Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki
Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie. Autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: - teorie zarządzania, - społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, - środowisko przedsiębiorstwa, - proces podejmowania decyzji, - planowanie, - organizowanie, - zarządzanie kadrami, - zachowanie organizacyjne, - przewodzenie, - przedsiębiorczość, - kontrolowanie. Nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technologii informacyjnej oraz wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzania e-biznesem. Autor trafnie i umiejętnie argumentuje pilną potrzebę upowszechnienia nowoczesnej teorii i praktyki zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem biznesu elektronicznego i jego wirtualizacji w działalności przedsiębiorstwa (…). Podjął aktualne, złożone i ambitne zadanie zaprezentowania i przedyskutowania wielu problemów dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach gospodarki rynkowej z zastosowaniem e-biznesu i nowoczesnych technologii informacji i komunikacji (ICT), bazując na własnych badaniach i doświadczeniach innych krajów oraz najnowszym dorobku naukowym, zawartym w krajowej i anglojęzycznej literaturze przedmiotu. Treści zawarte w podręczniku znacząco wpłyną na rozwój edukacji i sylwetki zawodowej studentów kierunku biznesowego, a także studentów innych specjalności. Prof. dr hab. Bernard F. Kubiak
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22137-9
- ISBN druku: 978-83-01-22115-7
- Liczba stron: 402
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania 13 1.1. Koncepcja zarządzania 13 1.2. Funkcje zarządzania 19 1.3. Istota przedsiębiorstwa 21 1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem 26 1.5. Role i umiejętności kierownika 28 1.6. Paradygmat kompetencji kierownika 34 1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 38 ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania 41 2.1. Rys historyczny zarządzania 41 2.2. Klasyczne teorie zarządzania 45 2.3. Teorie zarządzania behawioralnego 53 2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania 59 2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 65 ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa 68 3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa 68 3.2. Zakres odpowiedzialności 70 3.3. Ochrona środowiska naturalnego 74 3.4. Kultura przedsiębiorstwa 77 3.5. Dylematy etyczne 82 3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 87 ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa 90 4.1. Czynniki środowiskowe 90 4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo 92 4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa 95 4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy 97 4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa 101 4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową 107 4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa 112 4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 114 ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji 118 5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania 118 5.2. Proces podejmowania decyzji 120 5.3. Racjonalność decyzji 126 5.4. Decyzje grupowe 128 5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji 132 5.6. Informacyjne wspieranie decyzji 136 5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 144 ROZDZIAŁ 6. Planowanie 147 6.1. Koncepcja i zakres planowania 147 6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa 150 6.3. Planowanie strategiczne 155 6.4. Analiza SWOT 159 6.5. Metody planowania strategicznego 161 6.6. Techniki wspierania planowania 166 6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 171 ROZDZIAŁ 7. Organizowanie 174 7.1. Tworzenie organizacji 174 7.2. Formowanie stanowisk pracy 177 7.3. Warianty struktury organizacyjnej 179 7.4. Projektowa struktura organizacyjna 185 7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej 188 7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej 190 7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 195 ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami 198 8.1. Proces zarządzania kadrami 198 8.2. Projektowanie stanowisk pracy 200 8.3. Nabór pracowników 203 8.4. Wybór między kandydatami na pracowników 206 8.5. Polityka kadrowa 209 8.6. Współczesne trendy zatrudnienia 213 8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 217 ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne 220 9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych 220 9.2. Osobowość pracownika 224 9.3. Zachowania grupowe 229 9.4. Efektywność pracy zespołowej 233 9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 237 ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie 240 10.1. Rola przywódcza kierownika 240 10.2. Style przewodzenia 243 10.3. Teorie przywództwa 246 10.4. Motywowanie 250 10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu 258 10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 264 ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość 267 11.1. Przesłanki przedsiębiorczości 267 11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa 273 11.3. Rozwój przedsiębiorstwa 278 11.4. Tworzenie planu biznesowego 283 11.5. Konstrukcja planu biznesowego 286 11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 289 ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym 292 12.1. Geneza biznesu elektronicznego 292 12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym 296 12.3. Modele biznesu elektronicznego 302 12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami 309 12.5. Strategie biznesu elektronicznego 314 12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku 319 ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian 322 13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością 322 13.2. Stymulowanie innowacji 326 13.3. Determinanty zmiany działalności 329 13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany 334 13.5. Przezwyciężanie stresu 338 13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 341 ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją 345 14.1. Proces produkcyjny 345 14.2. Planowanie produkcji 351 14.3. Metody planowania produkcji 356 14.4. Analiza wyników produkcji 361 14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 366 ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie 369 15.1. Funkcje kontroli 369 15.2. Proces kontrolny 373 15.3. Techniki kontroli finansowej 377 15.4. Efektywność kontroli 383 15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku 386 Bibliografia 389 Indeks rzeczowy 396 O Autorze 402