dotyczy sądów i innych organów postępowania karnego. Nazwa sąd jest używana w znaczeniu procesowym, obejmującym skład orzekający bądź sędziego orzekającego jednoosobowo, lub w znaczeniu instytucjonalnym, odnoszącym się do jednostki organizacyjnej w systemie sądownictwa (np. sąd rejonowy, Sąd Najwyższy). W tym rozumieniu Sąd Najwyższy, sądy powszechne, sądy administracyjne oraz sądy wojskowe sprawują wymiar sprawiedliwości w Rzeczypospolitej Polskiej (art. 175 ust. 1 Konstytucji RP). Z cytowanego przepisu można wyprowadzić określenie sądów jako państwowych organów wymiaru sprawiedliwości. Nie wystarczy zatem, aby sąd rozstrzygał sprawy na podstawie przepisów prawa stanowionego lub sankcjonowanego przez państwo i realizował zadania państwa. Państwo ma bowiem także obowiązek tworzyć sądy i powoływać sędziów".
Ze wstępu
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9366-9
- ISBN druku: 978-83-264-8275-5
- EAN: 9788326493669
- Liczba stron: 1172
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 15 Wykaz podstawowej literatury podawanej wyłącznie w zapisie skróconym | str. 23 Wprowadzenie | str. 33 ROZDZIAŁ 1. Polskie sądownictwo powszechne w latach 1917-1988 | str. 43 1.1. Uwagi wprowadzające | str. 48 1.2. Sądy polskie u progu odzyskania niepodległości (1917-1918) | str. 51 1.3. Sądownictwo powszechne w Polsce międzywojennej (1918-1939) | str. 59 1.3.1. Od odzyskania niepodległości do unifikacji sądownictwa (1918-1928) | str. 59 1.3.1.1. Przejmowanie wymiaru sprawiedliwości przez władze polskie | str. 60 1.3.1.2. Podstawy organizacji i działania sądownictwa powszechnego w okresie budowy Państwa Polskiego | str. 65 1.3.1.3. Ustrój sądownictwa powszechnego | str. 68 1.3.1.3.1. Sądownictwo powszechne w byłym zaborze rosyjskim | str. 71 1.3.1.3.2. Sądownictwo powszechne w byłym zaborze austriackim | str. 78 1.3.1.3.3. Sądownictwo powszechne w byłym zaborze pruskim | str. 82 1.3.2. Od unifikacji sądownictwa do wybuchu II wojny światowej (1929-1939) | str. 86 1.4. Sądownictwo powszechne w okresie okupacji (1939-1944) | str. 103 1.5. Sądownictwo powszechne w pierwszych latach Polski Ludowej (22 lipca 1944 r. - 30 czerwca 1949 r.) | str. 110 1.6. Sądownictwo powszechne od reformy sądowej 1949/1950 r. do uchwalenia ustawy o Sądzie Najwyższym w 1962 r. | str. 122 1.7. Sądy powszechne w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej po 1962 r. | str. 140 ROZDZIAŁ 2. Ustrój i struktura sądów powszechnych | str. 155 2.1. Konstytucyjne zasady wymiaru sprawiedliwości | str. 163 2.1.1. Uwagi ogólne | str. 163 2.1.2. Znaczenie wymiaru sprawiedliwości | str. 164 2.1.3. Klasyfikacje konstytucyjnych zasad wymiaru sprawiedliwości | str. 168 2.1.4. Konstytucyjne zasady wymiaru sprawiedliwości | str. 169 2.1.4.1. Zasada demokratycznego państwa prawnego | str. 169 2.1.4.2. Zasada podziału władzy | str. 171 2.1.4.3. Zasada sądowego wymiaru sprawiedliwości | str. 174 2.1.4.4. Zasada niezależności sądownictwa | str. 176 2.1.4.5. Zasada niezawisłości sędziów | str. 178 2.1.4.6. Zasada instancyjności | str. 182 2.1.4.7. Zasada prawa do sądu | str. 184 2.1.4.8. Zasada udziału obywateli w sprawowaniu wymiaru sprawiedliwości | str. 186 2.2. Pojęcie sądu i rodzaje sądów | str. 188 2.2.1. Pojęcie sądu | str. 188 2.2.1.1. "Sąd" w orzecznictwie międzynarodowym | str. 