MENU

Zarządzanie personelem pielęgniarskim w podmiotach leczniczych. Zagadnienia wybrane

(eBook)
5.00  [ 1 ocena ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Bożena Pietrzak, Tomasz Adam Karkowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie personelem pielęgniarskim w podmiotach leczniczych. Zagadnienia wybrane

Książka prezentuje aktualne zagadnienia dotyczące funkcjonowania placówek ochrony zdrowia i ich zespołów pielęgniarskich w odniesieniu do współczesnych problemów organizacji ochrony zdrowia. Wielopłaszczyznowe ujęcie tematu bazujące na doświadczeniach zawodowych autorów pozwala na zapoznanie się z konkretnymi przykładami rozwiązań organizacyjnych, wynikami ich zastosowania w praktyce oraz oceną ich skuteczności.

Publikacja składa się z dwóch części, w których przedstawiono m.in.:


kształtowanie bezpiecznego i zdrowego miejsca pracy kadry pielęgniarskiej w podmiotach leczniczych;
różnice pomiędzy zatrudnieniem pracowniczym a niepracowniczym personelu pielęgniarskiego;
specyfikę relacji pielęgniarka-pacjent oraz specyfikę działań zespołów lekarsko-pielęgniarskich;
praktyczne aspekty pracy pielęgniarki w lecznictwie ambulatoryjnym w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej;
metody szacowania zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską, doskonalenie i rozwój zawodowy pielęgniarek, organizowanie stanowisk pracy oraz organizowanie opieki nad pacjentem i dbanie o jej jakość w szpitalach;
zagadnienia z zakresu pielęgniarstwa rehabilitacyjnego.




Adresaci:


Książka adresowana jest do osób zarządzających szpitalami, menedżerskiej kadry pielęgniarskiej oraz pielęgniarek zatrudnionych w podmiotach leczniczych, w szczególności w szpitalach. Opracowanie może być również przydatne pielęgniarkom odbywającym studia pierwszego i drugiego stopnia na wydziałach pielęgniarstwa, a także w ramach kształcenia przed- i podyplomowego.






"(...) utwór obejmujący kompleksowo i dość szeroko problematykę pracy pielęgniarek, aktualną i ważną, wypełnia lukę na rynku wydawniczym, stanowiąc swoiste kompendium wiedzy".


Prof. zw. dr hab. n. med. Marian Sygit

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów 
 str. 13

Wstęp 
 str. 15

Rozdział i
Zarządzanie i przywództwo w pionie pielęgniarskim w szpitalu 
 str. 19

1. Wprowadzenie 
 str. 19

2. Misja szpitala jako element planowania strategicznego 
 str. 19

3. Misja pielęgniarstwa 
 str. 24

4. Zarządzanie podmiotem leczniczym i stanowiska kierownicze 
 str. 25

5. Struktury organizacyjne podmiotów leczniczych 
 str. 29

5.1. Struktura funkcjonalna 
 str. 34

5.2. Struktura oddziałowa 
 str. 36

5.3. Struktura zespołowa 
 str. 38

5.4. Struktura sieciowa 
 str. 38

5.5. Struktura macierzowa (matrycowa) 
 str. 39

6. Przywództwo a wizerunek szpitala 
 str. 42

7. Style kierowania 
 str. 43

8. System ordynatorski i system konsultancki 
 str. 44

Piśmiennictwo 
 str. 46

Rozdział II
Zatrudnienie w podmiocie leczniczym 
 str. 49

1. Wprowadzenie 
 str. 49

2. Zatrudnienie pracownicze 
 str. 50

3. Zatrudnienie niepracownicze 
 str. 59

4. Podsumowanie 
 str. 66

Piśmiennictwo 
 str. 66

Rozdział III
Kształtowanie środowiska pracy kadry pielęgniarskiej w podmiotach leczniczych 
 str. 70

