MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – ujęcie systemowe

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2020

  • Autor: Anna Doś

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 40,00 zł
34,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw – ujęcie systemowe

Niniejsza monografia stanowi odpowiedź na brak wiedzy w obszarze czynników CSR oraz systemowych zależności pomiędzy nimi. Prezentuje identyfikację czynników CSR w nurtach ekonomii neoklasycznej, ekonomii instytucjonalnej i ekonomii behawioralnej. Zawiera też rozwinięcie podejścia metodologicznego pozwalającego na poprawne zorganizowanie podejścia multidyscyplinarnego do badania zjawiska CSR. Obszerne badania własne przedstawione w książce ukazują, które czynniki instytucjonalne, organizacyjne i indywidualne są istotne dla stopnia zaangażowania badanych przedsiębiorstw w CSR oraz jakie interakcje występują pomiędzy czynnikami tych poziomów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9

Rozdział 1. Ewolucja i systematyzacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu	19
1.1. Odpowiedzialność społeczna jako ścieżka równowagi pomiędzy rynkiem a państwem – perspektywa dominująca na wczesnym etapie rozwoju koncepcji CSR	19
1.2. Odpowiedzialność społeczna jako element strategii przedsiębiorstwa – perspektywa dominująca od drugiej połowy lat 70.	34
1.3. „Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa” jako termin naukowy w świetle prób systematyzacji koncepcji CSR	49
1.4. Systemowe podejście do analizy czynników CSR	53

Rozdział 2. Czynniki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w paradygmacie ekonomii głównego nurtu	58
2.1. Autorska propozycja modelu czynników CSR w neoklasycznej teorii przedsiębiorstwa	58
2.1.1. Systemowe relacje z otoczeniem jako środowisko kreacji wartości dla właścicieli	58
2.1.2. CSR jako argument funkcji decyzji interesariuszy przedsiębiorstwa	69
2.2. Teorie pomocnicze w procesie badania związku pomiędzy CSR a wartością dla właścicieli	89
2.3. Ocena przydatności ekonomii neoklasycznej dla teoretycznej identyfikacji czynników CSR	99

Rozdział 3. Czynniki społecznej odpowiedzialności w paradygmacie ekonomii instytucjonalnej	102
3.1. Integracja ekonomicznych i społecznych wymiarów ludzkiego zachowania w obszarze gospodarowania w nauce ekonomii	102
3.2. Cztery poziomy instytucji O. Williamsona jako czynniki legitymizacji	110
3.3. Napięcie instytucjonalne w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu	121
3.4. Ocena przydatności ekonomii instytucjonalnej do teoretycznej identyfikacji czynników CSR	125

Rozdział 4. Czynniki społecznej odpowiedzialności biznesu w paradygmacie ekonomii behawioralnej	128
4.1. Powstanie i rozwój ekonomii behawioralnej jako efekt krytyki neoklasycznej koncepcji racjonalności	128
4.2. Podejście behawioralne w analizie zachowania kooperatywnego w obszarze dóbr publicznych	134
4.3. Modularna analiza indywidualnego poziomu CSR w świetle ekonomii behawioralnej dóbr publicznych	138
4.4. Podejście behawioralne w analizie zachowania menedżerów w perspektywie adaptacji strategii CSR	146
4.5. Ocena potencjału ekonomii behawioralnej do teoretycznej identyfikacji czynników CSR	159

Rozdział 5. Metateoretyczne założenia projektowania badań w obszarze CSR	163
5.1. Ujęcia paradygmatyczne czynników CSR	163
5.2. Model opisowy czynników społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa	175

Rozdział 6. Ramy koncepcyjne badań własnych w świetle wstępnej oceny praktyk CSR	180
6.1. Praktykowanie CSR w XXI wieku i ocena przedsiębiorstw polskich	180
6.2. Ramy koncepcyjne badań własnych	193
6.3. Czynniki instytucjonalne CSR występujące na wyższych poziomach instytucji	197
6.4. Czynniki instytucjonalne CSR występujące na poziomie ładu	211
6.5. Czynniki organizacyjne CSR	215
6.6. Czynniki indywidualne CSR	234

Rozdział 7. Czynniki CSR w praktyce polskich przedsiębiorstw niefinansowych – wyniki badań własnych	244
7.1. Wybór metody pozyskania danych o CSR dla celów badawczych	244
7.2. Zmienna zależna – poziom zaangażowania w CSR	249
7.3. Zmienne niezależne uwzględnione w badaniach własnych	255
7.4. Metoda estymacji parametrów modelu czynników CSR	267
7.5. Rezultaty i dyskusja	272

Zakończenie	297
Aneks	309
Literatura	317
Spis równań	381
Spis rysunków	383
Spis tabel	385
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

16,34 zł
19,00 zł

Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

Głównym celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie relacji zachodzących pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstw społecznych oraz określenie pożądanego zestawu cech i kompetencji osób nimi zarz...
43,50 zł
58,00 zł

Nowe wyzwania dla przedsiębiorstw na rynkach finansowych

Ostatni kryzys finansowy doprowadził do szeregu zmian regulacyjnych i przewartościowań w systemie finansowym. Większa restrykcyjność banków w finansowaniu przedsiębiorstw skłania te podmioty w coraz większym stopniu do pozyskiwania środkó...
53,10 zł
59,00 zł

Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne

W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efe...
20,64 zł
24,00 zł

Przedsiębiorczość i obywatelskość w perspektywie katolickiej nauki społecznej

Autorzy 17 opracowań znajdujących się w tej pozycji starają się przybliżyć różne zagadnienia związane ze współczesnymi dylematami przedsiębiorcy, dylematami na rynku pracy, czy poszukiwaniami osób angażujących się w życie społeczne...
10,80 zł
12,00 zł

Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw

Prezentowany zbiór studiów przypadku oraz zadań, przygotowany przez pracowników Katedry Marketingu Międzynarodowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ma na celu próbę wykształcenia w odbiorcach umiejętności podejmowania...
18,92 zł
22,00 zł

Sektor mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w województwie kujawsko-pomorskim. Kluczowe wnioski w obszarze konkurencyjności, innowacyjności, produktywności i współpracy

Wprowadzenie / 51. Charakterystyka mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw / 72. Innowacyjność mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw / 122.1. Przedsiębiorstwa innowacyjne w zakresie innowacji produktow...
9,00 zł
10,00 zł

Język w filmie. Ujęcie mediolingwistyczne

Książka ma charakter projektujący, ogólnoteoretyczny. Stanowi autorską próbę podjęcia problemu semantycznej specyfikacji oraz sposobów funkcjonowania języka w filmie.
121,50 zł
135,00 zł

Dom pomocy społecznej. Kierowanie i umieszczanie osób ustalanie odpłatności za pobyt

Opracowanie poświęcone jest problematyce instytucjonalnej pomocy świadczonej przez domy pomocy społecznej oraz placówki zapewniające opiekę całodobową.Przeanalizowano w nim zasady i cele owej pomocy, a także zagadnienia dotyczące:&bu...
31,50 zł
45,00 zł

W poszukiwaniu legitymizacji etycznej zasad odpowiedzialności karnej

Prezentowana książka stanowi ważny głos w dyskusji na temat reform prawa karnego, które współcześnie nie dotyczą jedynie kształtu poszczególnych instytucji, lecz także mogą być powiązane ze zmianami postrzegania podstaw etycznych t...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!