Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników
\n\nAutorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców.\n \n W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa. \n \n Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników. \n \n Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków. \n \n „Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”. \n dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8328-374-6
- ISBN druku: 978-83-8328-092-9
- EAN: 9788383283746
- Liczba stron: 272
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 7 Rozdział I. Kompetencje w naukach o zarządzaniu | str. 13 1.1. Istota kompetencji | str. 13 1.2. Podejście holistyczne | str. 18 1.3. Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania | str. 26 1.4. Typologia kompetencji | str. 39 1.5. Kluczowe kompetencje | str. 50 1.6. Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki | str. 53 Rozdział II. Rozwój kompetencji pracowników | str. 63 2.1. Proces rozwoju kompetencji pracowników | str. 63 2.2. Determinanty rozwoju kompetencji pracowników | str. 68 2.3. Formy rozwoju kompetencji pracowników | str. 74 2.3.1. . Tutoring, mentoring, coaching | str. 77 2.3.2. . Mentoring | str. 81 2.3.3. . Coaching | str. 86 2.3.4. . Szkolenie, warsztat, trening | str. 95 2.3.5. . Blended learning | str. 98 2.3.6. . Self-directed learning | str. 99 2.3.7. . Konferencja, kongres, seminarium | str. 104 2.3.8. . Studia podyplomowe | str. 106 2.4. Podsumowanie | str. 107 Rozdział III. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników | str. 112 3.1. Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników | str. 112 3.2. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników | str. 117 3.2.1. . Czteropoziomowy model Kirkpatricka | str. 117 3.2.2. . Model Hamblina | str. 121 3.2.3. . Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa | str. 122 3.2.4. . Zmodyfikowany ROI | str. 123 3.2.5. . Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści | str. 126 3.2.6. . Model krytycznych poziomów Guskeya | str. 127 3.2.7. . Model Holtona | str. 128 3.2.8. . Model oceny wyników O’Connora (RA) | str. 129 3.2.9. . Model Kaufmana i Kellera | str. 130 3.2.10. . Model Brinkerhoffa (SCM) | str. 131 3.2.11. . Model IPO | str. 132 3.2.12. . Model C-I-P-O | str. 133 3.2.13. . Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO) | str. 135 3.2.14. . Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP) | str. 135 3.2.15. . Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model) | str. 136 3.2.16. . Model Ramseya (GAP model) | str. 138 3.2.17. . Model Fiester i Morris | str. 139 3.3. Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń | str. 141 3.4. Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników | str. 148 Rozdział IV. Metodyka i wyniki badań | str. 155 4.1. Teoretyczne podstawy badań jakościowych | str. 155 4.2. Charakterystyka badania | str. 161 4.2.1. . Cel badania | str. 161 4.2.2. . Pytania badawcze | str. 162 4.2.3. . Model badawczy | str. 162 4.2.4. . Dobór przypadków do badania i przedmiot badania | str. 164 4.2.5. . Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych | str. 167 4.3. Analiza studiów przypadków | str. 170 Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników | str. 188 5.1. Założenia dotyczące oceny | str. 188 5.2. Autorska metoda i jej zastosowanie | str. 191 Zakończenie | str. 201 Aneks | str. 205 Załącznik 1. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego | str. 205 Załącznik 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora przetwórstwa mięsnego | str. 211 Załącznik 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora transportowego | str. 216 Załącznik 4. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora piwowarskiego | str. 222 Załącznik 5. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii | str. 227 Załącznik 6. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora doradczego | str. 232 Załącznik 7. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora obsługi klienta | str. 237 Załącznik 8. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medycznego | str. 241 Bibliografia | str. 245 Spis rysunków | str. 267 Spis tabel | str. 269