Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki(eBook)

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 2, 2022

  • Seria / cykl: Nowoczesne zarządzanie

  • Autor: Eugeniusz Michalski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 79,00 zł
55,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 23,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki

Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie. Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: - teorie zarządzania, - społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, - środowisko przedsiębiorstwa, - proces podejmowania decyzji, - planowanie, - organizowanie, - zarządzanie kadrami, - zachowanie organizacyjne, - przewodzenie, - przedsiębiorczość, - kontrolowanie. Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzania e-biznesem. Autor trafnie i umiejętnie argumentuje pilną potrzebę upowszechnienia nowoczesnej teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem biznesu elektronicznego i jego wirtualizacji w działalności przedsiębiorstwa (…). Podjął aktualne, złożone i ambitne zadanie zaprezentowania i przedyskutowania wielu problemów dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej z zastosowaniem e-biznesu i nowoczesnych technologii informacji i komunikacji (ICT), bazując na własnych badaniach i doświadczeniach innych krajów oraz najnowszym dorobku naukowym, zawartym w krajowej i anglojęzycznej literaturze przedmiotu. Treści zawarte w podręczniku znacząco wpłyną na rozwój edukacji i sylwetki zawodowej studentów kierunku biznesowego, a także studentów innych specjalności. Prof. dr hab. Bernard F. Kubiak

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9
ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania 13
	1.1. Koncepcja zarządzania 13
	1.2. Funkcje zarządzania   19
	1.3. Istota przedsiębiorstwa 21
	1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem 26
	1.5. Role i umiejętności kierownika  28
	1.6. Paradygmat kompetencji kierownika 34
	1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku  38
ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania   41
	2.1. Rys historyczny zarządzania   41
	2.2. Klasyczne teorie zarządzania   45
	2.3. Teorie zarządzania behawioralnego   53
	2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania 59
	2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   65
ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa 68
	3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa 68
	3.2. Zakres odpowiedzialności  70
	3.3. Ochrona środowiska naturalnego  74
	3.4. Kultura przedsiębiorstwa  77
	3.5. Dylematy etyczne 82
	3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku  87
ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa 90
	4.1. Czynniki środowiskowe 90
	4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo   92
	4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa   95
	4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy  97
	4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa  101
	4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową 107
	4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa   112
	4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   114
ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji 118
	5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania  118
	5.2. Proces podejmowania decyzji 120
	5.3. Racjonalność decyzji   126
	5.4. Decyzje grupowe 128
	5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji  132
	5.6. Informacyjne wspieranie decyzji  136
	5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku  144
ROZDZIAŁ 6. Planowanie  147
	6.1. Koncepcja i zakres planowania 147
	6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa   150
	6.3. Planowanie strategiczne 155
	6.4. Analiza SWOT   159
	6.5. Metody planowania strategicznego  161
	6.6. Techniki wspierania planowania  166
	6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   171
ROZDZIAŁ 7. Organizowanie   174
	7.1. Tworzenie organizacji   174
	7.2. Formowanie stanowisk pracy   177
	7.3. Warianty struktury organizacyjnej   179
	7.4. Projektowa struktura organizacyjna   185
	7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej  188
	7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej  190
	7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku  195
ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami   198
	8.1. Proces zarządzania kadrami   198
	8.2. Projektowanie stanowisk pracy 200
	8.3. Nabór pracowników   203
	8.4. Wybór między kandydatami na pracowników  206
	8.5. Polityka kadrowa 209
	8.6. Współczesne trendy zatrudnienia  213
	8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   217
ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne   220
	9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych 220
	9.2. Osobowość pracownika 224
	9.3. Zachowania grupowe   229
	9.4. Efektywność pracy zespołowej 233
	9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku  237
ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie   240
	10.1. Rola przywódcza kierownika 240
	10.2. Style przewodzenia   243
	10.3. Teorie przywództwa 246
	10.4. Motywowanie 250
	10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu 258
	10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   264
ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość   267
	11.1. Przesłanki przedsiębiorczości  267
	11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa  273
	11.3. Rozwój przedsiębiorstwa  278
	11.4. Tworzenie planu biznesowego  283
	11.5. Konstrukcja planu biznesowego  286
	11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   289
ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym  292
	12.1. Geneza biznesu elektronicznego   292
	12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym  296
	12.3. Modele biznesu elektronicznego   302
	12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami   309
	12.5. Strategie biznesu elektronicznego 314
	12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku   319
ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian 322
	13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością 322
	13.2. Stymulowanie innowacji   326
	13.3. Determinanty zmiany działalności  329
	13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany 334
	13.5. Przezwyciężanie stresu  338
	13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   341
ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją 345
	14.1. Proces produkcyjny   345
	14.2. Planowanie produkcji 351
	14.3. Metody planowania produkcji  356
	14.4. Analiza wyników produkcji   361
	14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   366
ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie 369
	15.1. Funkcje kontroli  369
	15.2. Proces kontrolny  373
	15.3. Techniki kontroli finansowej 377
	15.4. Efektywność kontroli 383
	15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku   386
Bibliografia 389
Indeks rzeczowy 396
O Autorze 402
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Eugeniusz Michalski

