Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza
Monografia Szkolna i uniwersytecka edukacja przyrodnicza. Wspólne działania na rzecz zapewniania jakości kształcenia reprezentuje holistyczne podejście do aktualnej wiedzy oraz doświadczeń z zakresu działań przyrodniczych, ujmując je w aspektach naukowym, dydaktycznym, metodycznym oraz edukacyjnym.
Proponowana tematyka jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stawiają przed współczesną dydaktyką przedmiotów przyrodniczych zmieniające się uwarunkowania kształcenia w szkołach oraz na uczelniach. Poszczególne rozdziały przedstawiają doświadczenia z zakresu wprowadzania nowoczesnych, często innowacyjnych metod kształcenia, dostosowywania wymagań do obowiązującej podstawy programowej kształcenia przyrodniczego oraz do standardów kształcenia nauczycieli.
- Kategorie:
- Redakcja: Dorota Morka, Ilona Żeber-Dzikowska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7467-291-7
- ISBN druku: 978-83-7467-291-7
- Liczba stron: 368
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Ilona Żeber-Dzikowska Wstęp 7 Rozdział I Dydaktyka przedmiotów przyrodniczych w świetle obowiązujących standardów kształcenia nauczycieli Wiesław Stawiński Książki ważne w uniwersyteckiej edukacji biologiczno-dydaktycznej 15 Ilona Żeber-Dzikowska Nauczyciel przyrodnik – polski i zarazem europejski? 41 Ilona Żeber-Dzikowska, Kinga Przybyszewska Nauczyciel a uwarunkowania prawne Zmiany i oczekiwania społeczne w XXI wieku 55 Dorota Morka Kształtowanie kompetencji zawodowych studentów kierunku biologia, specjalizacja nauczycielska – na przykładzie praktyk w zakresie dydaktyki biologii i przyrody 67 Elżbieta Rożej-Pabijan, Alicja Walosik Wyniki wstępnych badań nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju w kształceniu studentów kierunków przyrodniczych 81 Aleksandra Szydłowska Wiedza studentów kierunków humanistycznych na temat zrównoważonego rozwoju 99 Michał Marian Skoczylas Między biologią a ekologią człowieka – badanie pilotażowe nad doborem treści nauczania auksologii w kształceniu podyplomowym w zakresie neurologopedii w oparciu o zdolność studentów do określenia rozległości jej problematyki 109 Michał Marian Skoczylas Wartość dydaktyczna źródeł informacji o chorobach genetycznych człowieka w kształceniu przeddyplomowym w zakresie nauk przyrodniczych i medycznych 119 Izabela Olczak Kompetencje nauczyciela edukacji przyrodniczej w klasach I-III szkoły podstawowej 129 Ligia Tuszyńska Portfolio jako praktyka dydaktyczna w podnoszeniu jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie Norwegii i Polski 143 Tamara Kropiowska Ponad pół wieku w szkole – refleksje praktyka 155 Rozdział II Doświadczenia we wdrażaniu założeń reformy przedmiotów przyrodniczych Bożena Wójtowicz Efektywność i postrzeganie przedmiotu przyroda wśród uczniów liceów krakowskich i kieleckich – studium porównawcze 175 Ewa Pyłka-Gutowska Poziom opanowania wymagań podstawy programowej z przyrody przez uczniów szkół podstawowych w świetle wyników konkursu przedmiotowego 195 Renata Dudziak, Magdalena Borowczak, Piotr Szkudlarz Biologia w zakresie podstawowym w szkołach zawodowych i technikach 221 Małgorzata Musialik, Bożena Karawajczyk, Marcin M Chrzanowski, Irmina Buczek, Barbara Ostrowska Wybrane aspekty edukacji środowiskowej w chemii Analiza podręczników chemicznych dla III etapu edukacyjnego 233 Rozdział III Tradycje i innowacje w edukacji przyrodniczej Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cieśla Infografiki jako narzędzie obrazowania informacji naukowych 249 Anna Strumińska-Doktór Atrakcyjność nauczania – czy to już innowacja w edukacji przedmiotów przyrodniczych? 261 Monika Czajkowska, Beata Bugajska-Jaszczołt Modelowanie matematyczne w naukach przyrodniczych (na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej) 273 Agnieszka Cieszyńska, Eliza Rybska Trudna droga od słowa do pojęcia w kształceniu biologicznym 287 Irena Fudali Społeczne, ekonomiczne i prawne aspekty bezpieczeństwa ekologicznego – nowe treści w nauczaniu uniwersyteckim 305 Rozdział IV Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) w edukacji przyrodniczej Ewelina Szymczyk-Krzemińska Badanie efektywności stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w nauczaniu biologii 321 Elżbieta Buchcic, Ilona Żeber-Dzikowska Wykorzystanie technologii informatycznej w realizacji projektów przyrodniczych 331 Elżbieta Buchcic Technologie informacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych 343 Weronika Luboch Technologia informacyjna i komunikacyjna w przyrodniczej edukacji globalnej 353