MENU

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2023

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Joanna Żukowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 67,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 50,25 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

49,58
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Metody oceny form rozwoju kompetencji pracowników


Autorka omawia 10 powszechnie stosowanych form rozwoju kompetencji pracowników takich jak: tutoring, mentoring, coaching, szkolenie, warsztat, trening, konferencja, kongres, seminarium, studia podyplomowe. Wskazuje, jak dopasować konkretne działania do potrzeb danych odbiorców.

W książce opisano także kluczowe modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników, którymi są: czteropoziomowy model Kirkpatricka, model Hamblina, pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa, zmodyfikowany ROI, metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści, model krytycznych poziomów Guskey’a, model Holtona, model oceny wyników O’Connora (RA), model Kaufmanna i Kellera, model Brinkerhoffa, model IPO, model C-I-P-O, czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO), czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP), model Passmore’a i Velez (SOAP-M model), model Ramseya (GAP model), model Fiester i Morrisa.

Interesującym uzupełnieniem jest przegląd badań dotyczących problematyki modeli oceny form rozwoju kompetencji, a także zaprezentowanie przez autorkę jej nowatorskiej metody pomiaru i oceny skuteczności działań rozwojowych pracowników.

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców. Zainteresuje także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.

„Zagadnienie rozwoju kompetencji personelu, stosowania różnych metod rozwojowych oraz pomiaru skuteczności działań podejmowanych w analizowanym obszarze, wpisuje się w aktualne trendy w zarządzaniu organizacjami. Akcentuje się przy tym potrzebę podejmowania aktywności, które przyniosą w długiej perspektywie korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom”.
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  | str. 7
Rozdział I. Kompetencje w naukach o zarządzaniu  | str. 13
1.1. Istota kompetencji  | str. 13
1.2. Podejście holistyczne  | str. 18
1.3. Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania  | str. 26
1.4. Typologia kompetencji  | str. 39
1.5. Kluczowe kompetencje  | str. 50
1.6. Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki  | str. 53
Rozdział II. Rozwój kompetencji pracowników  | str. 63
2.1. Proces rozwoju kompetencji pracowników  | str. 63
2.2. Determinanty rozwoju kompetencji pracowników  | str. 68
2.3. Formy rozwoju kompetencji pracowników  | str. 74
2.3.1. . Tutoring, mentoring, coaching  | str. 77
2.3.2. . Mentoring  | str. 81
2.3.3. . Coaching  | str. 86
2.3.4. . Szkolenie, warsztat, trening  | str. 95
2.3.5. . Blended learning  | str. 98
2.3.6. . Self-directed learning  | str. 99
2.3.7. . Konferencja, kongres, seminarium  | str. 104
2.3.8. . Studia podyplomowe  | str. 106
2.4. Podsumowanie  | str. 107
Rozdział III. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112
3.1. Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników  | str. 112
3.2. Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 117
3.2.1. . Czteropoziomowy model Kirkpatricka  | str. 117
3.2.2. . Model Hamblina  | str. 121
3.2.3. . Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa  | str. 122
3.2.4. . Zmodyfikowany ROI  | str. 123
3.2.5. . Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści  | str. 126
3.2.6. . Model krytycznych poziomów Guskeya  | str. 127
3.2.7. . Model Holtona  | str. 128
3.2.8. . Model oceny wyników O’Connora (RA)  | str. 129
3.2.9. . Model Kaufmana i Kellera  | str. 130
3.2.10. . Model Brinkerhoffa (SCM)  | str. 131
3.2.11. . Model IPO  | str. 132
3.2.12. . Model C-I-P-O  | str. 133
3.2.13. . Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO)  | str. 135
3.2.14. . Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP)  | str. 135
3.2.15. . Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model)  | str. 136
3.2.16. . Model Ramseya (GAP model)  | str. 138
3.2.17. . Model Fiester i Morris  | str. 139
3.3. Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń  | str. 141
3.4. Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 148
Rozdział IV. Metodyka i wyniki badań  | str. 155
4.1. Teoretyczne podstawy badań jakościowych  | str. 155
4.2. Charakterystyka badania  | str. 161
4.2.1. . Cel badania  | str. 161
4.2.2. . Pytania badawcze  | str. 162
4.2.3. . Model badawczy  | str. 162
4.2.4. . Dobór przypadków do badania i przedmiot badania  | str. 164
4.2.5. . Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych  | str. 167
4.3. Analiza studiów przypadków  | str. 170
Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników  | str. 188
5.1. Założenia dotyczące oceny  | str. 188
5.2. Autorska metoda i jej zastosowanie  | str. 191
Zakończenie  | str. 201
Aneks  | str. 205
Załącznik 1. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego  | str. 205
Załącznik 2. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora przetwórstwa mięsnego  | str. 211
Załącznik 3. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora transportowego  | str. 216
Załącznik 4. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora piwowarskiego  | str. 222
Załącznik 5. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii  | str. 227
Załącznik 6. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora doradczego  | str. 232
Załącznik 7. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora obsługi klienta  | str. 237
Załącznik 8. Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medycznego  | str. 241
Bibliografia  | str. 245
Spis rysunków  | str. 267
Spis tabel  | str. 269
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

