Biznes w kulturze – kultura w biznesie
Celem publikacji jest identyfikacja oraz ocena kierunków rozwoju relacji zachodzących pomiędzy wybranymi jednostkami kultury w Polsce a szeroko pojętym otoczeniem biznesowym. Jego realizację oparto na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz egzemplifikacji nowych praktyk biznesowych stosowanych przez instytucje kultury w zakresie budowy i rozwoju relacji. Na tom składa się siedemnaście rozdziałów, których autorami są w większości pracownicy naukowi oraz doktoranci rozpoczynający dopiero swą karierę naukowo-dydaktyczną. Publikacja dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej daje wieloaspektowy pogląd na działania jednostek kultury w Polsce w zakresie tworzenia relacji z otoczeniem. Podstawą ich rozwoju stają się nowoczesne technologie, stąd też monografia inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce podążających za zmianami w ich otoczeniu. Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie związani na co dzień z problemami rozwoju relacji w sektorze kultury. Monografia może także zainteresować podmioty specjalizujące się w problematyce marketingu relacji. Jej czytelnikami będą przede wszystkim osoby zorientowane już w podstawowych zagadnieniach dotyczących funkcjonowania jednostek kultury w dobie turbulentnych zmian w otoczeniu.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Kwiecień, Beata Reformat
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-454-1
- ISBN druku: 978-83-7875-453-4
- Liczba stron: 213
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I Umiędzynarodowienie relacji handlowych w obszarze kultury: Polska na tle Unii Europejskiej (Katarzyna Żak) 9 Rozdział II Modele kształtowania relacji pomiędzy jednostkami sektora kultury a instytucjami państwowymi funkcjonującymi w wybranych krajach Unii Europejskiej (Małgorzata Grząba) 22 Rozdział III Uczestnictwo w kulturze jako podstawowa relacja warunkująca istnienie jednostek kultury (Anna Kwiecień) 30 Rozdział IV Współpraca z biznesami kreatywnymi jako szansa na rozwój instytucji kultury (Beata Reformat) 38 Rozdział V Współpraca z organizatorami wydarzeń kulturalnych z perspektywy samorządu terytorialnego. Przykład miast poprzemysłowych województwa śląskiego (Paweł Piotrowski) 51 Rozdział VI Muzeum jako jednostka kultury społecznie konstytuowana w relacjach z osobami zwiedzającymi (Barbara Pabian) 61 Rozdział VII Komunikacja samorządowych jednostek kultury z otoczeniem poprzez media społecznościowe (Monika Krysiak, Szymon Głowania) 73 Rozdział VIII Mobilna komunikacja marketingowa w kulturze i sztuce jako narzędzie kształtowania relacji z odbiorcami (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 84 Rozdział IX Dotacje na rzecz państwowych instytucji kultury (Wioletta Świeboda) 96 Rozdział X Kapitał relacyjny w finansowaniu jednostek kultury. Przykład crowdfundingu (Aleksandra Nocoń) 106 Rozdział XI Crowdfunding jako innowacyjne źródło finansowania projektów kulturalnych w Polsce (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 120 Rozdział XII Tworzenie i rozwój relacji z otoczeniem poprzez wydatki na kulturę wybranych miast na prawach powiatu (Justyna Konsek-Ciechońska) 133 Rozdział XIII Relacje pomiędzy instytucją kultury a firmą cateringową na przykładzie organizacji 41. Sesji Komitetu Światowego Dziedzictwa UNESCO (Paulina Reformat, Hanna Ziętara) 143 Rozdział XIV Kształtowanie relacji organizacji z pracownikami jako element profesjonalizacji zarządzania w kulturze na przykładzie Instytucji Kultury im. K. Bochenek – Katowice Miasto Ogrodów (Anna Dewalska-Opitek) 155 Rozdział XV Akwizycja sposobem kształtowania relacji między jednostkami kultury a ich klientami na rynku przemysłowym (Aleksander Pabian) 168 Rozdział XVI Relacje na rynku dóbr kultury na podstawie zarządzania Flag Fen (Beata Nowotarska-Romaniak, Anastazja Magdalena Kasztalska) 176 Rozdział XVII Obowiązki i uprawnienia instytucji kultury w trakcie kontroli przez wybrane jednostki administracji publicznej w świetle regulacji prawnych (Ewa Ogłozińska) 184 Bibliografia 193 Spis fotografii 211 Spis rysunków 211 Spis tabel 212