193 2.2.1.2. "Sąd" w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego | str. 197 2.2.1.3. Podstawowe elementy definicji sądu | str. 199 2.2.2. Rodzaje sądów | str. 207 2.2.2.1. Uwagi ogólne | str. 207 2.2.2.2. Sądy powszechne | str. 209 2.2.2.3. Sądy szczególne | str. 210 2.3.Tworzenie i znoszenie sądów powszechnych | str. 212 2.4.Ustrój sądów powszechnych | str. 231 2.5.Struktura sądów powszechnych i ich wewnętrzna organizacja | str. 235 2.5.1.Sądy rejonowe | str. 235 2.5.2. Sądy okręgowe | str. 239 2.5.3. Sądy apelacyjne | str. 243 2.6. Organy sądów powszechnych | str. 244 2.6.1. Uwagi ogólne | str. 244 2.6.2. Prezes sądu | str. 245 2.6.3. Kolegium sądu | str. 246 2.6.4. Dyrektor sądu | str. 248 2.7. Samorząd sędziowski | str. 249 2.8. Sędziowie sądów powszechnych | str. 252 2.8.1. Uwagi ogólne | str. 252 2.8.2. Sędziowie zawodowi | str. 253 2.8.3. Ławnicy | str. 259 2.9. Referendarz sądowy | str. 261 2.10. Nadzór nad sądami powszechnymi | str. 269 2.10.1. Uwagi ogólne | str. 269 2.10.2. Nadzór judykacyjny | str. 270 2.10.3. "Nadzór administracyjny" | str. 272 ROZDZIAŁ 3. Właściwość sądów powszechnych w sprawach karnych | str. 281 3.1. Właściwość sądu jako gwarancja konstytucyjnej zasady prawa do sądu | str. 287 3.2. Pojęcie właściwości sądu | str. 293 3.3. Rodzaje właściwości sądów powszechnych | str. 296 3.3.1. Uwagi ogólne | str. 296 3.3.2. Właściwość ogólna sądów powszechnych | str. 302 3.3.2.1. Właściwość rzeczowa sądów powszechnych | str. 302 3.3.2.1.1. Właściwość rzeczowa sądu rejonowego | str. 305 3.3.2.1.2. Właściwość rzeczowa "stała" sądu okręgowego | str. 318 3.3.2.1.3. Właściwość rzeczowa "ruchoma" sądu okręgowego | str. 343 3.3.2.2. Właściwość miejscowa sądów powszechnych | str. 355 3.3.2.3. Właściwość funkcjonalna sądów powszechnych | str. 366 3.3.2.3.1. Uwagi ogólne | str. 366 3.3.2.3.2. Właściwość funkcjonalna sądu rejonowego | str. 368 3.3.2.3.3. Właściwość funkcjonalna sądu okręgowego | str. 379 3.3.2.3.4. Właściwość funkcjonalna sądu apelacyjnego | str. 389 3.3.3. Właściwość szczególna sądów powszechnych | str. 396 3.3.3.1. Właściwość z łączności spraw | str. 396 3.3.3.1.1. Uwagi ogólne | str. 396 3.3.3.1.2. Łączność podmiotowa | str. 398 3.3.3.1.3. Łączność przedmiotowa | str. 403 3.3.3.1.4. Łączność podmiotowo-przedmiotowa (mieszana) | str. 413 3.3.3.2. Właściwość z przekazania sprawy | str. 416 3.3.3.2.1. Właściwość z przekazania sprawy ze względu na ekonomikę procesu | str. 416 3.3.3.2.2. Właściwość z przekazania sprawy ze względu na dobro wymiaru sprawiedliwości | str. 432 3.3.3.2.3. Właściwość z przekazania sprawy ze względu na wyłączenie wszystkich sędziów danego sądu od rozpoznania określonej sprawy | str. 451 3.3.3.2.4. Właściwość z przekazania sprawy innemu sądowi równorzędnemu, na wniosek sądu miejscowo właściwego, ze względu na upływający termin przedawnienia karalności przestępstwa 456 3.4.Badanie i orzekanie w przedmiocie właściwości sądów powszechnych | str. 459 3.5. Spory kompetencyjne o właściwość sądów powszechnych | str. 473 3.5.1. Spory kompetencyjne o właściwość między sądami powszechnymi | str. 473 3.5.1.1. Pojęcie sporu kompetencyjnego o właściwość sądu | str. 473 3.5.1.2. Rodzaje sporów | str. 475 3.5.1.2.1. Uwagi ogólne | str. 475 3.5.1.2.2. Spór pozytywny | str. 476 3.5.1.2.3. Spór negatywny | str. 