Zakupy w przedsiębiorstwie
Sprawne stworzenie skutecznych procedur zakupowych to jeden z największych problemów w przedsiębiorstwach, które wdrażają nowe systemy ograniczania poziomu zapasów i redukcji kosztów. Powodzenie takich działań może zapewnić jedynie dostawca, na którego można liczyć w zakresie jakości, terminu dostawy i rozsądnego poziomu ceny.
I tu pojawia się problem-jak znaleźć właściwego dostawcę i rozwinąć efektywną współpracę.
We współczesnych przedsiębiorstwach nadal pojawia się problem sprawnego połączenia działań z zakresu logistyki zaopatrzenia, w tym-w szczególności-zarządzania informacją, siecią zaopatrzenia, zapasami czy kwalifikowaniem i oceną dostawców-a typową- realizowaną od lat działalnością kupiecką. To kupiec realizuje podstawowe funkcje zaopatrzeniowe, polegające na znalezieniu dostawcy, przeprowadzeniu z nim negocjacji zakupowych, zawarciu umowy ramowej lub na pojedynczy zakup, niejednokrotnie zorganizowaniu transportu, rozliczeniu zrealizowanej transakcji i ewentualnie– dochodzeniu reklamacji.
„Zakupy w przedsiębiorstwie” to praktyczny poradnik dla kupujących:
- jak kupić korzystnie, z odpowiednim terminem dostawy, produkt właściwej jakości?
- jak sprawić, żeby z trudem zdobyty, dobry dostawca, stał się lojalnym kontrahentem i wartościowym partnerem biznesowym?
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8175-027-1
- ISBN druku: 978-83-7561-615-6
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Okładka Strona tytułowa Strona redakcyjna Spis treści Wprowadzenie Rozdział 1. Logistyka zaopatrzenia a strategia zakupowa 1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie 1.2. Identyfikacja i optymalizacja kosztów zakupu 1.3. Outsourcing w logistyce 1.4. E-logistyka – informatyczne wsparcie zarządzania logistycznego 1.5. Decyzje ograniczające ryzyko zakupów 1.6. Koncepcje sieci zaopatrzenia Rozdział 2. Proces poszukiwania i segmentacji dostawców 2.1. Segmentacja dostawców 2.2. Logistyka informacji w sferze zakupów 2.3. E-procurement i platformy przetargowe 2.4. Normy ISO a ocena dostawców 2.5. Porównanie dostawców Rozdział 3. Metody oceny i kwalifikacji dostawców 3.1. Audit dostawców 3.2. Systemy punktowe oceny dostawców 3.3. Inne systemy oceny dostawców 3.4. Kwalifikacja dostawców 3.5. Książka dostawcy jako zbiór procedur zakupowych Rozdział 4. Proces ofertowy w zakupach 4.1. Zapotrzebowanie i zapytanie ofertowe 4.2. Prawne uwarunkowania ofert dostawców 4.3. Procedury postępowania z ofertami dostawców 4.4. Zamówienie jako akceptacja oferty 4.5. Znaczenie ogólnych warunków zakupu (OWZ) Rozdział 5. Negocjacje zakupowe 5.1. Etapy negocjacji zakupowych 5.2. Przygotowanie negocjacji przez kupującego 5.3. Taktyki negocjacji zakupowych 5.4. Techniki przełamywania impasu w negocjacjach 5.5. Specyfika negocjacji z dostawcami zagranicznymi i monopolistami Rozdział 6. Ogólna koncepcja umowy z dostawcą 6.1. Wpływ założeń w zakresie ogólnej koncepcji na kształt umowy 6.2. Baza dostawy według zwyczajów Incoterms 2010 6.3. Sposoby rozliczania umów zakupu 6.4. Zasady negocjowania rozliczenia umowy przez kupującego Rozdział 7. Elementy umowy z dostawcą 7.1. Elementy umowy i zasady ich negocjowania 7.2. Dane formalne umowy 7.3. Zasadnicze warunki umowy zakupu 7.4. Ogólne warunki umowy zakupu 7.5. Zabezpieczanie terminów dostaw i kary umowne 7.6. Rozstrzyganie spraw spornych Rozdział 8. Umowa ramowa w sferze zakupów 8.1. Specyfika ramowej umowy zakupu 8.2. Elementy umowy ramowej 8.3. Ustalanie cen i harmonogramów dostaw 8.4. Zawieranie umów wykonawczych w ramach umowy ramowej 8.5. Pierwszeństwo uzgodnień w warunkach umowy ramowej Rozdział 9. Transport w zaopatrzeniu przedsiębiorstwa 9.1. Transport a logistyka w przedsiębiorstwie 9.2. Wykorzystanie spedytorów w zaopatrzeniu 9.3. Podstawy prawne umów transportowych 9.4. Zawieranie umów transportowych 9.5. Decyzje w zakresie transportu drogowego Rozdział 10. Reklamowanie zakupu towarów i usług 10.1. Prawne uzasadnienia reklamacji 10.2. Rękojmia jako odpowiedzialność z mocy prawa 10.3. Gwarancja jako podstawa reklamacji na podstawie umowy 10.4. Kwestie odpowiedzialności dostawcy na bazie Konwencji CISG 10.5. Reklamacje wobec spedytorów i przewoźników Zakończenie Literatura