Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Powtórka przed sesją

Zarządzanie przedsiębiorstwem

(Miękka)

Podręcznik akademicki

4.80  [ 12 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 84,00 zł (- 20 %)
Najniższa cena z 30 dni: 69,72 zł (- 4 %)
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

67,20
Dodaj do schowka
Dostępność: w magazynie
Duża ilość
Dostawa i płatność
Termin wysyłki
- Produkty dostępne w magazynie wysyłamy najpóźniej następnego dnia roboczego.
- Pozostałe zgodnie z deklaracją podaną na stronie produktu.
- Czas oczekiwania na zamówienie = wysyłka + dostawa przez przewoźnika.
- Wszystkie terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek, z bez dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski; od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Przedpłata (Przelewy24)
do 199,99 zł
200 zł - 299,99 zł
Dostawa 
- Odbiór w księgarni PWN
0 zł
0 zł
2-3 dni
- ORLEN Paczka
9,99 zł
7,99 zł
1-2 dni
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
10,99 zł
7,99 zł
2 dni
- Pocztex
11,99 zł
9,99 zł
2 dni
- InPost Paczkomaty 24/7
12,99 zł
10,99 zł
1 dzień
- Kurier DPD
12,99 zł
11,99 zł
1 dzień

Pobranie
do 199,99 zł
200 zł - 299,99 zł
Dostawa 
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka
14,99 zł
11,99 zł
1-2 dni
- Pocztex
15,99 zł
13,99 zł
2 dni
- Kurier
16,99 zł
15,99 zł
1 dzień
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Zarządzanie przedsiębiorstwem

Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie.

Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału.

Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.:

  • teorie zarządzania,
  • społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa,
  • środowisko przedsiębiorstwa,
  • proces podejmowania decyzji,
  • planowanie,
  • organizowanie,
  • zarządzanie kadrami,
  • zachowanie organizacyjne,
  • przewodzenie,
  • przedsiębiorczość,
  • zarządzanie biznesem elektronicznym,
  • zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian,
  • zarządzanie produkcją,
  • kontrolowanie.

Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzania e-biznesem.

Autor trafnie i umiejętnie argumentuje pilną potrzebę upowszechnienia nowoczesnej teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem biznesu elektronicznego i jego wirtualizacji w działalności przedsiębiorstwa (…). Podjął aktualne, złożone i ambitne zadanie zaprezentowania i przedyskutowania wielu problemów dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej z zastosowaniem e-biznesu i nowoczesnych technologii informacji i komunikacji (ICT), bazując na własnych badaniach i doświadczeniach innych krajów oraz najnowszym dorobku naukowym, zawartym w krajowej i anglojęzycznej literaturze przedmiotu. Treści zawarte w podręczniku znacząco wpłyną na rozwój edukacji i sylwetki zawodowej studentów kierunku biznesowego, a także studentów innych specjalności.
Prof. dr hab. Bernard F. Kubiak,
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
Wstęp 9

ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania 13
1.1. Koncepcja zarządzania 13
1.2. Funkcje zarządzania 19
1.3. Istota przedsiębiorstwa 21
1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem 26
1.5. Role i umiejętności kierownika 28
1.6. Paradygmat kompetencji kierownika 34
1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 38

ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania 41
2.1. Rys historyczny zarządzania 41
2.2. Klasyczne teorie zarządzania 45
2.3. Teorie zarządzania behawioralnego 53
2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania 59
2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 65

ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa 68
3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa 68
3.2. Zakres odpowiedzialności 70
3.3. Ochrona środowiska naturalnego 74
3.4. Kultura przedsiębiorstwa 77
3.5. Dylematy etyczne 82
3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 87

ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa 90
4.1. Czynniki środowiskowe 90
4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo 92
4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa 95
4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy 97
4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa 101
4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową 107
4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa 112
4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 114

ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji 118
5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania 118
5.2. Proces podejmowania decyzji 120
5.3. Racjonalność decyzji 126
5.4. Decyzje grupowe 128
5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji 132
5.6. Informacyjne wspieranie decyzji 136
5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 144

ROZDZIAŁ 6. Planowanie 147
6.1. Koncepcja i zakres planowania 147
6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa 150
6.3. Planowanie strategiczne 155
6.4. Analiza SWOT 159
6.5. Metody planowania strategicznego 161
6.6. Techniki wspierania planowania 166
6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 171