477 3.5.2. Wszczęcie sporu kompetencyjnego o właściwość sądu | str. 478 3.5.3. Rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego o właściwość sądu | str. 482 3.6. Spór kompetencyjny o właściwość między sądami powszechnymi a wojskowymi | str. 486 ROZDZIAŁ 4. Składy orzekające sądu karnego | str. 491 4.1. Zróżnicowanie składu orzekającego | str. 492 4.1.1. Kierunki zróżnicowania składu orzekającego | str. 492 4.1.2. Powody różnicowania składów | str. 493 4.2. Składy orzekające sądu w okresie poprzedzającym wejście w życie aktualnie obowiązującego Kodeksu postępowania karnego | str. 498 4.3. Składy orzekające sądu po wejściu w życie aktualnie obowiązującego Kodeksu postępowania karnego | str. 503 4.3.1. Składy orzekające sądu na rozprawie głównej | str. 503 4.3.2. Składy orzekające sądu na posiedzeniu | str. 507 4.3.3. Składy orzekające sądu w przedmiocie warunkowego umorzenia postępowania, zastosowania środków zabezpieczających, wyroku łącznego, odszkodowania za niesłuszne skazanie lub niesłuszne zastosowanie środków przymusu | str. 509 4.3.4. Składy orzekające sądu w postępowaniu przed sądami wojskowymi, w sprawach o przestępstwa skarbowe i wykroczenia skarbowe, w sprawach o wykroczenia oraz przeciwko podmiotowi zbiorowemu. Skład Trybunału Stanu | str. 512 4.3.5. Podsumowanie | str. 515 4.4. Zasady kompozycji składu orzekającego w konkretnej sprawie | str. 515 4.4.1. Osoby uprawnione do orzekania 515 4.4.2. Tworzenie składu orzekającego | str. 517 4.4.3. Następstwa wadliwości składu | str. 518 ROZDZIAŁ 5. Wyłączenie sędziego | str. 520 5.1. Wyłączenie sędziego z mocy prawa (iudex inhabilis) | str. 522 5.1.1. Uwagi ogólne | str. 522 5.1.2. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli sprawa bezpośrednio go dotyczy (art. 40 § 1 pkt 1 k.p.k.) | str. 528 5.1.3. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli jest on małżonkiem strony lub pokrzywdzonego bądź ich obrońcy, pełnomocnika lub przedstawiciela ustawowego albo pozostaje we wspólnym pożyciu z jedną z tych osób (art. 40 § 1 pkt 2 k.p.k.) | str. 531 5.1.4. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli istnieją więzy pokrewieństwa lub powinowactwa między sędzią a stronami postępowania, pokrzywdzonym, ich obrońcą, pełnomocnikiem lub przedstawicielem ustawowym (art. 40 § 1 pkt 3 k.p.k.) | str. 535 5.1.5. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli był on świadkiem czynu, o który sprawa się toczy, albo w tej samej sprawie był przesłuchany w charakterze świadka lub występował jako biegły (art. 40 § 1 pkt 4 k.p.k.) | str. 536 5.1.6. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli brał udział w sprawie w charakterze prokuratora, obrońcy, pełnomocnika, przedstawiciela ustawowego strony, albo prowadzącego postępowanie przygotowawcze (art. 40 § 1 pkt 5 k.p.k.) | str. 540 5.1.7. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli brał udział w wydaniu zaskarżonego orzeczenia lub wydał zaskarżone zarządzenie (art. 40 § 1 pkt 6 k.p.k.) | str. 542 5.1.8. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli brał udział w wydaniu orzeczenia, które zostało uchylone (art. 40 § 1 pkt 7 k.p.k.) | str. 545 5.1.9. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli brał udział w wydaniu postanowienia o zastosowaniu tymczasowego aresztowania (art. 40 § 1 pkt 8 k.p.k.) | str. 550 5.1.10. