Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne
W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efektów finansowych. Uwzględnił przy tym, opierając się na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfikę polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych. Adresatami publikacji są zarówno menedżerowie podejmujący decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie, kierownicy i specjaliści działów marketingu i sprzedaży, jak i pracownicy naukowi zajmujący się problematyką zarządzania strategicznego, biznesu międzynarodowego i marketingu oraz studenci uczelni ekonomicznych.
"Opracowanie stanowi interesujące studium i może stać się wartościową publikacją użyteczną głównie w procesie akademickiego kształcenia zarówno na poziomie podstawowym, jak i podyplomowym. Holistyczne podejście do problematyki umiędzynarodowienia działań rynkowych oraz oryginalność modelu i analizy zależności stopnia internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw i uzyskiwanych efektów finansowych stanowią bezsprzeczne atuty publikacji".
dr hab. Robert Kozielski, prof. Uniwersytetu Łódzkiego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5801-9
- ISBN druku: 978-83-264-4284-1
- EAN: 9788326458019
- Liczba stron: 408
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp str. 9 1. Marketingowa strategia internacjonalizacji - istota, wymiary i determinanty str. 19 1.1. Istota marketingowej strategii internacjonalizacji str. 19 1.2. Strategie ekspansji zagranicznej str. 28 1.3. Strategie obsługi rynków zagranicznych str. 43 1.4. Determinanty marketingowej strategii internacjonalizacji str. 93 1.5. Podsumowanie - cel pracy i struktura dalszych rozważań str. 108 2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw str. 109 2.1. Modele ekonomiczne internacjonalizacji przedsiębiorstwa str. 114 2.2. Modele produktowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa str. 122 2.3. Modele finansowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa str. 125 2.4. Modele behawioralne internacjonalizacji przedsiębiorstwa str. 132 2.5. Modele zasobowe internacjonalizacji przedsiębiorstwa str. 146 2.6. Podsumowanie - teorie internacjonalizacji przedsiębiorstwa str. 160 3. Przegląd badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów str. 170 3.1. Identyfikacja badań empirycznych internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów str. 170 3.2. Charakterystyka badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów (relacja M-P) str. 172 3.3. Wyniki badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów str. 209 3.4. Podsumowanie - ograniczenia i luki w badaniach internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów str. 230 4. Metodyka i analiza wyników badań własnych str. 235 4.1. Metodyka badań własnych str. 235 4.2. Analiza strategii internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw - wyniki badań str. 266 4.3. Podsumowanie i ograniczenia przeprowadzonych badań str. 311 Podsumowanie - interpretacja wyników badań i kierunki dalszych badań str. 319 Aneks. Wykaz badań internacjonalizacji przedsiębiorstw i jej efektów str. 325 Bibliografia str. 367 Indeks str. 401