eleWator 17 (3/2016)
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
intro: Natalia Malek, Architektura pierwszej nitki Thomas Stearns Eliot: Ewa Elżbieta Nowakowska, Tłumacząc kres dawnego świata na inne języki. Moje powroty do Pieśni Symeona i Wędrówki Trzech Króli T.S. Eliota Agata Balsamo, Oszukać przeznaczenie. O czasie, Biblii i perspektywie w Mordzie w katedrze T.S. Eliota Karol Samsel, Dry Salvages i wojna Marian Lech Bednarek, O Eliocie przy stole – opis fotografii Dawid Szkoła, Strach w garstce popiołu Blanka Kotlińska, „Te fragmenty wsparłem o moje ruiny” Thomas Stearns Eliot, Zaufany sekretarz (fragment) Wiesław Juszczak, Zaufany sekretarz. Komentarz Jakub Pyda, Thomas Stearns Eliot i Jarosław Marek Rymkiewicz. Poetyckie widzenie ogrodu Agnieszka Adamowicz-Pośpiech, Wędrówka Trzech Króli T.S. Eliota – podróż bez końca Karol Samsel, Dwa wiersze z Eliotem w tle. Ecossaise, Dzieciożerstwo Paweł Orzeł, (nasz Eliot) – rozmyte wspomnienie o śmierci Damian Romaniak, Czas Apokalipsy Coppoli w kontekście Wydrążonych ludzi Eliota poezja: Uta Przyboś, Pytanie, Trzepot, W szybce, Namiastka miasta Zuzanna Popiel, bliskość, nienawiść, za wcześnie na wnioski, módl się do mojego boga proza: Radosław Wiśniewski, Trans-ferry ze szkicowników: Jacek Wiaderny, Grzegorz Tomicki przegląda się w Dyckim (i jest mu z tym do twarzy) Yeats mówi: William Butler Yeats, Magia poezja: Joshua Clover, Miasto promieniste, Oma, Moje życie w nowym tysiącleciu, „Niestety, tak brzmi nazwa naszego miasteczka; przez cały ten czas ją ukrywałem” epistoły: Bogdan Rogatko, Z listów do Son i od Son dziennik: Henryk Bereza, Refleksyjność (23.06.2005 r.) Maciej Cisło, Błędy i owędy (ciąg dalszy „Błędnika”) teatr: O czym myślimy przed zaśnięciem? Z Maciejem Englertem rozmawia Artur Daniel Liskowacki z Ciężkowic: Waldemar Bawołek, Święty Marku, zmiłuj się nade mną z Krakowa: Tomasz Bohajedyn, Ogolona głowa Kurtza z Częstochowy: Arkadiusz Frania, Szekspiriana sztuki plastyczne i architektura: Andrzej Fogtt, Artyści 1 krytyka literacka: Ewelina Chodakowska, Język tańczący w ciemnościach (Marcin Czerkasow, Przede wszystkim zniszczenia) Sławomir Hornik, Trujące ziarno poezji (Urszula Honek, Sporysz) Anna Łozowska-Patynowska, Pytanie czy odpowiedź? (Mirosław Mrozek, Odpowiedź retoryczna) Arkadiusz Frania, Zjawione wiersze Jacka od Kamieni (Jacek M. Hohensee, Zjawy) Mateusz Wabik, Świat zanurzony w ponurości (Damian Sawa, Moja wina) Justyna Kasperek, Między słowem na światem (Karol Samsel, Jonestown) Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 11 (Mazllum Saneja, Listy do Ewy; Agim Gjakova, Saga o wietrze; Fatos Arapi, Dajcie mi imię; György Spiró, Salon Wiosenny; Wasyl Machno, Express „Venezia”) Jakub Pyda, Szum codzienności czy kasandryczne wołanie? (Marcin Karnowski, Przerzutka) Marta Krawczuk, Homo sapiens wraca do natury (Kamil Sipowicz, Ramona, Mila, Bobo i pięćdziesiąt sześć innych zwierząt) Leszek Szaruga, Okoliczny Batman (Marika Krajniewska, Schronisko) Damian Nowicki, Chaos we mnie, chaos poza mną (Imre Kertész, Ostatnia gospoda) Mateusz Dworek, Literatura i nauka, jak równy z równym (Hans Magnus Enzensberger, Eliksiry nauki. Spojrzenia wierszem i prozą) Paweł Orzeł, Czytanie – don’t try this at home (Pierre Bayard, Jak rozmawiać o książkach, których się nie czytało?) Anna Pietras, Paskudny, niewygodny babochłop w oficerkach (Monika Talarczyk-Gubała, Wanda Jakubowska. Od nowa) nadesłano komiks: Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 4 Krzysztof Lichtblau, Wejść na szczyt (Scott McCloud, Stwórca) Marcin Bałczewski, Niezwykły świat Thomasa Otta (Thomas Ott, R.I.P. Best Of 1985-2004) muzyka: Kamil Sipowicz, Metrem na Goebbelsa Adam Mańkowski, Akustyczne improwizacje w czterech ścianach (Sebastian Buczek i Tomasz Kowalski, ♫) stałe felietony: „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Czaplicka Barbara, Danielewska Łucja „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Podróż poza czasem „esoesy” – ADL, Szóste „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Znalazł sposób, by z układania liter w wersy uczynić coś ważnego. Krzysztof Kleszcz „bez przesady” – Edward Balcerzan, Czytelnicze labirynty (2) Helena Raszka (1930-2016) Piotr Michałowski, Helena Raszka – portret wielobarwny