ROZDZIAŁ 7. Organizowanie 174
7.1. Tworzenie organizacji 174
7.2. Formowanie stanowisk pracy 177
7.3. Warianty struktury organizacyjnej 179
7.4. Projektowa struktura organizacyjna 185
7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej 188
7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej 190
7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 195

ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami 198
8.1. Proces zarządzania kadrami 198
8.2. Projektowanie stanowisk pracy 200
8.3. Nabór pracowników 203
8.4. Wybór między kandydatami na pracowników 206
8.5. Polityka kadrowa 209
8.6. Współczesne trendy zatrudnienia 213
8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 217

ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne 220
9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych 220
9.2. Osobowość pracownika 224
9.3. Zachowania grupowe 229
9.4. Efektywność pracy zespołowej 233
9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 237

ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie 240
10.1. Rola przywódcza kierownika 240
10.2. Style przewodzenia 243
10.3. Teorie przywództwa 246
10.4. Motywowanie 250
10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu 258
10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 264

ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość 267
11.1. Przesłanki przedsiębiorczości 267
11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa 273
11.3. Rozwój przedsiębiorstwa 278
11.4. Tworzenie planu biznesowego 283
11.5. Konstrukcja planu biznesowego 286
11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 289

ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym 292
12.1. Geneza biznesu elektronicznego 292
12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym 296
12.3. Modele biznesu elektronicznego 302
12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami 309
12.5. Strategie biznesu elektronicznego 314
12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku 319

ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian 322
13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością 322
13.2. Stymulowanie innowacji 326
13.3. Determinanty zmiany działalności 329
13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany 334
13.5. Przezwyciężanie stresu 338
13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 341

ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją 345
14.1. Proces produkcyjny 345
14.2. Planowanie produkcji 351
14.3. Metody planowania produkcji 356
14.4. Analiza wyników produkcji 361
14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 366

ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie 369
15.1. Funkcje kontroli 369
15.2. Proces kontrolny 373
15.3. Techniki kontroli finansowej 377
15.4. Efektywność kontroli 383
15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 386

Bibliografia 389
Indeks rzeczowy 396
O Autorze 402
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Fragment książki(pdf)
str. 9-23
118 KB

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Fragment książki(pdf)
str. 9-23
118 KB

Inni Klienci oglądali również

Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

Głównym celem podręcznika jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie teoretyczno-metodologicznej koncepcji wyceny i kreowania wartości przedsiębiorstwa oraz określenie na tym gruncie ram ich praktycznej aplikacji w systemie strategicznego ...

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, personelu i finansów. Jes...

Bankowość instytucje, operacje, zarządzanie

W podręczniku przedstawione zostały podstawowe zasady i uwarunkowania funkcjonowania systemu bankowego w powiązaniu ze zmianami i wyzwaniami wywołanymi przez trwający od 2007 roku kryzys finansowy. W czterech częściach omówione są kolejno:...

Zarządzanie emocjami w organizacji

W książce przedstawione zostały elementarne oraz najistotniejsze zagadnienia i ujęcia procesów emocjonalnych, a w szczególności ich udział w procesach percepcji, myślenia, uwagi i pamięci. Należy pamiętać, że procesy poznawcze oraz ich de...

Zarządzanie i inżynieria jakości

Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W związku...

Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych

Czy uczelnia powinna zarządzać relacjami?Czy mogą być one źródłem zdobywania przewagi konkurencyjnej?Co jest ważne, aby osiągnąć sukces na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych?Zmiany zachodzące w otoczeniu szk&o...

Zarządzanie logistyką magazynową

Książka skupia się głównie na tych tematach, które obecnie sprawiają menadżerom logistyki i magazynowania najwięcej problemów. A zatem na: • poprawie skutecz...

Zarządzanie i inżynieria jakości

Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W z...

Zarządzanie procesem podejmowania decyzji w oparciu o model symultaniczny - S

W książce zaprezentowano niestandardowe zastosowanie MODELU SYMULTANICZNEGO - S, opartego na różnych systemach i koncepcjach wspomagania procesu podejmowania decyzji w:• procesach gospodarowania• badaniach naukowych&b...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!