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli brał udział w wydaniu orzeczenia, co do którego wniesiono sprzeciw (art. 40 § 1 pkt 9 k.p.k.) | str. 553 5.1.11. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli prowadził mediację (art. 40 § 1 pkt 10 k.p.k.) | str. 554 5.1.12. Wyłączenie sędziego z mocy prawa, jeżeli brał udział w wydaniu orzeczenia objętego wnioskiem o wznowienie lub zaskarżonego w trybie kasacji (art. 40 § 3 k.p.k.) | str. 556 5.1.13. Podsumowanie | str. 559 5.2. Wyłączenie sędziego na wniosek (iudex suspectus) | str. 560 5.3. Tryb wyłączenia sędziego | str. 574 5.3.1. Uwagi ogólne | str. 574 5.3.2. Wyłączenie sędziego na jego wniosek | str. 576 5.3.3. Wyłączenie sędziego z urzędu | str. 577 5.3.4. Wyłączenie sędziego na wniosek strony | str. 580 ROZDZIAŁ 6. Sądy wojskowe | str. 586 6.1. Sądownictwo wojskowe - rys historyczny | str. 590 6.1.1. Uwagi ogólne | str. 590 6.1.2. Organizacja sądownictwa wojskowego w Polsce międzywojennej | str. 591 6.1.3. Organizacja sądownictwa w okresie II wojny światowej | str. 609 6.1.4. Sądownictwo wojskowe w Polsce Ludowej | str. 610 6.1.5. Sądownictwo wojskowe w latach 1970-1997 | str. 619 6.2. Sądownictwo wojskowe - poszukiwanie rozwiązań | str. 628 6.3. Ustrój i struktura sądów wojskowych | str. 633 6.3.1. Uwagi ogólne | str. 633 6.3.2. Struktura sądów wojskowych | str. 635 6.3.3. Organy sądów wojskowych | str. 638 6.3.3.1. Uwagi ogólne | str. 638 6.3.3.2. Prezes sądu wojskowego | str. 638 6.3.3.3. Kolegium sądu wojskowego | str. 639 6.3.4. Sędziowie sądów wojskowych | str. 640 6.3.5. Samorząd sędziowski | str. 644 6.3.6. Ławnicy w sądach wojskowych | str. 645 6.3.7. Nadzór nad sądami wojskowymi | str. 647 6.4. Podsądność sądom wojskowym | str. 650 6.4.1. Kryteria podsądności | str. 650 6.4.1.1. Kryterium podmiotowe | str. 650 6.4.1.2. Kryterium przedmiotowe | str. 653 6.4.2. Ograniczenie podsądności | str. 654 6.4.3. Rozszerzenie podsądności | str. 655 6.4.4. Spory kompetencyjne | str. 656 6.5. Właściwość sądów wojskowych | str. 657 6.5.1. Uwagi ogólne | str. 657 6.5.2. Właściwość rzeczowa | str. 658 6.5.2.1. Właściwość rzeczowa wojskowego sądu garnizonowego | str. 658 6.5.2.2. Właściwość rzeczowa wojskowego sądu okręgowego | str. 658 6.5.3. Właściwość funkcjonalna | str. 660 6.5.3.1. Właściwość funkcjonalna wojskowego sądu garnizonowego | str. 660 6.5.3.2. Właściwość funkcjonalna wojskowego sądu okręgowego | str. 660 6.5.3.3. Właściwość funkcjonalna Sądu Najwyższego - Izba Wojskowa | str. 663 6.5.4. Właściwość miejscowa | str. 664 6.6. Składy orzekające sądów wojskowych | str. 665 6.7. Podsumowanie | str. 667 ROZDZIAŁ 7. Sąd Najwyższy | str. 670 7.1. Uwagi wstępne | str. 673 7.2. Sąd Najwyższy w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej po 1962 r. | str. 674 7.2.1. Pozycja ustrojowa Sądu Najwyższego | str. 674 7.2.2. Zasady obsady i organizacja Sądu Najwyższego | str. 675 7.2.3. Nadzór judykacyjny Sądu Najwyższego | str. 681 7.2.3.1. Środki nadzoru instancyjnego | str. 682 7.2.3.2. Środki nadzoru pozainstancyjnego | str. 682 7.2.4. Tryb działania Sądu Najwyższego | str. 686 7.3. Sąd Najwyższy w Rzeczypospolitej Polskiej | str. 691 7.3.1. Zmiany ustrojowe | str. 691 7.3.2. Pozycja prawna Sądu Najwyższego | str. 695 7.3.2.1. