eleWator 16 (2/2016)
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
intro: Szczepan Kopyt, wiersz bieda: Andrzej Turczyński, Pani Bieda. Tondo alegoryczne Marian Lech Bednarek, 3,50 zł Krzysztof Tomanek, Granica przedpołudnia Jacek Durski, Ale bieda! (fragmenty z różnych tekstów) Agnieszka Szelega, (U)ścisk konformizmu. Przypadek Yoani Sánchez i Cuba Libre. Notatki z Hawany Grzegorz Strumyk, Mam czas Agnieszka Milewska, Sztajer na śmietniku Kazimierz Kyrcz Jr, Luksusy pana Kiełbasy Piotr Smoliński, „I – nie powstał z klęczek”. Mieczysław Czychowski jako kontrowersja życia artystycznego na Wybrzeżu Krzysztof Wołodźko, Rewolucja, strajk i bieda. Szkic łódzki Michał Paluszkiewicz, Ciało Marian Lech Bednarek, Fill in this form, please Damian Romaniak, Bieda jako temat filmowy na przykładzie Midnight Cowboy i The Full Monty poezja: Marcus Slease, W pociągu do Exeter tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Darlington przodem do kierunku jazdy, W pociągu do Liverpoolu tyłem do kierunku jazdy, W pociągu z Norwich przodem do kierunku jazdy, W pociągu z Oksfordu tyłem do kierunku jazdy, Wielkie jajo Ilona Witkowska, piekło na ziemi, widziałeś, jakie mamy ładne zdjęcie bez ciebie?, plac nieuświadomionej konieczności dziejowej, bezprizorni proza: Marcin Bałczewski, Prosta historia Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Vitriol Yeats mówi: William Butler Yeats, Najszczęśliwszy z poetów poezja: Rafał Krause, Ranking, Ogon, Z użytkownikiem Adam Wiedemann, Nagrobek Henrykowi, Śledź repertuar, Rudy epistoły : Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (3) proza: Łukasz Suskiewicz, Założenia Miłosz Waligórski, Ostatni dzień dziennik: Zinaida Gippius, Szary notes (Ołówkiem [pisany]) z Ciężkowic: Waldemar Bawołek, Święty Ignacy z Loyoli, obdarz mnie pokorą z Krakowa: Tomasz Bohajedyn, Honor nad życie. Rzecz o pojedynkach z Paryża: Andrzej Wasilewski, Generacja Kciuka według Michela Serresa z Częstochowy: Arkadiusz Frania, Noriega, oblężenie Jerycha i heavy metal sztuki plastyczne i architektura: Andrzej Fogtt, Banale, bannale. Biennale, bienale krytyka literacka: Rafał Gawin, Kiedy język idzie na wojnę (Bartłomiej Majzel, Terror) Justyna Kasperek, Sztukateria odniesień (Natalia Malek, Szaber) Mateusz Hachlica, Nieustanne nieprzystosowanie (Paweł Tański, Spod siódmego żebra) Mateusz Dworek, Zakatowanego nie interesuje Świat (Ewa Sonnenberg, Hologramy) Przemysław Kuliński, Pejzaż/cień egzystencji (Krystyna Wiatrowska, Newralgion) Mateusz Wabik, Wiersze z dwóch krajów i dwóch epok (Krzysztof Rytka, Zapiski w brulionie) Arkadiusz Frania, Osaczeni, ale jeszcze nie osądzeni (Elżbieta Cichla-Czarniawska, bliżej milczenia) Paweł Orzeł, Legenda (prawie) jak inne (Osamu Dazai, Zatracenie) Paulina Barańska, Bzik tropikalny podszyty melancholią (Joanna Bator, Wyspa Łza) Maja Staśko, Herstoria Polski (Emilia Walczak, Hey, Jude!) Paweł Jasnowski, W stronę nowej wspólnoty (Grzegorz Jankowicz, Gombrowicz – loading. Esej o formie życia) Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 9 (Rudolf Chmel, Kompleks słowacki; Klemen Pisk, Za krzakiem majaczącego ślimaka; Martin Pollack, Skażone krajobrazy; Mety Kušar, Lublana) Patrycja Chajęcka, Pałac z baśni powstaje (Beata Chomątowska, Pałac. Biografia intymna; Jako dowód i wyraz przyjaźni. Reportaże o Pałacu Kultury) nadesłano komiks: Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 2 Marcin Bałczewski, Baśń o przeznaczeniu (Cyril Pedrosa, Trzy cienie) muzyka: Jestem pełen swoich własnych skarbów. O krytyce, zespołach Miłość, Chango, wydawnictwie Kilogram Records i muzyce do filmów. Z Mikołajem Trzaską rozmawia Beata Zuzanna Borawska Adam Mańkowski, Drużyna marzeń w fantastycznej narracji (John Zorn & The Dreamers, Pellucidar: A Dreamers Fantabula) Monika Petryczko, Nemezis vs Mykietyn (Nemezis vs Mykietyn) stałe felietony: „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Zelenay Tadeusz, Hołuj Tadeusz „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Skłonności „esoesy” – ADL, Czwarte „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, „Próbuję zrozumieć czasy, w których żyły moje babcie”, czyli Poemat kresowy Krystyny Mazur „bez przesady” – Edward Balcerzan, Iskra optymizmu (humanisty) VIII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”, Komunikat jury Konkurs Literacki imienia Henryka Berezy „Czytane w maszynopisie”, Edycja 4, 2016 – regulamin nekrologi: Wojciech Bonawentura Fangor, Krzysztof Kostyrko