1. Wprowadzenie 
 str. 70

2. Identyfikacja czynników kształtujących optymalne rozwiązania ergonomiczne na stanowiskach pielęgniarskich 
 str. 72

3. Właściwości miejsca pracy kadry pielęgniarskiej w podmiotach leczniczych 
 str. 78

4. Psychofizyczne obciążenie procesem pracy kadry pielęgniarskiej 
 str. 82

5. Kształtowanie systemu organizacji procesu pracy personelu pielęgniarskiego z perspektywy ergonomii 
 str. 87

6. Podsumowanie 
 str. 92

Piśmiennictwo 
 str. 94

Rozdział IV
Zarządzanie potencjałem ludzkim kadry pielęgniarskiej w szpitalach 
 str. 97

1. Wprowadzenie 
 str. 97

2. Uwarunkowania i organizacja zarządzania potencjałem ludzkim w szpitalach 
 str. 99

3. Procedury i techniki zarządzania potencjałem ludzkim kadry pielęgniarskiej w szpitalach 
 str. 107

3.1. Planowanie kadry pielęgniarskiej 
 str. 107

3.2. Rekrutacja i selekcja kadry pielęgniarskiej 
 str. 110

3.3. Ocena okresowa kadry pielęgniarskiej 
 str. 115

3.4. Rozwój kadry pielęgniarskiej 
 str. 121

4. Podsumowanie 
 str. 126

Piśmiennictwo 
 str. 127

Rozdział V
podstawy zarządzania opieką pielęgniarską w międzynarodowej firmie medycznej 
 str. 129

