MENU

Zarządzanie progresywne zdrowiem. Kierunki, strategie, metody

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2015

  • Autor: Violetta Korporowicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie progresywne zdrowiem. Kierunki, strategie, metody

W publikacji omówiono zagadnienia niezbędne do nowoczesnego, progresywnego zarządzania w ochronie zdrowia, którego istota polega na łączeniu licznych dyscyplin wiedzy (ekonomii, prawa, psychologii, socjologii) przy jednoczesnym uwzględnieniu perspektywy mikro i makrospołecznej oraz społecznych uwarunkowań dotyczących procesu decyzyjnego. Autorzy podjęli próbę rozpoznania problemów niezbędnych do zrozumienia procesów zachodzących w sferze zdrowia, które wymuszają nowe, dogłębne podejście do zarządzania. Dodatkowo omówili metody wykorzystywane w zarządzaniu progresywnym podmiotem leczniczym.

Książka Zarządzanie progresywne zdrowiem. Kierunki, strategie, metody wzbogacona została o liczne propozycje konkretnych rozwiązań, które ułatwią każdemu podmiotowi leczniczemu oraz instytucjom sterującym sektorem ochrony zdrowia podejmowanie strategicznych decyzji.

Adresaci:
Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla menedżerów ochrony zdrowia różnego szczebla, studentów studiów ekonomicznych, zarządzania czy zdrowia publicznego, słuchaczy studiów podyplomowych, a także wszystkich osób, które chcą zrozumieć złożoną specyfikę sektora ochrony zdrowia w zakresie zarządzania progresywnego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Violetta Korporowicz) | str. 11

CZĘŚĆ I
O KIERUNKACH W ZARZĄDZANIU PROGRESYWNYM ZDROWIEM

Rozdział 1
Zarządzanie progresywne - idea i pojęcia podstawowe (Violetta Korporowicz) | str. 21

1. Wokół zdrowia i jego ochrony | str. 23

2. Charakter zarządzania progresywnego | str. 26

3. Zarządzanie progresywne w ochronie zdrowia | str. 35

Bibliografia | str. 46

 Rozdział 2
Diagnoza potrzeb zdrowotnych (Adam Kurzynowski) | str. 48

1. Diagnoza potrzeb zdrowotnych jako podstawa zarządzania | str. 51

2. Źródła danych o potrzebach zdrowotnych | str. 54

3. Diagnozy społeczne krajowe, regionalne i lokalne | str. 56

4. Diagnozy potrzeb zdrowotnych a strategie rozwoju | str. 61

Bibliografia | str. 64

 Rozdział 3
Zarządzanie systemem zabezpieczenia zdrowotnego - podejście progresywne (Tadeusz Szumlicz) | str. 65

1. Zarządzanie systemem zabezpieczenia zdrowotnego - zakres podmiotowy i przedmiotowy | str. 67

2. System zabezpieczenia zdrowotnego - zakres uspołecznienia i solidaryzmu | str. 72

3. System zabezpieczenia zdrowotnego - aspekt instrumentalny | str. 79

Bibliografia | str. 89

 Rozdział 4
Proces starzenia się ludności a progresywne zarządzanie zdrowiem (Piotr Błędowski) | str. 91

1. Proces demograficznego starzenia się ludności w Polsce - podstawowe cechy | str. 92

2. Specyficzne cechy sytuacji zdrowotnej ludzi starych | str. 98

3. Najważniejsze zadania dla progresywnego zarządzania zdrowiem wobec procesu starzenia się ludności | str. 102

Bibliografia | str. 108

 Rozdział 5
Demedykalizacja procesu leczenia jako kierunek zarządzania progresywnego ryzykiem choroby (Jolanta Gładys-Jakóbik) | str. 110

1. Społeczne podstawy choroby | str. 111

2. Model biomedyczny choroby | str. 115

3. Społeczna konstrukcja choroby | str. 118

4. Medykalizacja | str. 119

5. Profilaktyka jako zsekularyzowana forma zbawienia | str. 125

Bibliografia | str. 128

 CZĘŚĆ II
STRATEGIE ZARZĄDZANIA PROGRESYWNEGO W SEKTORZE OCHRONY ZDROWIA

Rozdział 6
Koordynowana opieka zdrowotna - strategia wykorzystywana w nowoczesnym zarządzaniu opieką zdrowotną (Adam Kozierkiewicz) | str. 131

1. Tworzenie wartości dodanej w ochronie zdrowia | str. 132

2. Rozwój koncepcji opieki kierowanej | str. 136

Bibliografia | str. 145

 Rozdział 7
Promocja zdrowia jako przykład demokratycznej i nastawionej na rozwój strategii w zarządzaniu progresywnym (Violetta Korporowicz) | str. 146

