Świadczenia szpitalne w powiązaniu z procesami zaopatrzenia medycznego i niemedycznego
Celem książki jest pokazanie uwarunkowań świadczeń szpitalnych w powiązaniu z procesami zaopatrzenia zarówno medycznego, jak i niemedycznego, które mają wpływ na bezpieczeństwo pacjenta, minimalizację błędów niemedycznych i uzyskanie satysfakcji pacjenta z udzielonych świadczeń zdrowotnych. Opracowanie ukazuje także problemy wynikające z implementacji przepisów prawnych mających wpływ na zmniejszenie nierówności w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności świadczeń wysokospecjalistycznych udzielanych przez szpitale, oraz na praktykę funkcjonowania opieki zdrowotnej.
W poszczególnych rozdziałach:
opisano szczegółowo szpital jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego, który zajmuje się udzielaniem świadczeń zdrowotnych,
scharakteryzowano procesy zachodzące w szpitalu od przyjęcia pacjenta do jego wypisu,
omówiono procesy zaopatrzenia medycznego i niemedycznego, które muszą zaistnieć, aby pacjent otrzymał odpowiednią usługę,
pokazano katalog działań maksymalizujących bezpieczeństwo pacjenta - jego bezbłędną identyfikację, prawidłowe dostarczanie wyrobów medycznych i produktów leczniczych - prowadzących do dostarczenia świadczenia zdrowotnego o odpowiedniej jakości.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla menedżerów podmiotów leczniczych (dyrektorów i prezesów zarządów spółek), kierowników działów zamówień publicznych, transportu, zaopatrzenia, aptek szpitalnych, fi rm świadczących usługi cateringowe, pralnicze, transportowe, a także dla studentów wydziałów ekonomicznych, wydziałów organizacji i zarządzania, uniwersytetów medycznych.
Mocną stroną tej monografii jest prezentacja uwarunkowań prawnych, administracyjnych i technicznych funkcjonowania szpitali w obecnym systemie zdrowotnym w Polsce. Komunikatywny język opracowania oraz łatwa w odbiorze interpretacja wielu ustaw i rozporządzeń umożliwia czytelnikowi zrozumienie złożoności problemów związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych przez szpitale.
Prof. dr hab. Jadwiga Suchecka [fragment recenzji]
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-9218-1
- ISBN druku: 978-83-264-8219-9
- EAN: 9788326492181
- Liczba stron: 292
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 11 Wprowadzenie | str. 17 Rozdział I Szpital jako przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego | str. 27 1. Definicja szpitala | str. 27 2. Podmioty lecznicze będące i niebędące przedsiębiorcami | str. 31 3. Szpitale kliniczne | str. 35 4. Spółki kapitałowe jako forma prowadzenia działalności leczniczej | str. 37 4.1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością | str. 38 4.2. Spółka akcyjna | str. 40 Rozdział II Zasoby ludzkie w szpitalu | str. 43 1. Organy zarządzające: kierownictwo/zarząd, rada społeczna, rada nadzorcza | str. 43 2. Pracownicy szpitala | str. 52 Rozdział III Zasoby rzeczowe w szpitalu. Wymagania, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala | str. 77 Rozdział IV Świadczenia zdrowotne udzielane przez szpitale | str. 84 1. Rodzaje świadczeń zdrowotnych | str. 84 1.1. Standard świadczeń zdrowotnych | str. 86 1.2. Świadczenia gwarantowane | str. 89 1.2.1. Uwagi ogólne | str. 89 1.2.2. Świadczenia gwarantowane z zakresu leczenia szpitalnego | str. 92 2. Zlecenie lekarskie | str. 96 3. Odpłatne świadczenia | str. 98 4. Brak gwarancji udzielania świadczeń w przypadku likwidacji podmiotu | str. 100 5. Warunki zawierania i realizacji umów w zakresie leczenia szpitalnego | str. 103 6. Kontraktowanie świadczeń opieki zdrowotnej przez Narodowy Fundusz Zdrowia | str. 107 Rozdział V Procesy w szpitalu od przyjęcia pacjenta do wypisu | str. 111 1. Podstawa i tryby przyjęcia pacjenta do szpitala | str. 111 1.1. Skierowanie od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej | str. 111 1.2. Potwierdzanie prawa do świadczeń opieki zdrowotnej | str. 116 1.3. Pakiet onkologiczny | str. 122 2. Koncepcja łańcucha wartości | str. 127 3. Leczenie szpitalne | str. 130 3.1. Wyrażenie zgody na udzielenie świadczenia zdrowotnego | str. 130 3.2. Konsultacje w szpitalu | str. 132 3.3. Wypisanie pacjenta ze szpitala | str. 133 Rozdział VI Procesy zaopatrzenia medycznego w szpitalu | str. 139 1. Zaopatrzenie medyczne | str. 139 2. Apteka szpitalna | str. 144 3. Transport w szpitalu | str. 154 4. Sterylizacja | str. 156 Rozdział VII Procesy zaopatrzenia niemedycznego w szpitalu | str. 159 1. Usługi żywienia | str. 159 2. Utrzymanie czystości | str. 168 3. Zarządzanie odpadami medycznymi | str. 170 Rozdział VIII Wybrane działania minimalizujące koszty działalności szpitali | str. 178 1. Szpitalne grupy zakupowe | str. 178 2. Outsourcing | str. 189 3. Benchmarking | str. 190 4. TBM | str. 192 5. Lean management - lean hospital | str. 193 Rozdział IX Znaki identyfikacyjne i stosowanie wyrobów medycznych a bezpieczeństwo pacjenta | str. 197 1. Znaki identyfikacyjne pacjentów | str. 197 2. Ochrona danych osobowych pacjenta | str. 213 3. Bezpieczeństwo pacjentów odnośnie do stosowania wyrobów medycznych | str. 230 Rozdział X Zagrożenia bezpieczeństwa pacjenta i metody minimalizacji tego zjawiska | str. 234 1. Zakażenia szpitalne a jakość usług zdrowotnych | str. 234 2. Zewnętrzne systemy zapewnienia jakości a bezpieczeństwo pacjenta | str. 241 3. Satysfakcja pacjenta | str. 254 4. Zintegrowana opieka zdrowotna | str. 257 Zakończenie | str. 259 Bibliografia | str. 267 Akty prawne | str. 283