1. Założenia programu "pacjent w centrum Opieki" w firmie Medicover 
 str. 129

1.1. Informacje wstępne 
 str. 129

1.2. Program "pacjent w centrum Opieki" jako realizacja założeń modelu Patient-Centered Medical Home 
 str. 130

1.3. Lekarz prowadzący 
 str. 132

1.4. Praca zespołowa 
 str. 132

1.5. Całościowa opieka nad zdrowiem pacjenta 
 str. 133

1.6. Koordynacja opieki 
 str. 133

1.7. Bezpieczna platforma internetowa Medicover on-line 
 str. 134

1.8. Jakość i bezpieczeństwo oraz system oceny efektywności 
 str. 134

1.9. Szybki dostęp pacjenta do porady medycznej 
 str. 135

2. Porównanie opieki tradycyjnej do programu "pacjent w centrum Opieki" 
 str. 136

2.1. Tradycyjny model opieki 
 str. 136

2.2. Potrzeba zmian modelu tradycyjnego 
 str. 139

2.3. Zmiany w polskim ustawodawstwie 
 str. 139

3. Rola zawodowa pielęgniarki jako koordynatora opieki 
 str. 141

3.1. Wykonywanie zawodu pielęgniarki 
 str. 141

3.2. Rola pielęgniarki w programie "pacjent w centrum Opieki" 
 str. 142

3.3. Rekrutacja pielęgniarek na stanowisko koordynatora opieki 
 str. 151

4. Korzyści z realizacji holistycznego programu "pacjent w centrum Opieki" 
 str. 152

4.1. Jeden lekarz prowadzący 
 str. 152

4.2. Praca zespołowa lekarzy i pielęgniarek 
 str. 153

4.3. Udział pielęgniarki w procesie opieki nad pacjentem 
 str. 153

4.4. Dostęp pacjentów do opieki podstawowej 
 str. 154

4.5. Całościowe podejście do problemów zdrowotnych pacjenta 
 str. 155

4.6. Koordynacja diagnostyki i konsultacji specjalistycznych 
 str. 156

4.7. Ciągłość leczenia 
 str. 156

4.8. Zadowolenie pacjentów 
 str. 156

4.9. Zadowolenie członków zespołów opieki podstawowej 
 str. 157

5. Trudności w realizacji i potrzeby związane ze zmianą 
 str. 157

5.1. Zmiany operacyjne 
 str. 157

5.2. Przystosowanie systemów informatycznych 
 str. 159

5.3. Wpływ na zachowania pacjentów 
 str. 160

5.4. Ocena satysfakcji pacjenta 
 str. 160

Piśmiennictwo 
 str. 161

Rozdział VI
Zarządzanie personelem pielęgniarskim w Wielkiej Brytanii 
 str. 163

1. Wprowadzenie do specyfiki pielęgniarstwa brytyjskiego 
 str. 163

2. Kształcenie pielęgniarek 
 str. 166

2.1. Kształcenie przeddyplomowe 
 str. 166

2.2. Uzyskanie rejestracji w Nursing and Midwifery Council NMC - prawa do wykonywania zawodu 
 str. 168

2.3. Kształcenie podyplomowe - Continuous Professional Development CPD 
 str. 169

3. Organizacja ochrony zdrowia 
 str. 171

4. Organizacja pracy pielęgniarek 
 str. 172

4.1. Wprowadzenie do pracy induction programme, mentoring 
 str. 173

4.2. Rozwiązania organizacyjne - primary nursing, nursing team, link nurses, multidisciplinary team 
 str. 177

4.3. Samodzielność zawodowa 
 str. 178

4.4. Kwalifikacje i kompetencje menedżerów w pielęgniarstwie 
 str. 179

4.5. Kto może zostać menedżerem w pielęgniarstwie brytyjskim 
 str. 179

5. Rekrutacja na stanowiska menedżerskie 
 str. 181

6. Rola menedżerów w codziennej praktyce 
 str. 182

7. Podsumowanie 
 str. 183

Piśmiennictwo 
 str. 183

Rozdział VII
Zarządzanie relacjami pielęgniarka-pacjent w usługach medycznych 
 str. 185

1. Wprowadzenie 
 str. 185

2. Marketing relacyjny i jego rola w kształtowaniu jakości usług medycznych 
 str. 186

2.1. Działania posprzedażne 
 str. 189

2.2. Jakość usług zdrowotnych 
 str. 190

3. Specyfika relacji pielęgniarka-pacjent 
 str. 195

3.1. Promocja zdrowia 
 str. 195

3.2. Coaching zdrowotny i coaching koleżeński 
 str. 196

3.3. CRM (Customer Relationship Management) i PRM (Patient Relationship Management) 
 str. 198

3.4. Empatia u pielęgniarek wobec cierpienia pacjentów 
 str. 201

3.5. Syndrom wypalenia zawodowego u pielęgniarek 
 str. 203

3.5.1. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu 
 str. 207

Piśmiennictwo 
 str. 210

Rozdział VIII
Zespoły lekarsko-pielęgniarskie w systemie opieki nad przewlekle chorym 
 str. 215

1. Choroby przewlekłe 
 str. 215

1.1. Definicja choroby przewlekłej 
 str. 215

1.2. Najczęstsze przyczyny chorób przewlekłych 
 str. 216

1.3. Chorzy przewlekle w polsce 
 str. 216

1.4. Wpływ choroby przewlekłej na pacjenta, jego rodzinę, otaczające go środowisko 
 str. 218

1.5. Wpływ choroby przewlekłej pacjentów na personel medyczny 
 str. 219

2. Opieka zespołu lekarsko-pielęgniarskiego nad chorym przewlekle 
 str. 220

2.1. Opieka holistyczna nad przewlekle chorym 
 str. 220

2.2. Szkolenie zespołów lekarsko-pielęgniarskich 
 str. 220

3. Praca w zespołach 
 str. 221

4. Szkolenie pacjenta i pomocnika rodzinnego 
 str. 224

4.1. Trening podstawowy pacjenta przygotowywanego do leczenia przewlekłego ciągłą domową dializą otrzewnową (cDDO) 
 str. 224

