Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń:
- depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych)
- więzi
- zachowania
- lękowych
- obsesyjno-kompulsyjnych
- odżywiania i wielu innych
Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18811-5
- ISBN druku: 978-83-01-18810-8
- Liczba stron: 444
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Marta Jerzak) 7 Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży 11 Rozdział 1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej (Marta Jerzak) 13 Rozdział 2. Zaburzenia zachowania (Marcin Domurat) 40 Rozdział 3. Zaburzenia depresyjne (Konrad Ambroziak, Marta Jerzak, Kinga Zając) 56 Rozdział 4. Myśli i tendencje samobójcze (Konrad Ambroziak, Monika Zabel) 75 Rozdział 5. Zaburzenia lękowe (Kamila Tagliaferro) 105 Rozdział 6. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne (Iwona Dąbrowska) 125 Rozdział 7. Zaburzenia odżywiania (Katarzyna Smólska-Łynka) 159 Rozdział 8. Zespół stresu pourazowego (Klaudia Siwek) 182 Rozdział 9. Wykorzystanie seksualne (Konrad Ambroziak) 206 Rozdział 10. Płodowy zespół alkoholowy (Małgorzata Klecka) 234 Rozdział 11. Zaburzenia więzi (Dariusz Wasiński) 258 Rozdział 12. Choroba tikowa (Iwona Dąbrowska) 286 Rozdział 13. Mutyzm (Monika Andrzejewska) 321 Rozdział 14. Zaburzenia rozwoju językowego (Agnieszka Maryniak) 352 Rozdział 15. Zaburzenia sensoryczne (Katarzyna Orkisz) 371 Rozdział 16. Odmowa chodzenia do szkoły (Artur Kołakowski) 388 Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania 415 Rozdział 17. Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie (Artur Kołakowski) 417 Rozdział 18. Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi (Karolina Grzywacz) 429 Rozdział 19. Asystent nauczyciela w klasie (Katarzyna Orkisz) 463 Rozdział 20. Psychoterapia (Marta Jerzak, Kinga Zając) 477 Rozdział 21. Socjoterapia (Kinga Zając) 488 Rozdział 22. Trening Zastępowania Agresji (Marcin Domurat) 518 Rozdział 23. Praca z rodzicami (Marta Jerzak) 532 Dodatek 547 Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach (Agnieszka Pisula) 549 Formy wsparcia dziecka w pigułce (Marta Jerzak, Kinga Zając) 560