Eugeniusz Michalski jest profesorem zwyczajnym. Pracował w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu i Akademii Ekonomicznej w Katowicach, gdzie pełnił funkcje kierownika Zakładu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw oraz prodziekana d.s. nauki Wydziału Handlu, Transportu i Usług. Był również zatrudniony w Politechnice Koszalińskiej na stanowiskach kierownika Katedry Marketingu Międzynarodowego, kierownika Katedry Zarządzania oraz dyrektora Instytutu Ekonomii i Zarządzania. Prowadził wykłady na Politechnice Gdańskiej i Uniwersytecie Gdańskim. Eugeniusz Michalski jest prekursorem reprezentatywnych badań gospodarstw domowych w Polsce. Swoje zainteresowania naukowe kieruje głównie na ekonomikę i organizację przedsiębiorstwa, teorię i praktykę marketingu, marketing międzynarodowy, zarządzanie marketingowe, teorię i praktykę zarządzania. Jest autorem lub współautorem 21 książek i 136 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, marketingu i zarządzania – opublikowanych w kraju i za granicą. W 2004 roku za książkę „Marketing. Podręcznik akademicki” wydaną przez WN PWN został uhonorowany Nagrodą Indywidualną Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

7,00 zł

Zarządzanie procesami i produktami w organizacji. Wybrane zagadnienia - Rozdział 9. Rachunek kosztów cyklu życia produktu

W publikacji zaprezentowano podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania procesami i produktami wynikające z aktualnych tendencji wymuszających na zarządzających organizacjami poszukiwanie rozwiązań w zakresie przewagi konkurencyjnej. Podręcznik składa...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych - Karolina Zatoń: Problem samooceny nauczycieli akademickich

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed kt...
49,00 zł

"Zarządzanie po ludzku". Jak skutecznie rekrutować, wdrażać i zarządzać pracownikami bez straty czasu i pieniędzy

Jak znaleźć odpowiedzialnych i zaangażowanych pracowników, którzy po roku nie odejdą do konkurencji? To przyczyna niejednej bezsennej nocy pracodawcy. Jak sprawić, aby ludzie chcieli pracować w Twojej firmie? Nie chodzi o triki czy same t...
11,99 zł

WYBRANE ASPEKTY BADAWCZE GOSPODARKA. ZARZĄDZANIE. INNOWACJE TOM 2 (red.) Ireneusz Miciuła - VII.OUTSOURCING W ZARZĄDZANIU LOGISTYCZNYM PRZEDSIĘBIORSTW

Monografia stanowi drugi tom badań wielu Autorów z różnych ośrodków akademickich w zakresie gospodarki, zarządzania i szeroko pojętych innowacji. Stanowi zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki nauk...
30,00 zł

Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie kolejowym Unii Europejskiej

Książka przeznaczona jest dla osób, które właśnie rozpoczynają pracę z systemami zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym. W rozdziale pierwszym przedstawione zostało tło wprowadzania obowiązku wdrażania tych systemów, a...
11,00 zł

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ROZWÓJ, WIELOWYMIAROWOŚĆ, PODEJŚCIA BADAWCZE - LITERATURA

Człowiek jest istotą złożoną, a jego zachowania zmieniają się pod wpływem zdobywanych doświadczeń oraz związków z otoczeniem. Dlatego też badanie i opisywanie zachowań ludzkich jest procesem ciągłym i nieskończonym. Człowiek, bowiem, zmienia swo...
99,00 zł

Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników

Celem głównym niniejszej monografii jest identyfikacja relacji zachodzących między systemem zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL), zaufaniem organizacyjnym a zaangażowaniem pracowników. Podstawowym pytaniem prowadzonego postępowania badawcz...
28,70 zł

Zarządzanie indywidualnym ryzykiem kredytowym. Elementy systemu

Funkcjonowanie banków jako instytucji zaufania publicznego od zawsze jest poddane presji niepewności ze strony otoczenia gospodarczego, politycznego, społecznego. Niepewność ta poprzez jej kwantyfikację przybiera rożne formy ryzyka, które...

Kryzysy w Unii Europejskiej w drugiej dekadzie XXI wieku. Uwarunkowania – przebieg – implikacje - 13 Strategiczne zarządzanie kryzysem członkostwa w Unii Europejskiej na przykładzie Brexitu

Unia Europejska znalazła się w drugiej dekadzie XXI wieku w kryzysie egzystencjalnym. Przyczyną tego stanu było współwystępowanie (nakładanie się) wielu kryzysów i stosunkowo słabe efekty podejmowanych działań zmierzających do ich rozwiąz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!