4.2. Zakres wymagań edukacyjnych 
 str. 225

4.3. Ocena wiedzy nabytej 
 str. 225

4.4. Metoda szkolenia 
 str. 226

4.5. Zmodyfikowane cele szkolenia 
 str. 226

4.6. Modyfikacja materiału edukacyjnego 
 str. 227

4.7. Poziom wymagań 
 str. 227

4.8. Zmodyfikowane kryteria oceny wiedzy nabytej pacjenta (ocena holistyczna) 
 str. 229

4.9. Ocena osiągnięć pacjenta szkolonego 
 str. 229

4.10. Oczekiwane wyniki 
 str. 231

5. Stan zagrożenia zespołem wypalenia personelu medycznego oraz pacjenta i jego rodziny wobec choroby przewlekłej 
 str. 232

6. Kierunki ewolucji dla funkcjonowania systemu opieki zespołowej nad chorym przewlekle 
 str. 233

7. Zagrożenia dla funkcjonowania idei zespołów lekarsko-pielęgniarskich jako systemu opieki nad chorym przewlekle 
 str. 233

8. Podsumowanie 
 str. 233

Piśmiennictwo 
 str. 234

Rozdział IX
praktyczne aspekty pracy pielęgniarki w lecznictwie ambulatoryjnym w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej 
 str. 235

1. Wprowadzenie 
 str. 235

2. Podstawowa opieka zdrowotna 
 str. 236

2.1. Proces przyjęcia pacjenta w podstawowej opiece zdrowotnej 
 str. 237

2.2. Wyznaczenie terminu wizyty pacjenta 
 str. 238

2.3. Zbieranie wywiadu od pacjenta 
 str. 238

2.4. Wizyta w gabinecie lekarskim 
 str. 240

3. Praca pielęgniarki w gabinecie zabiegowym a zadania pielęgniarki rodzinnej 
 str. 242

3.1. Zadania pielęgniarki w poradni pediatrycznej 
 str. 243

4. Pielęgniarka środowiska nauczania i wychowania w strukturze podstawowej opieki zdrowotnej 
 str. 246

5. Ambulatoryjna opieka specjalistyczna 
 str. 248

5.1. Zasady udzielania świadczeń specjalistycznych 
 str. 248

5.2. Zadania pielęgniarki w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej 
 str. 249

6. Centralna rejestracja jako warunek sprawnego działania opieki ambulatoryjnej 
 str. 253

7. Podsumowanie 
 str. 255

Piśmiennictwo 
 str. 255

Rozdział X
Strategia rozwoju pielęgniarstwa w podmiocie leczniczym 
 str. 257

1. Wprowadzenie 
 str. 257

2. Struktura pionu, cele, zadania 
 str. 257

3. Wpływ samorządu zawodowego pielęgniarek i położnych, konsultantów krajowych oraz wojewódzkich w dziedzinach pielęgniarstwa, wymogów NFZ na strukturę organizacyjną oraz zadania pionu pielęgniarek 
 str. 264

4. Założenia organizacyjne w realizacji funkcji kierowniczych w zakresie planowania, organizowania, przewodzenia, motywowania, kontrolowania - zadania, zasoby kadrowe, wyposażenie stanowisk pracy, uprawnienia 
 str. 267

Piśmiennictwo 
 str. 272

Rozdział Xi
pielęgniarskie zasoby kadrowe w podmiocie leczniczym 
 str. 274

1. Wprowadzenie 
 str. 274

2. Planowanie zatrudnienia pielęgniarek 
 str. 274

3. Metody szacowania zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską 
 str. 275

4. Mechanizmy zapewniające zasoby kadrowe dostosowane do aktualnego zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską: alokacja personelu, system zastępstw, wzrost lub zmniejszenie zatrudnienia 
 str. 277

5. Program adaptacji społeczno-zawodowej 
 str. 279

6. Przeszkolenie po przerwie w wykonywaniu zawodu pielęgniarki 
 str. 288

7. Konkursy na stanowiska kierownicze 
 str. 292

Piśmiennictwo 
 str. 295

Rozdział XII
Doskonalenie, rozwój zawodowy pielęgniarek i organizowanie stanowisk pracy 
 str. 297

