MENU

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych

(eBook)

Z badań uczniów klas 3 szkół podstawowych

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2011

  • Autor: Beata Jachimczak

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
29,64
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych

Książka Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych (z badań uczniów klas III szkół podstawowych) jest próbą ukazania problemów dotyczących kształcenia tej grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Stąd w pierwszej części książki zawarto koncepcje choroby w odniesieniu do jej wpływu na funkcjonowanie człowieka oraz strategię radzenia sobie z nimi. Zwrócono również uwagę na psychologiczne następstwa choroby w kontekście potrzeby projektowania działań terapeutycznych wspomagających rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka. Opisano tu uwarunkowania związane ze środowiskiem rodzinnym, które w sytuacji nauczania indywidualnego często pozostaje głównym źródłem doświadczeń socjalizacyjnych i edukacyjnych, oraz uwarunkowania związane ze środowiskiem pozarodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem grup rówieśniczych, formalnych i nieformalnych. Centralnym punktem zainteresowania był rozwój kompetencji społecznych ucznia, który w sytuacji izolacji edukacyjnej, w tym rówieśniczej, może ulegać zaburzeniom. Uwzględniając fakt, że nauczanie indywidualne jest specyficzną formą kształcenia oferowanego ściśle określonej grupie uczniów, warto zadać pytanie o jego efektywność. Z jednej strony należy wziąć pod uwagę, że zaplanowano działania edukacyjne gwarantujące realizację obowiązku nauczania również dzieciom przewlekle chorym, które czasowo bądź długotrwale muszą pozostawać poza szkołą, z drugiej zaś należy poszukiwać optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp .......... 9
Przewlekła choroba jako czynnik determinujący funkcjonowanie
dziecka w bliższym i dalszym środowisku .............. 13
Paradygmaty konstruowania modeli choroby przewlekłej ........... 16
Integracyjny model choroby Ivana B. Plessa i Philipa Pinkertona ........ 17
Model choroby jako kryzysu życiowego – Rudolf H. Moos
i Vivien D. Tsu .......... 19
Model choroby przewlekłej jako ryzyka i plastyczności ........... 21
Transakcyjny model stresu i radzenia sobie z nim ............. 22
Pojęcie choroby przewlekłej. Skala zjawiska wśród dzieci .......... 23
Choroby przewlekłe wieku dziecięcego ............ 28
Charakterystyka wybranych (będących najczęściej podstawą orzeczenia
o potrzebie nauczania indywidualnego) chorób przewlekłych
wśród dzieci ............. 30
Charakterystyka dziecka przewlekle chorego ......... 36
Psychologiczne następstwa choroby .......... 43
Znaczenie rodziny w rozwoju dziecka .......... 47
Model strukturalny Salvadora Minuchina ............. 49
Model kołowy Davida H. Olsona .......... 52
Model systemowy Williama R. Beaversa ......... 53
Model McMastera ........ 54
Model Murraya Bowena ............ 55
Funkcjonowanie rodziny w kontekście teorii przywiązania ............. 57
Środowisko rodzinne dziecka chorego .............. 59
Rozwój społeczny dziecka przewlekle chorego ............ 65
Zachowania przystosowawcze w sytuacji przewlekłej choroby ............. 66
Środowisko rodzinne i pozarodzinne a rozwój społeczny dziecka ......... 70
Środowisko szkolne i rówieśnicze a rozwój społeczny dziecka .............. 73
Kształcenie dzieci w klasach I–III szkół podstawowych ......... 79
Organizacja edukacji wczesnoszkolnej w szkole ogólnodostępnej .... 81
Czynniki warunkujące efektywność kształcenia .............. 87
Charakterystyka dziecka w młodszym wieku szkolnym ......... 90
Kształcenie uczniów przewlekle chorych .............. 97
Kształcenie w szkole ogólnodostępnej (w tym w integracyjnej) ..... 103
Kształcenie w szkole szpitalnej ........... 108
Nauczanie indywidualne ........... 110
Przepisy prawne i organizacyjne dotyczące nauczania indywidualnego ........... 110
Kwalifikacja dzieci do nauczania indywidualnego .......... 113
Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w nauczaniu indywidualnym ........ 115
Założenia badań własnych .......... 123
Cel, problematyka badawcza i hipotezy badawcze .............. 124
Cel badań .............. 124
Pytania i hipotezy badawcze ............. 125
Metody badawcze .......... 128
Metoda sondażu diagnostycznego ............ 129
Teren i organizacja badań .............. 137
Charakterystyka badanych grup ........ 139
Płeć a zachowanie przystosowawcze i osiągnięcia szkolne badanych dzieci ......... 146
Zasady opracowania wyników badań ............ 149
Poziom kompetencji szkolnych i zachowania przystosowawczego
dzieci nauczanych indywidualnie ......... 151
Podstawowe charakterystyki statystyczne badanych zmiennych .... 151
Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie
edukacji polonistycznej .............. 155
Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie
edukacji matematycznej ............. 159
Poziom niezależnego funkcjonowania społecznego dzieci
nauczanych indywidualnie i w klasie szkolnej ............ 164
Poziom zaburzeń zachowania dzieci nauczanych
indywidualnie i w klasie szkolnej .............. 175
Poziom zachowania przystosowawczego a kompetencje
z zakresu edukacji polonistycznej dzieci nauczanych
indywidualnie ............ 191
Poziom zachowania przystosowawczego
a kompetencje z zakresu edukacji matematycznej
dzieci nauczanych indywidualnie ........ 216
Wnioski i podsumowanie .............. 237
Bibliografia ........ 241
Netografia .......... 249
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: Pedagogika szkoła Impuls edukacja

