eleWator 11 (1/2015)
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
intro: Darek Foks, Ostatni bankiet u ministra kultury z hipsterami Allen Ginsberg: Krzysztof Zabłocki, Ginsberg, oksymoroniczny Che Guevara poezji Ewelina Chodakowska, Dwa lwy i dwie wieczności Michał Łukaszuk, Santo Libido Ewa Cichoń, Milczenie po Skowycie (i Howl) Andrzej Pietrasz, Polska w wierszach i zapiskach Allena Ginsberga Ewa Opałka, Pensjonarski Skowyt albo niedole czytania (i pisania) Wiktor Rusin, Poematy Agorafobii. Rzecz o eksperymentach Beat Generation z pejzażem po drugiej stronie Muru Berlińskiego w tle Katarzyna Czeczot, Prochy. Szkic w obrocie Tadeusz Koczanowicz, Parę słów o „byciu naprawdę” Allena Ginsberga Damian Romaniak, Beat Generation w kinie proza: Ian Kemp, Regulamin, Chcemy się tylko podpalić poezja: Ewa Sonnenberg, Letter from orange forest. Praca w trybie online Joanna Oparek, Berlin porn proza: Darek Foks, Naprawdę Duży i Niewiele Mniejszy (utwór historyczny) poezja: Tomaž Šalamun, Ballada dla Metki Krašovec Daniël Vis, *** (zostali przyjaciółmi…), Zawartość wyprawki, *** (wziął damskie skórzane kozaki) eKlery: O Ciele (wiersza). Z Marcinem Sendeckim rozmawia Wiktoria Klera dziennik: Henryk Bereza, Zęby (26.02.2009 r.) Grzegorz Strumyk, Linki do dzienników Henryka Berezy Anna Frajlich, Dach Świata jeszcze raz. Dziennik podróży z Santa Luce: Indi Orlando, Budda w paszporcie sztuki plastyczne i architektura: Andrzej Fogtt, Rzeczywistość, Prawda, Sztuka Miłka O. Malzahn, Wandy Australia w Amsterdamie krytyka literacka: Bartosz Suwiński, Prowincja wspomnienia (Piotr Szewc, Cienka szyba) Beata Patrycja Klary, Na ciele słowa wyglądają wyraźniej mówi człowiek z brudnopisu (Mariusz Jagiełło, Człowiek z brudnopisu) Mateusz Hachlica, Wachlarz niezmiennych przestrzeni (Paweł Sarna, Pokój na widoku) Wiktoria Klera, „Przepaść, zaskoczenie” (Adam Wiedemann, Z ruchem) Sławomir Hornik, Językowe zgliszcza (Krzysztof Siwczyk, Dokąd bądź) Emilia Walczak, Dziewczynka z lisem (Magdalena Tulli, Szum) Mieczysław Orski, Opowiada książki (Janusz Rudnicki, Życiorysta) Maja Staśko, Kosmos, więc jestem (Miłka O. Malzahn, Kosmos w Ritzu) Wojciech Meixner, Pani Egucka, Miłosierdzie Boże i Ludwig van Beethoven (Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Widma miejsca i czasu) Konrad Liskowacki, Węgry w gorzkiej pigułce (Géza Ottlik, Szkoła na granicy) Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 5 – Sprawy (nie)prozaiczne 3 (Herkusa Kuničisa, Litwin w Wilnie; Zwrotnik Ukraina; Bogusław Chrabota, Koenigsberg. Historia rodzinna) Jacek Bielawa, Wyznanie i samorozgrzeszenie (Marek Nowakowski, Dziennik podróży w przeszłość) Patrycja Chajęcka, Proustowskie magdalenki (Zapomniane słowa) Andrzej Skrendo, Artur Daniel (Jerzy Borowczyk, Michał Larek, Przywracanie, wracanie. Rozmowy szczecińskie z Arturem Danielem Liskowackim) Paweł Orzeł, Przed wojną: Sztuka opowiadania z domieszką diabła (Jerzy Żuławski, Kuszenie szatana) komiks: Marcin Bałczewski, Świat kontrkultury Roberta Crumba (Robert Crumb, Kot Fritz; Robert Crumb, Pan Naturalny; Robert Crumb, Księga Genesis; Kanon graficzny 1. Od Gilgamesza do Tybetańskiej Księgi Umarłych) Krzysztof Lichtblau, Komiks o życiu, komiks w życiu, życie komiksem (Yoshiro Tatsumi, Życie. Powieść graficzna) muzyka: Kamil Sipowicz, Grupa w Składzie (Grupa w Składzie, Trzecia Fala) Monika Petryczko, Kwaśne dźwięki, kosmiczne zawijasy, ostre loopy i bezkompromisowe brzmienie (Arca, Xen) Tadeusz Hnat, Cyja, wstyd i świniówka, czyli polska szkoła akordeonu (Andrzej Krzanowski, Katedra na akordeon; Zbigniew Bargielski, Works by Zbigniew Bargielski performed by Zbigniew Koźlik; Zbigniew Bargielski, Muzyka naszych czasów) nadesłano stałe felietony: „omsknięcia” – Ks. Andrzej Luter, 6, 7, 8, 9, 10, 11 „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, A może by tak inaczej. O Skrajem Grzegorza Kielara „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Recenzje widoku z okna na ulicę Wierzbięcice w Poznaniu „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Rozszczepienie „bez przesady” – Edward Balcerzan, Fragmenty o Różewiczu (2) Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 3, 2015 – regulamin