Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
49,68
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 19,32 zł
Stan magazynowy:Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa gratis dla paczek o wartości od 199 zł.
Płatność elektroniczna (PayU, BLIK)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,99 zł
Kurier pocztowy
9,99 zł
Paczkomaty InPost
9,99 zł
Kurier
14,99 zł
Odbiór w księgarni PWN
GRATIS
Płatność za pobraniem
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Kurier
17,99 zł

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość

Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży to próba odpowiedzi na zapotrzebowanie pracowników oświaty dotyczące informacji na temat najczęściej spotykanych zaburzeń, deficytów, trudności rozwojowych pojawiających się u dzieci i młodzieży. Może stanowić źródło inspiracji do podejmowania określonych oddziaływań w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej na terenie placówek oświatowych. Jej powstanie jest efektem wieloletniej pracy specjalistów, zajmujących się na co dzień wspieraniem zarówno dzieci i młodzieży, jak i ich rodziców oraz nauczycieli.

Żaden nauczyciel, psycholog czy pedagog szkolny nie musi być terapeutą czy specjalistą w zakresie zdrowia psychicznego. Dobrze jednak, aby pracownicy szkoły potrafili rozpoznać podstawowe zaburzenia psychiczne oraz uwzględnić je w swoim postępowaniu. Znajomość objawów oraz obrazu klinicznego najczęściej występujących zaburzeń, a także umiejętność ich różnicowania ułatwia pracę z danym uczniem.

W części I publikacji Czytelnik będzie miał okazję zapoznać się bliżej z wybranymi zaburzeniami psychicznymi oraz rozwojowymi dzieci i młodzieży: ADHD, zaburzenia zachowania, lękowe, nastroju, obsesyjno-kompulsyjne, odżywiania, więzi, PTSD, wykorzystanie seksualne, myśli i tendencje samobójcze, mutyzm, choroba tikowa, FAS, zaburzenia rozwoju językowego, zaburzenia sensoryczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów przedstawili charakterystykę określonych typów zaburzeń, ich najczęstsze objawy, sposoby funkcjonowania ucznia oraz zachowania mogące świadczyć o możliwości wystąpienia określonego problemu.

W części II książki Czytelnik zapozna się ze szkolnymi i pozaszkolnymi działaniami wspierającymi rozwój dziecka, jak również leczącymi zaburzenia. Wiele problemów i trudności wychowawczych przejawianych na terenie szkoły może nasilać się lub zanikać w zależności od przyjętego modelu pracy.

Ponadto zwrócono uwagę na budowanie uporządkowanego i przyjaznego środowiska w klasie, którego celem jest niedopuszczenie do powstawania zachowań problemowych. Przybliżono techniki uczenia się, które sprzyjają poprawie koncentracji uwagi i mogą być z powodzeniem wykorzystywane w trakcie lekcji. Zaprezentowano także często występujące zjawisko, jakim jest odmowa chodzenia do szkoły. Omówiono sposoby leczenia i terapii, współpracę pracowników szkoły z terapeutami oraz wskazania do nauczania specjalnego, także indywidualnego.

Książka pod redakcją Marty Jerzak jest cennym źródłem informacji charakteryzującym specyficzne zaburzenia psychiczne oraz rozwojowe dzieci w kontekście realizowania programów szkolnych. Zadania rozwojowe, z którymi konfrontują się dzieci i dorastająca młodzież, są złożone i wielorakie, toteż na drodze ich realizacji mogą pojawić się trudności. Celem książki jest ukazanie specyfiki okresu dzieciństwa i okresu dorastania z uwzględnieniem psychicznego i fizjologicznego funkcjonowania w kontekście wyzwań i zagrożeń współczesnej kultury. Redaktor książki – Marta Jerzak – w konsekwentny oraz merytoryczny sposób pokierowała grupą kilkunastu autorów, którzy opracowali problemy, z jakimi zmagają się dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych, uwzględniając rolę środowiska szkolnego i rodzinnego. Nie tylko w zwięzły sposób opracowano teoretyczny wymiar podejmowanych zagadnień, ale również w bardzo szerokim zakresie zaproponowano sugestie pozytywnego wykorzystania potencjalnych umiejętności. Opracowano propozycje pracy z dziećmi, wychowawcami, rodzicami w celu rozwiązania opisanych problemów.
dr Elżbieta Januszewska, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Marta Jerzak

Psycholog, psychoterapeuta, trener programu przeciwdziałania agresji, pedagog terapeuta. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży – ADHD, problemów z zachowaniem, specyficznych trudności szkolnych, doradztwem zawodowym itp. Prowadzi Warsztaty dla Dobrych Rodziców pomagające radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami dzieci. Od lat pracuje jako psycholog w szkole. Jest współautorką podręcznika na temat zaburzeń zachowania i sposobów postępowania z trudnymi zachowaniami dzieci na terenie szkoły.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!