Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju
Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.
Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym. Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-721-2
- ISBN druku: 978-83-7587-260-6
- Liczba stron: 183
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Rozdział I Gimnazjum – nowy typ szkoły Wprowadzenie 1. Gimnazjum – cele i założenia 1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych” 1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy Konkluzje Rozdział II Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów Wprowadzenie 1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne 2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne 2.1. Aktywność ucznia na lekcji 2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia 2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej 2.4. Zajęcia pozalekcyjne 2.5. Samorząd szkolny 3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty Konkluzje Rozdział III Metodologiczne podstawy badań 1. Cele i problemy badawcze 2. Metoda badawcza 3. Organizacja i przebieg badań Rozdział IV Kontekst prowadzonych badań Wprowadzenie 1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół 2. Architektura i wielkość badanych szkół 3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły 4. Rada szkoły i rada rodziców 5. Samorząd szkolny w badanych szkołach 6. Współpraca z rodzicami 7. Udział uczniów w kołach zainteresowań 8. Dojazd uczniów do szkoły Podsumowanie Rozdział V Obraz rówieśników Wprowadzenie 1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel 1.1. Rówieśnik jako wróg 1.2. Rówieśnik jako przyjaciel 2. Rówieśnicy na lekcji 2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników 2.2. Rówieśnicy przeszkadzający 3. Rówieśnicy na przerwie 4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą 5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników 6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników 7. Uogólniony obraz rówieśników Wnioski