1. Rozumienie promocji zdrowia | str. 147

2. Demokratyczne podejście w promocji zdrowia | str. 151

3. Nastawione na rozwój podejście w promocji zdrowia | str. 155

4. Ruch i założenia wybranych programów promocji zdrowia jako przejaw aktywności na szczeblu lokalnym | str. 158

Bibliografia | str. 165

 Rozdział 8
Profilaktyka chorób w kontekście idei społecznej odpowiedzialności biznesu (Violetta Korporowicz, Anna Kozłowska) | str. 167

1. Interesariusze podmiotu leczniczego | str. 170

2. Rozumienie profilaktyki chorób | str. 176

3. Podstawowe obszary zainteresowania profilaktyką chorób w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu | str. 179

Bibliografia | str. 185

 Rozdział 9
Jakość usług zdrowotnych, TQM oraz zewnętrzne systemy oceny jakości - strategia zarządzania progresywnego (Tomasz Karkowski) | str. 187

1. Potrzeby pacjenta | str. 188

2. Jakość usług zdrowotnych postrzegana przez pacjenta | str. 189

3. Zakażenia szpitalne a jakość usług zdrowotnych | str. 190

4. Modele oceny jakości usług zdrowotnych | str. 192

5. Certyfikaty jakości jako jedno z kryteriów branych pod uwagę przy ocenie ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej | str. 206

6. Satysfakcja pacjenta | str. 207

Bibliografia | str. 209

 Rozdział 10
Przekształcenia własnościowe w opiece zdrowotnej w Polsce jako podstawa w kształtowaniu strategii zarządzania progresywnego (Violetta Korporowicz) | str. 211

1. Rola państwa w procesie przekształceń własnościowych w opiece zdrowotnej w Polsce | str. 212

2. Samorządy w procesie przekształceń własnościowych w opiece zdrowotnej | str. 216

3. Rola podmiotów leczniczych w procesie przekształceń własnościowych w opiece zdrowotnej w Polsce | str. 222

Bibliografia | str. 226

 CZĘŚĆ III
METODY WYKORZYSTYWANE W ZARZĄDZANIU PROGRESYWNYM PODMIOTEM LECZNICZYM

Rozdział 11
Stan zdrowia oraz koszty leczenia mężczyzn i kobiet w świetle zachowań autodestrukcyjnych jako metoda badania potrzeb zdrowotnych (Violetta Korporowicz) | str. 229

1. Różnice w zdrowiu kobiet i mężczyzn | str. 229

2. Zachowania autodestrukcyjne | str. 234

3. Społeczne koszty leczenia jako badanie potrzeb zdrowotnych kobiet i mężczyzn | str. 241

Bibliografia | str. 253

 Rozdział 12
System RAFAELA™ - oparte na badaniach naukowych narzędzie służące do planowania zatrudnienia pielęgniarek. Przypadek Finlandii (Lisbeth Fagerström) | str. 254

1. Definicje podstawowych pojęć | str. 256

2. Dlaczego potrzebny jest system służący do klasyfikacji i pomiaru intensywności pielęgnacji? | str. 259

3. Podstawy teoretyczne systemu RAFAELA™ | str. 261

4. Struktura i wdrożenie systemu RAFAELA™ | str. 263

5. Korzyści płynące z systematycznego codziennego pomiaru intensywności pielęgnacji za pomocą systemu RAFAELA™ | str. 270

Bibliografia | str. 279

 Rozdział 13
Rachunkowość zarządcza w realizacji kontroli zarządczej w zarządzaniu progresywnym w podmiotach leczniczych (Wioletta Baran) | str. 283

1. Rachunkowość zarządcza w podmiotach leczniczych | str. 285

2. Istota kontroli zarządczej w podmiocie leczniczym | str. 292

3. Projektowanie środowiska kontroli zarządczej w podmiotach leczniczych | str. 303

Bibliografia | str. 311

 Rozdział 14
Odpowiedzialność podmiotu leczniczego strategią ograniczenia nieprawidłowości zarządczych (Iwona Wrześniewska-Wal) | str. 314

1. Błędy medyczne | str. 316

2. Prawa pacjenta | str. 319

3. Zakażenia szpitalne | str. 324

4. Zdarzenia medyczne | str. 327

5. Odpowiedzialność cywilna i karna członków zarządów spółek z ograniczoną odpowiedzialnością i spółek akcyjnych | str. 332

Bibliografia | str. 338

 Rozdział 15
Wpływ zmian przepisów prawnych na konsumpcję narkotyków z wyszczególnieniem środków zastępczych - metoda badania potrzeb w zarządzaniu progresywnym (Adrianna Filimonowicz) | str. 341

