Trendy w turystyce
Monografia ma na celu zwrócenie uwagi na trendy, które kształtują lub w niedalekiej przyszłości będą kształtować rynek turystyczny i szerzej całe zjawisko turystyki. Znalazły się w niej m.in. opracowania dotyczące nowego i dynamicznie rozwijającego się zjawiska, jakim jest ekonomia dzielenia i współdzielona konsumpcja, oraz wpływu czynników demograficznych na rynek turystyczny. W rozdziale dotyczącym zagadnień regionalnych szczególnie dużo uwagi poświęcono problemom doskonalenia zarządzania rozwojem turystyki w ujęciu terytorialnym. Ponadto w monografii poruszono zagadnienia związane z wpływem czynników instytucjonalnych na rozwój turystyki, relacjami między kulturą, gospodarką kreatywną i turystyką oraz problemami wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju w turystyce.
- Kategorie:
- Redakcja: Elżbieta Biernat, Ewa Dziedzic
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8030-133-7
- Liczba stron: 427
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Przedmowa PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNE Józef Sala Tendencje rozwojowe turystycznej bazy noclegowej w Polsce w latach 1990-2014 Tatiana Mamatchenko Turystyczna baza noclegowa a nowe tendencje popytu turystycznego Daniel Puciato Rola władz lokalnych w procesie wyboru lokalizacji hoteli Marta Sidorkiewicz Promocja wysoko skategoryzowanych obiektów hotelarskich przy wykorzystaniu narzędzia sponsoringu mediów Anna Para Turystyka w obliczu nowych zjawisk - ekonomia dzielenia się oraz współdzielona konsumpcja Marta Czupryńska Transformacje procedur opodatkowania podatkiem od towarów i usług przy świadczeniu usług turystycznych - kontrowersyjne (?) zmiany STRATEGIE I WSPÓŁPRACA REGIONALNA W ROZWOJU TURYSTYKI Stefan Bosiacki, Bernadeta Hołderna-Mielcarek Turystyka jako element zarządzania strategicznego w regionie na przykładzie województwa wielkopolskiego Zbigniew Świątkowski Wpływ usług turystycznych na rozwój gospodarczy województwa lubuskiego Anna Gardzińska Kształtowanie strategii rozwoju transgranicznego produktu turystycznego na przykładzie województwa zachodniopomorskiego i Meklemburgii-Pomorza Przedniego Justyna Maciąg, Katarzyna Czernek Ocena skuteczności regionalnej współpracy sieciowej w turystyce; wyniki badania Katarzyna Czernek Zastosowanie analizy sieci społecznych do identyfikacji przywództwa w strukturach partnerskich - przykład Wiślańskiej Organizacji Turystycznej Paweł Piotrowski Znaczenie innowacji w tworzeniu oferty sieciowego produktu turystycznego na przykładzie Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego Andrzej Kowalczyk Koncepcja przestrzeni turystycznej - ujęcie ilościowe Tomasz Napierała Gminne inwestycje turystyczne w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym w latach 2007-2013 ZMIANY DEMOGRAFICZNE - NOWE WYZWANIE DLA TURYSTYKI Agnieszka Sawińska Czynniki kształtujące zachowania konsumentów 50+ na rynku turystycznym - rozważania teoretyczne Piotr Kociszewski Oferta turystyczna dla seniorów "nowym trendem w turystyce"? Refleksje po badaniach Joanna Zielińska-Szczepkowska Preferencje seniorów dotyczące wyjazdów turystycznych - studium przypadku słuchaczy Akademii Trzeciego Wieku w Olsztynie Anna Tokarz-Kocik Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie Andrzej Hadzik, Rajmund Tomik, Jakub Ryśnik Rozwój rynku turystyki wellness INSTYTUCJONALNE, KULTUROWE I PRZYRODNICZE UWARUNKOWANIA ROZWOJU WSPÓŁCZESNEJ TURYSTYKI Barbara Marciszewska Innowacyjność organizacyjna w turystyce a nowa ekonomia instytucjonalna Aleksander Panasiuk, Eugenia Panfiluk, Elżbieta Szymańska Badania innowacyjności turystyki uzdrowiskowej jako jednego z segmentów turystyki zdrowotnej Hanna Zawistowska Prawne bariery wykorzystywania obiektów zabytkowych na cele świadczenia usług turystycznych Ewa Dziedzic Turystyka kreatywna a rozwój lokalny Janusz Olearnik, Dagmara Filipowicz Wioski tematyczne - od fascynującej idei do produktu turystycznego Beata Meyer Produkty turystyczne oparte na środowisku przyrodniczym a zrównoważony rozwój turystyki (przypadek gminy Stepnica) Marek Stuczyński Dylematy zrównoważonego rozwoju turystyki