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a Trybunałem Stanu | str. 695 7.3.2.2. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a Trybunałem Konstytucyjnym | str. 697 7.3.2.3. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a Krajową Radą Sądownictwa | str. 701 7.3.2.4. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a Prezydentem RP | str. 706 7.3.2.5. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a Radą Ministrów | str. 708 7.3.2.6. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a Rzecznikiem Praw Obywatelskich oraz Rzecznikiem Praw Dziecka | str. 710 7.3.2.7. Relacja pomiędzy Sądem Najwyższym a prokuraturą | str. 711 7.4. Organizacja Sądu Najwyższego w Rzeczypospolitej Polskiej | str. 714 7.5. Funkcje Sądu Najwyższego w Rzeczypospolitej Polskiej | str. 722 ROZDZIAŁ 8. Prokurator jako organ postępowania karnego | str. 726 8.1. Geneza i kształtowanie się prokuratury | str. 732 8.1.1. Geneza prokuratury | str. 732 8.1.2. Kształtowanie się prokuratury | str. 733 8.2. Geneza i kształtowanie się prokuratury w Polsce | str. 737 8.2.1. Geneza prokuratury w Polsce | str. 737 8.2.2. Prokuratura w Królestwie Polskim | str. 738 8.2.3. Prokuratura w Księstwie Warszawskim | str. 741 8.2.4. Prokuratura w Królestwie Kongresowym | str. 743 8.2.5. Prokuratura w okresie porozbiorowym | str. 745 8.2.6. Prokuratura w latach 1928-1944 | str. 751 8.2.7. Prokuratura w latach 1944-1950 | str. 765 8.2.8. Prokuratura w latach 1950-1967 | str. 773 8.2.9. Prokuratura w latach 1967-1985 | str. 778 8.2.10. Prokuratura w latach 1985-1990 | str. 785 8.2.11. Prokuratura w latach 1990-2010 | str. 789 8.2.12. Prokuratura po 2010 r. | str. 796 8.3. Zasady organizacyjne prokuratury | str. 805 8.3.1. Zasada jednolitości | str. 805 8.3.1.1. Właściwość rzeczowa | str. 809 8.3.1.2. Właściwość miejscowa | str. 811 8.3.2. Zasada centralizmu | str. 814 8.3.3. Zasada jednoosobowego kierownictwa | str. 814 8.3.4. Zasada hierarchicznego podporządkowania | str. 815 8.3.5. Zasada niezależności | str. 818 8.4. Zasady działania prokuratury | str. 828 8.4.1. Zasada substytucji | str. 828 8.4.2. Zasada dewolucji | str. 830 8.4.3. Zasada indyferencji | str. 830 8.5. Role prokuratora jako organu procesowego | str. 831 8.6. Wyłączenie prokuratora | str. 840 8.6.1. Wyłączenie prokuratora z mocy prawa | str. 841 8.6.2. Wyłączenie prokuratora na mocy orzeczenia | str. 842 8.6.3. Postępowanie w przedmiocie wyłączenia prokuratora | str. 846 8.6.3.1. Organy uprawnione do orzekania o wyłączeniu prokuratora | str. 846 8.6.3.2. Postępowanie w przedmiocie wyłączenia prokuratora z mocy prawa | str. 848 8.6.3.3. Postępowanie w przedmiocie wyłączenia na mocy orzeczenia prokuratora | str. 849 8.6.3.4. Postępowanie w przedmiocie wyłączenia na żądanie prokuratora | str. 850 8.6.3.5. Postępowanie w przedmiocie wyłączenia z urzędu | str. 851 8.6.3.6. Postępowanie w przedmiocie wyłączenia na wniosek | str. 851 8.6.3.7. Skutki w zakresie czynności dokonanej przez prokuratora podlegającego wyłączeniu | str. 852 8.7. Strój urzędowy prokuratora | str. 853 8.8. Prokuratura wojskowa | str. 856 ROZDZIAŁ 9. Policja jako organ postępowania karnego | str. 873 9.1. Uwagi ogólne | str. 884 9.2. Rozwój historyczny służb policyjnych na ziemiach polskich | str. 887 9.3. Pozycja ustrojowa Policji w systemie organów władzy publicznej | str. 904 9.4. Prowadzenie przez Policję czynności dochodzeniowo-śledczych | str. 917 9.5. Prowadzenie przez Policję czynności operacyjno-rozpoznawczych | str. 931 9.6. Prowadzenie przez Policję czynności administracyjno-porządkowych | str. 964 9.7. Uprawnienia indywidualne funkcjonariuszy Policji | str. 964 9.8. Perspektywy rozwoju służb policyjnych | str. 974 ROZDZIAŁ 10. Inne organy ścigania w postępowaniu karnym | str. 975 10.1. Zagadnienia ogólne | str. 985 10.2. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencja Wywiadu | str. 994 10.2.1. Geneza i rozwoj służb kontrwywiadu cywilnego na ziemiach polskich | str. 994 10.2.2. Pozycja ustrojowa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego | str. 1003 10.2.3. Zadania funkcjonariuszy ABW i formy ich realizacji | str. 1005 10.2.4. Uprawnienia indywidualne funkcjonariuszy ABW | str. 1012 10.2.5. Perspektywy rozwoju ABW | str. 1014 10.3. Centralne Biuro Antykorupcyjne | str. 1015 10.3.1. Geneza i pozycja ustrojowa Centralnego Biura Antykorupcyjnego | str. 1015 10.3.2. Zadania i formy ich realizacji przez funkcjonariuszy CBA | str. 1019 10.3.3. Indywidualne uprawnienia funkcjonariuszy CBA | str. 1025 10.4. Żandarmeria Wojskowa | str. 1026 10.4.1. Geneza i rozwój historyczny organów wojskowych służb policyjnych | str. 1026 10.4.2. Pozycja ustrojowa i zadania Żandarmerii Wojskowej | str. 1030 10.4.3. Formy wykonywania zadań przez funkcjonariuszy Żandarmerii Wojskowej | str. 1033 10.4.4. Uprawnienia indywidualne funkcjonariuszy Żandarmerii Wojskowej | str. 1043 10.5. Straż Graniczna | str. 1045 10.5.1. Geneza i rozwój formacji granicznych w Polsce | str. 1045 10.5.2. Pozycja ustrojowa i zakres zadań Straży Granicznej | str. 1049 10.5.3. Formy wykonywania zadań przez funkcjonariuszy Straży Granicznej | str. 1051 10.5.4. Uprawnienia indywidualne funkcjonariuszy Straży Granicznej | str. 1058 10.6. Organy Inspekcji Handlowej | str. 1060 10.7. Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej | str. 1066 10.8. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej | str. 1070 10.9. Straż Leśna | str. 1077 10.10. Państwowa Straż Łowiecka | str. 1091 10.11. Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i gminne komisje rozwiązywania problemów alkoholowych | str. 1106 10.12. Problem wyłączenia funkcjonariuszy organów ścigania 1110 10.13. Perspektywy udziału organów ścigania po nowelizacji 1112 ROZDZIAŁ 11. Finansowe organy postępowania przygotowawczego | str. 1114 11.1. Krótki rys historyczny | str. 1115 11.1.1. Okres międzywojenny | str. 1115 11.1.2. Okres powojenny | str. 1121 11.2. Charakter prawnoustrojowy finansowych organów postępowania przygotowawczego | str. 1125 11.2.1. Uwagi ogólne | str. 1125 11.2.2. Urzędy skarbowe | str. 1127 11.2.3. Inspektor kontroli skarbowej 1129 11.2.4. Urzędy celne | str. 1136 11.3. Właściwość finansowych organów postępowania przygotowawczego | str. 1140 11.3.1. Właściwość rzeczowa | str. 1140 11.3.2. Właściwość miejscowa | str. 1145 11.3.3. Właściwość ruchoma | str. 1147 11.3.4. Spór o właściwość | str. 1148 11.3.5. Konsekwencje naruszenia przepisów o właściwości | str. 1149 11.3.6. Sygnalizacja | str. 1155 11.4. Wyłączenie organu | str. 1157 11.4.1. Podstawy wyłączenia 1157 11.4.2. Tryb wyłączenia 1158 Skorowidz przedmiotowy | str. 1161