1. Wprowadzenie 
 str. 297

2. Zakładowe i oddziałowe plany szkoleń - uwzględniające wymogi kwalifikacyjne oraz specyfikę opieki nad pacjentem 
 str. 297

3. Motywowanie pracowników do podnoszenia kwalifikacji: powiązanie systemu wynagrodzeń z poziomem kwalifikacji 
 str. 300

4. Program rozwoju zawodowego obejmujący działania wpływające na poziom wiedzy, umiejętności oraz postawę zawodową 
 str. 302

5. Organizowanie stanowisk pracy na podstawie obowiązujących przepisów prawa polskiego oraz dyrektywy Unii europejskiej 
 str. 303

5.1. Zasoby lokalowe, sprzętowe, dokumentacja 
 str. 303

5.2. Odzież robocza oraz środki ochrony indywidualnej 
 str. 308

5.3. Zasady bezpiecznego przemieszczania pacjentów 
 str. 310

5.4. Bezpieczeństwo pielęgniarki na stanowisku pracy: ekspozycje zawodowe, urazy, agresja słowna lub fizyczna pacjentów stanowiąca naruszenie praw pielęgniarki przewidzianych jak dla funkcjonariusza publicznego 
 str. 313

5.5. Przerwy oraz odpoczynek w pracy na stanowisku pielęgniarki 
 str. 318

5.6. Dbałość o kończyny górne i kończyny dolne przez personel pielęgniarski. System komunikacji z pacjentem (system przyzywowy), urządzenia monitorujące stan pacjenta, system kamer, obuwie a poziom zmęczenia pielęgniarki na stanowisku pracy 
 str. 319

5.7. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu 
 str. 321

Piśmiennictwo 
 str. 324

Rozdział XIII
Organizowanie opieki nad pacjentem i jakość opieki pielęgniarskiej 
 str. 328

1. Wprowadzenie 
 str. 328

2. Planowanie opieki nad pacjentem a uprawnienia pielęgniarki do samodzielnego udzielania świadczeń bez zlecenia lekarskiego 
 str. 328

3. Proces pielęgnowania 
 str. 330

4. Informowanie pacjenta o jego prawach 
 str. 335

5. Przestrzeganie praw pacjenta ze szczególnym uwzględnieniem prawa pacjenta do dodatkowej opieki pielęgnacyjnej sprawowanej przez pielęgniarkę w ramach umowy cywilno-prawnej 
 str. 338

6. Realizacja zleceń lekarskich przez pielęgniarki 
 str. 340

7. Jakość opieki pielęgniarskiej 
 str. 343

7.1. Tworzenie oraz monitorowanie procedur postępowania pielęgniarskiego 
 str. 343

Piśmiennictwo 
 str. 351

Rozdział XIV
pielęgniarstwo rehabilitacyjne. Udział pielęgniarki w rehabilitacji pacjentów z niewydolnością narządu ruchu i niewydolnością sensoryczną 
 str. 352

1. Zadania pielęgniarki w rehabilitacji przyłóżkowej pacjentów czasowo i przewlekle unieruchomionych 
 str. 352

1.1. Przyczyny hipokinezji i akinezji 
 str. 355

1.2. Skutki przewlekłego unieruchomienia pacjenta 
 str. 356

1.3. Rehabilitacja przyłóżkowa-ruchowa pacjenta przewlekle leżącego 
 str. 358

1.3.1. Łóżko wielofunkcyjne 
 str. 361

1.3.2. Terapia ułożeniowa 
 str. 363

1.3.3. P rofilaktyka zmian na skórze 
 str. 366

1.3.4. Zapobieganie zmianom w układzie żylnym. Interakcja heparyn z żywnością 
 str. 369

1.4. Rehabilitacja przyłóżkowa-oddechowa 
 str. 371

2. Rehabilitacja domowa pacjentów z przewlekłą niewydolnością ruchową - organizacja i zadania pielęgniarki rodzinnej 
 str. 379