Inni Klienci oglądali również

13,76 zł
16,00 zł

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 4

O nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów. Tom 4. Jak się uczyć? LogikaO nauczaniu matematyki. Wykłady dla nauczycieli i studentów to pozycja, która pomoże czytelnikowi uporządkować swą wiedzę, dostarc...
9,99 zł
11,10 zł

Teoretyczne i prawno-organizacyjne uwarunkowania decyzji dowódczych w Policji

Niniejsza książka próbuje usystematyzować interdyscyplinarną wiedzę dotyczącą procesów decyzyjnych pod kątem wykorzystania jej w dowodzeniudziałaniami związanymi z zaistnieniem sytuacji kryzysowych.
16,51 zł
19,20 zł

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką.Każda organizacja, która występuje w roli pod...
19,31 zł
22,45 zł

Wsparcie dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej

Prawidłowo funkcjonująca rodzina jest wartością dla każdego człowieka, zapewnia ciągłość biologiczną i społeczną oraz wpływa w kluczowy sposób na jakość życia dzieci. Jej znaczenie powoduje, że pomoc rodzinie, która nie jest w stanie sama...
22,36 zł
26,00 zł

Rodzinne uwarunkowania moralności młodych sportowców

Książka ta jest interesującym i zarazem twórczym pomysłem badawczym, osadzonym na styku teorii wychowania fizycznego, socjologii i psychologii sportu. Przedmiotem swych studiów autorka uczyniła moralność społeczną młodych sportowcó...
98,10 zł
109,00 zł

Chory na nowotwór - kompendium leczenia somatycznych objawów towarzyszących

Chory na nowotwór - kompendium leczenia bólu to podręcznik przygotowany przez grono wybitnych specjalistów poświęcony bólowi nowotworowemu. Ból jest u chorych na nowotwory najczęstszym i najbardziej dokuczliwym objawe...
22,50 zł
25,00 zł

Plany aktywności dla dzieci z autyzmem

Rewolucyjna technika uczenia - plan aktywności - składa się ze zdjęć i/lub napisów, które są wskazówką dla dzieci i dorosłych, aby wykonywali zadania, angażowali się w różne aktywności bądź korzystali z nagród. Plany ...
19,31 zł
22,45 zł

Uwarunkowania relacji z rodzeństwem we wczesnej dorosłości

Publikacja z zakresu psychologii rodziny. Autorka koncentruje się na zagadnieniu relacji między rodzeństwem we wczesnej dorosłości. Na podstawie rezultatów badań własnych została stworzona pierwsza polska autorska typologia relacji z rodzeństwem...
16,54 zł
22,05 zł

Regiony problemowe we Włoszech, w Niemczech i Polsce oraz uwarunkowania ich rozwoju

W publikacji przedstawiono problematykę rozwoju obszarów problemowych, określanych również jako obszary słabiej rozwinięte, obszary stagnacji, zacofania. Najczęściej słabo się one rozwijają ze względu na przestarzałą gospodarkę z dużym ud...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!