1. Narkomania - pojęcia wstępne | str. 342

2. Rozwój zjawiska narkomanii w Polsce i możliwości jego ograniczenia | str. 343

3. Ekonomiczne ujęcie problemu narkotyków | str. 347

4. Wpływ wprowadzenia przepisów ograniczających handel środkami zastępczymi na ceny | str. 350

5. Efektywność i skutki likwidacji sklepów stacjonarnych oferujących środki zastępcze | str. 354

6. Korzyści i zagrożenia płynące z delegalizacji substancji będących środkami zastępczymi | str. 356

7. Wpływ zaostrzenia przepisów antynarkotykowych na politykę informacyjną dotyczącą środków zastępczych | str. 360

Bibliografia | str. 363

 Rozdział 16
Komunikacja progresywna na poziomie organizacji ochrony zdrowia w perspektywie rozwiązywania problemów kompetencyjnych (Grzegorz Myśliwiec) | str. 365

1. Informowanie interesariuszy o własnych zamierzeniach i działaniach | str. 367

2. Konsultowanie interesariuszy jako wyraz uwzględniania ich interesów | str. 368

3. Negocjowanie i elastyczność w przełamywaniu luki kompetencyjnej - model czeski i szkocki | str. 373

4. Negocjowanie kontraktów z pracownikami kluczowymi z wykorzystaniem strategii progresywnej | str. 377

5. Negocjowanie z pracownikiem szeregowym | str. 381

6. Negocjowanie wewnętrzne z grupą pracowników | str. 383

Bibliografia | str. 387
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

121,50 zł
135,00 zł

Karuzele i inne oszustwa podatkowe. Metody przeciwdziałania unikaniu opodatkowania

W publikacji omówiono praktykę stosowania przepisów mających zapobiegać i karać za przestępstwa podatkowe. Zawarto w niej:ocenę kluczowych zmian wprowadzonych w ramach tzw. uszczelniania prawa podatkowego,opis na...
40,91 zł
48,70 zł

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia p...
76,50 zł
85,00 zł

Zarządzanie ryzykiem w działalności jednostek samorządu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka katastroficznego

Publikacja prezentuje rozwiązania w zakresie tworzenia i wprowadzania w życie systemu oraz polityki zarządzania ryzykiem jednostki samorządu terytorialnego. W książce zawarto m.in.:wskazówki dla jednostek w zakresie kształtowan...
9,23 zł
12,30 zł

Andaluzja wczoraj i dziś. Południe Hiszpanii w czasach kryzysu – geneza, przyczyny, kierunki zmian

Monografia poświęcona jest wybranemu regionowi Hiszpanii tj. Andaluzji, który należy do najuboższych w całej Unii Europejskiej. W książce przedstawiono geograficzną, ekonomiczną i polityczną specyfikę opisywanej wspólnoty autonomicznej z...
25,19 zł
27,99 zł

Wybrane aspekty badawcze. Gospodarka, Zarządzanie, Innowacje TOM I

Monografia jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich w obszarze nauk ekonomicznych i szeroko pojętych innowacji. Stanowi zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki nauk ekonomicz...
9,46 zł
11,00 zł

Państwo w wybranych kierunkach współczesnej myśli ekonomicznej

Prezentowana monografia w zwięzłej i przystępnej formie przedstawia stosunek do roli państwa w gospodarce najważniejszych współczesnych kierunków ekonomicznych. Jest oparta na bogatej literaturze przedmiotu dlatego – chcącym pogłębi...
16,20 zł
18,00 zł

STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO – REALIZACJA PODSTAWOWYCH CELÓW t.1

Świadomość aktualnej sytuacji budowana w oparciu o adekwatną percepcję współczesnych zdarzeń oraz rozpoznanych dążeń kształtujących ją podmiotów, a także wnikliwą analizę zjawisk i procesów wpływających na stan i poziom bezpieczeńs...
29,24 zł
34,00 zł

Zarządzanie bezpieczeństwem infrastruktury krytycznej i ciągłością usług kluczowych państwa

Sprawność infrastruktury krytycznej państwa i dostępność usług kluczowych warunkują poczucie bezpieczeństwa obywateli, zadowolenie społeczne, suwerenność państwa oraz sprawność działania podmiotów administracji publicznej. Bezpieczeństwo infrast...
55,80 zł
62,00 zł

Procesowe zarządzanie jakością dostaw w branży motoryzacyjnej

Kryzys gospodarczy z lat 2008 i 2009 doprowadził do znacznych zakłóceń i zmian w branży motoryzacyjnej, wśród producentów samochodów europejskich, azjatyckich, a głównie ame-rykańskich (na przykład bankructwo i zamk...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!