3. Rehabilitacja w procesie pielęgnowania pacjentów z unieruchomieniem zewnętrznym. Unieruchomienie zewnętrzne w chirurgii rekonstrukcyjnej jest metodą leczenia znoszącą możliwość wykonania ruchu 
 str. 381

4. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych sensorycznie 
 str. 384

5. Rehabilitacja w procesie pielęgnowania osób głuchych i niedosłyszących 
 str. 387

6. Rehabilitacja przyłóżkowa w procesie pielęgnowania pacjenta po udarze mózgu 
 str. 387

7. Rehabilitacja lecznicza w procesie pielęgnowania pacjentów po pierwotnej alloplastyce stawu biodrowego 
 str. 390

Piśmiennictwo 
 str. 393

O autorach 
 str. 395
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,60 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
16,80 zł
21,00 zł

Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie

Obecna sytuacja społeczno-gospodarcza i przeobrażenia w otaczającym świecie skłaniają do podjęcia problematyki zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu. Organizacje muszą reagować na zmieniające się wyzwania otoczenia i dostosowywać do zmian. ...
76,50 zł
85,00 zł

Traktatowe podstawy unijnego prawa rolnego w świetle orzecznictwa. Zagadnienia wybrane

W monografii przedstawiono wybrane, fundamentalne zagadnienia unijnego prawa rolnego, oparte na postanowieniach Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, które poddane zostały wszechstronnej i wnikliwej analizie interpretacyjnej w orzecznictw...
14,62 zł
17,00 zł

Pojęcia jako funkcje decyzyjne. Zagadnienia filozoficzne, metodologiczne i informatyczne

Czym są pojęcia, że możemy je pojmować na różne sposoby, wnikając w różne warstwy wytwarzanej i gromadzonej przez człowieka wiedzy? Pytanie to nurtuje filozofów, psychologów, semiotyków, logików, lingwist&oacut...
18,06 zł
21,00 zł

Problemy rozwojowe i powiązania gospodarcze w wymiarze międzynarodowym. Wyniki wybranych badań

Monografia koncentruje się na zagadnieniach bardzo istotnych z punktu widzenia zmian zachodzących w sferze międzynarodowych stosunków ekonomicznych oraz międzynarodowej pozycji polskiej gospodarki. Poszczególne rozdziały zawierają wybrane...
11,98 zł
13,31 zł

Na bis. Wiersze wybrane

W wydaniu specjalnym zebrane zostały utwory najbliższe autorowi spośród trzech dostępnych publikacji: „Jeszcze nie pora…", „za horyzontem”, „Stan nieważkości”. Za pośrednictwem tego wydania czytelnicy ot...
36,98 zł
43,00 zł

Wybrane zagadnienia psychologii alkoholizmu

Z recenzji prof. dr hab. Lucyny Golińskiej: Publikacja dotyczy różnorakich aspektów uzależnień od alkoholu: począwszy od diagnozy, prezentując interesujące narzędzie do pomiaru stopnia zaangażowania w uzależnienie, poprzez wyznaczniki skutecznośc...
16,34 zł
19,00 zł

Współczesne zarządzanie. Kształtowanie i eksploatowanie wartości intelektualnych i rynkowych. Tom 1

Zmiany dokonywane w otoczeniu implikują konieczność przekształcania organizacji w podmioty oparte na wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach, zorientowane na ciągły rozwój i realizację procesów uczenia się. W konsekwencji pojawia się koni...
65,70 zł
73,00 zł

Wybrane problemy rozwoju społeczno-gospodarczego w nauce i praktyce

Niniejsza monografia koncentruje się na wybranych aspektach rozwoju społeczno-gospodarczego, w tym istotnych problemach naszego kraju i regionu – szeroko rozumianej Lubelszczyzny. W publikacji poruszono zagadnienia finansowania inwestycji j...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!