MENU

Diagnozowanie kompetencji społecznych

(eBook)

Dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym

2.50  [ 55 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Seria / cykl: Zdrowie psychiczne – dziecko, rodzic, szkoła

  • Autor: Agnieszka Misiuk, Maria Deptuła

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

35,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Diagnozowanie kompetencji społecznych

Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Przedstawiono także propozycję sposobów poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.
Diagnoza kompetencji społecznych dzieci może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej lub sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp         7

Rozdział 1. Kompetencje społeczne dziecka, ich znaczenie dla jego rozwoju i funkcjonowania w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej         11
	1.1. Pojęcie kompetencji społecznych             12
	1.2. Znaczenie kompetencji społecznych dla rozwoju i funkcjonowania dziecka w relacjach z rówieśnikami             19
	1.3. Znaczenie posiadania kompetencji społecznych dla realizacji zadania rozwojowego przypadającego na młodszy wiek szkolny             32

Rozdział 2. Umiejętność współpracy         40
	2.1. Komunikowanie się         46
	2.2. Orientacja na działanie         52
	2.3. Udzielanie i przyjmowanie pomocy             57
	2.4. Empatyczne reagowanie na emocje innego dziecka             64
	2.5. Zachowanie się w sytuacjach konfliktowych             68

Rozdział 3. Poznawanie kompetencji społecznych dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej             72
	3.1. Socjometria         72
		3.1.1. Technika Jacoba L. Moreno – klasyczny test socjometryczny         73
		3.1.2. Skala socjometryczna (Plebiscyt życzliwości i niechęci)             80
		3.1.3. Technika „Zgadnij kto?”             86
	3.2. Obserwacja atrakcyjności dziecka dla rówieśników i jego kompetencji społecznych             92
		3.2.1. Obserwacja bezpośrednia             92
		3.2.2. Obserwacja pośrednia             118
	3.3. Wywiad             122
		3.3.1. Poznawanie wiedzy dzieci o programach działania w sytuacjach społecznych             123
		3.3.2. Poznawanie rozumienia sytuacji społecznych przez dziecko         130
	3.4. Poznawanie kompetencji społecznych dziecka z jego perspektywy             136
	3.5. Łączenie pochodzących z różnych źródeł informacji o kompetencjach społecznych dzieci w celu wyodrębnienia dzieci potrzebujących pomocy           140

Rozdział 4. Model diagnozy umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym oparty na socjometrii, obserwacji i wywiadzie             150
	4.1. Dane o spójności obrazu umiejętności współpracy uzyskanego za pomocą socjometrii i obserwacji             158
	4.2. Poznawanie umiejętności współpracy z perspektywy dziecka             163

Rozdział 5. Zalecenia etyczne           169
	5.1. Podstawowe standardy etyczne w badaniach z udziałem dzieci             169
	5.2. Zasady prowadzenia badań socjometrycznych             177

Zakończenie         185
Spis tabel i rycin             190
Bibliografia             192
Aneks             206
Indeks nazwisk             215
Indeks rzeczowy             218
O Autorkach             225
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł
35,00 zł

Kompetencja komunikacyjna kadry kierowniczej sektora publicznego

Sprostanie wyzwaniom, jakie stoją przed administracją publiczną w zakresie jakości realizowanych zadań i świadczonych usług, wymaga od osób zarządzających tymi jednostkami takiej sprawności w zarządzaniu, która wyzwala u pracownikó...
16,20 zł
18,00 zł

EDUKACJA ELIT XXI WIEKU Kompetencyjne pojęcie elit społecznych

Współczesny świat ogarnięty jest ideą elitarności, która wpływa na strukturę stosunków międzynarodowych oraz wyznaczanie kierunków rozwoju cywilizacyjnego. Członkostwo w zacnym gronie elitarnym, niezależnie gdzie i kiedy, i ...
38,84 zł
49,80 zł

Kobiety uzależnione od alkoholu – w gąszczu ról i oczekiwań społecznych

Proponowana czytelnikom książka powstała w latach 2016–2020, a zamysłem, który przyświecał mi podczas analizy specyfiki uzależnienia alkoholowego kobiet, było zaakcentowanie jego kontekstu rodzinnego. Na gruncie nauk społecznych powstało w...
31,50 zł
45,00 zł

Kompetencje Unii Europejskiej w dziedzinie harmonizacji prawa karnego materialnego

Książka zawiera wielopłaszczyznową analizę zakresu przedmiotowego i charakteru kompetencji Unii Europejskiej w dziedzinie harmonizacji prawa karnego materialnego, uwzględniającą aspekty prawa konstytucyjnego UE oraz dogmatyki prawa karnego. Autor...
99,90 zł
111,00 zł

Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem w świetle przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych

Publikacja stanowi rzetelną analizę i całościowe omówienie tematyki związanej z uprawnieniami pracowników rodziców, a także rodziców nieposiadających tego statusu w świetle najnowszych zmian przepisów prawa prac...
60,30 zł
67,00 zł

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne...
30,96 zł
36,00 zł

Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych. <...
8,10 zł
9,00 zł

Ścieżki kariery zawodowej i kompetencje nauczycieli

Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawcz...
39,00 zł
50,00 zł

Szkoła i nauczyciel w obliczu zmian społecznych i edukacyjnych

[…] publikacja to wartościowe dzieło, które może zarówno posłużyć przedstawicielom nauk społecznych, jak i stanowić źródło inspiracji dla praktyków.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!