33,81 zł
48,30 zł

Formy dialogu w gatunkach prasowych

Monografia jest próbą opisu różnych przejawów dialogu w prasie z perspektywy genologicznej. Rozpoczynając od uwag dotyczących gatunku medialnego i dialogu w perspektywie komunikowania medialnego, autorka wprowadza czytelnika w teks...
36,75 zł
52,50 zł

Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej

Tematyką książki są kompetencje osób realizujących edukację kulturalną w różnych miejscach i rolach. Autorzy zebranych w niej tekstów pokazują w jak wielu kontekstach można, warto a nawet trzeba dziś mówić o kompetencjach re...
33,54 zł
39,00 zł

Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w Polsce w warunkach integracji europejskiej

Książka stanowi analizę modelu zarządzania rozwojem obszarów wiejskich w Polsce, który ukształtowany został w wyniku przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Autorka zbadała wpływ mechanizmów europeizacji na zmiany instytucjonaln...
10,15 zł
13,53 zł

Ekonomia współdzielenia alternatywnym kierunkiem rozwoju miast. Potencjał województwa świętokrzyskiego

Globalny wzrost konsumpcji stał się stał się jedną z najważniejszych i najgroźniejszych przeszkód na drodze do ekorozwoju miast. Klasyczna ekonomia nie uwzględnia możliwości powolnego wyczerpywania się zasobów – kryzysu ekologiczne...
27,64 zł
32,90 zł

Kaszanka jako forma życia duchowego

Nowa książka autora bestsellerowych, przełożonych na wiele języków Wszystkich języków świata.„Niektóre z zamieszczonych tu tekstów (niech będzie – felietonów) pochodzą sprzed lat piętnastu i dwudzies...
53,40 zł
89,00 zł

Spółki w jakiej formie prowadzić biznes Wyd.2

Wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej to jedna z kluczowych decyzji podejmowanych podczas otwierania własnego biznesu. Od tego zależą m.in. późniejszy sposób podejmowania decyzji w firmie, odpowiedzialność za jej prowad...
15,89 zł
17,65 zł

Współczesne wyzwania rozwoju przedsiębiorstw i regionów

Monografia zawiera opracowania dotyczące wyzwań rozwojowych małych i średnich przedsiębiorstw oraz regionów, przed jakimi stoją w obecnych realiach gospodarczych, a także wskazania obszarów wiedzy, które można i należy wykorzystać ...
51,80 zł
74,00 zł

Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu

Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodat...
17,16 zł
19,95 zł

Arteterapia w twórczym rozwoju

Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji pię...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!