eleWator 12 (2/2015)
" eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 2299-5692
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
intro: Piotr Lemieszko, Trzy nie(u)dane wiersze miłosne, czyli o montowaniu erotycznego fantazmatu krytyka: Henryk Bereza, O kulturze czytania Ankieta „eleWatora”. Wstęp Andrzej Turczyński, Czy krytyka literacka to pałuba? Michał Larek, Przeciw krytyce! Grzegorz Strumyk, Ciekawość siebie (idzie krytyk z niewoli) Izabela Pajdała-Kusińska, „Idziesz ze mną? – Gdzie? – W dupę ciemną” Rafał Gawin, Nerwica natręctw literackich, czyli dlaczego nie nurkuję w masce. Wersja rozszerzona Anna Nasiłowska, 4-2-3-1 czyli kim być? Marta Zelwan, O krytyce i krytykach Ankieta „eleWatora”. Odpowiedzi Henryk Bereza, Pochwała czytelników Piotr Michałowski, Depozyt historii literatury Iwo Zmyślony, Krytyk nic nie może Krzysztof Maciejewski, Nie ma już linii podziału. O krytyce internetowej Emilia Walczak, Don’t mess with jelonki Michał Tabaczyński, Nowa umowa. Krytyka literacka jako instytucja literatury Adam Mańkowski, Na rozdrożu intuicyjności i zdrowego rozsądku. Spojrzenie na polską krytykę muzyczną Wojciech Kudyba, Krytyk jako gospodarz Konrad Zych, Źli inteligenci patrzą na pop, czyli co nam zostało z Munro Ankieta „eleWatora”. Post factum: próba krajobrazu proza: Rafał Skonieczny, Pinczer poezja: Krzysztof Gryko, Sęk, Rewers, Sekret, Pokrycie, Synkopa, Spot Jolanta Nawrot, Wyspa w cudzysłowie, Pogoda ducha, Wniebogłosy, Księżniczka ma kota, biegnie, Dziewczynka kupuje mleko eKlery: O grach (planszowych). Z Marcinem Baranem rozmawia Wiktoria Klera proza: Dariusz Sypeń, Jednoręki Marcin Bałczewski, Przyjazd poezja: Aleksandra Słowik, Pisane pod kołdrą Robert Król, Falkowska epistoły: Henryk Bereza, Listy do poetów: do Roberta Króla z Ciężkowic: Waldemar Bawołek, Święty Benedykcie z Anianu, miej mnie w opiece z Krakowa: Tomasz Bohajedyn, Ćma van Gogha krytyka literacka: Ewelina Chodakowska, Częsty przypadek (Jakobe Mansztajn, Studium przypadku) Wiktoria Klera, Suma niespełnień (Marcin Sendecki, Przedmiar robót) Justyna Kasperek, W negatywie (Ewa Elżbieta Nowakowska, Nareszcie) Bogdan Nowicki, Agnostyk połykany przez samotnego wilka (Leszek Żuliński, Ostatnia przeprowadzka) Patryk Nadolny, Hologramy średnio wieczne (Łukasz Kuźniar, Everyman) Karol Samsel, Wiesława Juszczaka koncepcja poezji (Wiesław Juszczak, Poeta i mit) Monika Grącka, Gdzie jesteśmy i czy jesteśmy? (Wiktor Pielewin, Batman Apollo) Alan Sasinowski, Zazdrość bogów (John Banville, Nieskończoności) Paweł Jasnowski, Oczyszczając pole (Patrick Modiano, Perełka) Maja Staśko, Jeszcze Polka nie zginęła (Michał Tabaczyński, Legendy ludu polskiego) Mieczysław Orski, Literackie gry Agnieszki Kłos (Agnieszka Kłos, Gry w Birkenau) Emilia Walczak, Małgorzata ~ Krystyna (Małgorzata Halber, Najgorszy człowiek na świecie) Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 6 (Swietłana Aleksijewicz, Czasy secondhand. Koniec czerwonego człowieka; Wschód – Zachód. Wiersze z Ukrainy i dla Ukrainy) Damian Romaniak, Egzorcysta i tajemnica wiary (Kamil Kościelski, Cóż za wspaniały dzień na egzorcyzm… Amerykańskie kino grozy przełomu lat 60. i 70.) Paweł Orzeł, Przed wojną: Książeczka o kaźni (Leonidas Andrejew, Siedem szubienic (opowiadanie)) nadesłano muzyka: Tadeusz Hnat, Jeszcze polski akordeon; później Paweł Mykietyn (Magdalena Bojanowicz & Maciej Frąckiewicz, Satin; Paweł Mykietyn, Chamber Works) Kamil Sipowicz, Bexa Lala (Bexa lala, Bexa Lala i inni) stałe felietony: „esoesy” – ADL, Pierwsze „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Głos w sprawach ważnych, czyli Migotanie gwiazd i przedsionków Anny Grabowskiej „omsknięcia” – ks. Andrzej Luter, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 „w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, O niezrozumieniu „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Wkłucia „bez przesady” – Edward Balcerzan, Postczłowiek – to brzmi groźnie VII Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”